Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

iMac 27 inch verzenden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DJH
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 18-04 21:32
Binnenkort zou ik graag m’n IMac 27 inch willen verzenden naar het buitenland (eu). Via welk bedrijf zou ik dit het beste kunnen doen? Heb de doos nog + de grijze doos eromheen ook.

Wil dit graag ook verzekeren maar vraag me af hoe dit zit. De betreffende iMac is namelijk meer dan 5 jaar oud. Heeft zeker nog wel waarde (ca 1000 euro) maar op papier volgens boekhouding is hij al afgeschreven.

Beste antwoord (via DJH op 16-04-2019 13:03)

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 11:24
Ivysaur schreef op maandag 15 april 2019 @ 01:04:
Ik zou het niet verzenden. Zodra iemand ziet dat er een Mac inzit dan is die zo weg, hoor. En bovendien als die foetsie/gestolen is, en je HDD zit er nog in. Dan ben je nog verder van huis.

Zou het zelf vervoeren. Veiliger.
Das meestal niet de moeite waard tenzij hij met binnen de EU belgie bedoelt.

Persoonlijk & met werk gebruiken wij voor dat soort zendingen (en ook zendingen met een veel hogere waarde) DHL.

Het voordeel van DHL is dat ze vrijwel overal hun eigen netwerk gebruiken, met PostNL zit je ook weer vast aan de postvervoerder in het land van aankomst.

DHL is wel wat duurder vaak.

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Aangezien dit niet Macs & Software specifiek is, en meer iets voor het Shopping Forum, een move die kant :)

MS > SF

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!”
宇多田ヒカル \o/

• Ivysaur
  • Registratie: augustus 2014
  • Niet online
Ik zou het niet verzenden. Zodra iemand ziet dat er een Mac inzit dan is die zo weg, hoor. En bovendien als die foetsie/gestolen is, en je HDD zit er nog in. Dan ben je nog verder van huis.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3Henk 'm!

• Intelligo
  • Laatst online: 11:24
Ivysaur schreef op maandag 15 april 2019 @ 01:04:

Das meestal niet de moeite waard tenzij hij met binnen de EU belgie bedoelt.

Persoonlijk & met werk gebruiken wij voor dat soort zendingen (en ook zendingen met een veel hogere waarde) DHL.

Het voordeel van DHL is dat ze vrijwel overal hun eigen netwerk gebruiken, met PostNL zit je ook weer vast aan de postvervoerder in het land van aankomst.

DHL is wel wat duurder vaak.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 08:20

St@m

@ Your Service

Goed inpakken en naar een PostNL locatie brengen. Kiezen voor verzekerd versturen.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• inc
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 08:17
DHL of UPS zou ik voor gaan. Zeker niet voor PostNL, dan komt hij met een lokale vervoerder in het laatste stukje.

iPhone 7 - MBP 2018 - Canon EOS 100D

Acties:
  • +3Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 12:12
En verzekeren bij PostNL is ook knap zinloos want dan krijg je een vergoeding per kg. Apple verstuurd zelf ook met DHL.

BCC wijzigde deze reactie 15-04-2019 07:29 (16%)

Acties:
  • +5Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 03:09
St@m schreef op maandag 15 april 2019 @ 07:18:
Goed inpakken en naar een PostNL locatie brengen. Kiezen voor verzekerd versturen.
En waarom is dit een goede keuze? Simpele actie op Google toont aan dat het niet zo zwart wit is met je geld krijgen: https://radar.avrotros.nl...et-het-hele-bedrag-terug/ :)

Volgens bovenstaande link (zou zeker even bij UPS zelf checken):
Bij UPS kun je het postpakket verzekerd versturen. Je betaalt één procent van de waarde van het pakket. In dit geval tien euro, want ons fictieve pakket heeft een waarde van 1000 euro. ‘Je moet alleen niet vergeten op het label de verzekerde waarde van 1000 euro in te vullen, anders ben je niet verzekerd.’ De medewerker van de klantenservice zegt: ‘Binnen de Europese Unie hoef je geen factuur te overleggen van de waarde van het pakket. En ja, je krijgt duizend euro terug, mocht het pakket kwijtraken.’ Er is bij beide aanbieders geen sprake van een eigen risico, winstmarge of aftrek van andere kosten.
Als dit klopt zou ik UPS kiezen

We Are Borg wijzigde deze reactie 15-04-2019 08:58 (46%)

• St@m

St@m

@ Your Service

We Are Borg schreef op maandag 15 april 2019 @ 08:58:
[...]
En waarom is dit een goede keuze? Simpele actie op Google toont aan dat het niet zo zwart wit is met je geld krijgen: https://radar.avrotros.nl...et-het-hele-bedrag-terug/ :)

Volgens bovenstaande link (zou zeker even bij UPS zelf checken):

[...]

Als dit klopt zou ik UPS kiezen
Tja, 99% (geen bron, gokje) van de pakketten van PostNL komt gewoon aan, dus daarom eigenlijk. Verzekering niet zo in verdiept, maar als je je echt zorgen maakt moet je gewoon niet versturen :) of je risico echt afkopen, en dat kost wel wat.

• Mathijs
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 15-04 09:21
BCC schreef op maandag 15 april 2019 @ 07:29:
En verzekeren bij PostNL is ook knap zinloos want dan krijg je een vergoeding per kg. Apple verstuurd zelf ook met DHL.
Hoe kom je daarbij? Zaterdag nog 2 waardevolle pakketten verzekerd verzonden waarbij ik gewoon de waarde aan kon geven. De verzekering ging tot 5500 euro per pakket.
Nu weet ik niet wat er voor bewijs betreffende de waarde gevraagd wordt mocht het kwijtraken, maar per kilo is natuurlijk onzin.

• Rene
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 23-04 19:56
Is het niet voordeliger (en makkelijker) om je harde schijf te kopiëren en de Mac te verkopen. Vervolgens koop je op de nieuwe locatie en gebruikte (zelfde type Mac).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Rene schreef op maandag 15 april 2019 @ 09:22:
Is het niet voordeliger (en makkelijker) om je harde schijf te kopiëren en de Mac te verkopen. Vervolgens koop je op de nieuwe locatie en gebruikte (zelfde type Mac).
Wat weet jij dat wij niet weten? :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 03:14
En als hij de iMac aan iemand in het buitenland verkoopt? Hoe moet hij die dan verzenden?

• iCore
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 12:40

iCore

Dat is mijn uitspraak.

Que? :?

Mensen zijn niet perfect, Software gemaakt door mensen, dus ook niet.

• Iva_Bigone
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online

Iva_Bigone

heeft soms wat te koop

St@m schreef op maandag 15 april 2019 @ 09:05:
[...]

Tja, 99% (geen bron, gokje) van de pakketten van PostNL komt gewoon aan, dus daarom eigenlijk. Verzekering niet zo in verdiept, maar als je je echt zorgen maakt moet je gewoon niet versturen :) of je risico echt afkopen, en dat kost wel wat.
1 keer een groot pakket naar een EU-land aangetekend verstuurd via PostNL, zoekgeraakt....
Oftewel voor mij persoonlijk ligt dat percentage op 0% :+
En ook in Nederland veel slechte ervaringen met PostNL :|

In het buitenland gaat het inderdaad met een lokale vervoerder, feedback en/of track&trace waren onbekend.
PostNL verschuilt zich daar graag achter heb ik gemerkt: "Ja meneer, wij kunnen ook niets zien in het systeem, dus fuck jou en je pakket!" (of woorden van gelijke strekking ;)).
Waarde was <100 euro, dus niet teveel moeite, tijd en frustratie aan opgeofferd.

Dus ik zou eerder een échte koeriersdienst inschakelen waar je duidelijke afspraken kunt maken over verzekering, wijze van afleveren e.d.

Te koop: diverse 3Dfx Voodoo VGA-kaarten en gloednieuwe Pocketbook E-Reader

• Blubkens
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 11:51
Ik zou denk ik voor DHL gaan. De zijn goed in single shipments.
Aangezien je de originele doos hebt zit hij dus ook goed beschermd ingepakt.
Volgens mij als je iets bij Apple besteld en het is op voorraad komt het ook met DHL maar dat kan ik mis hebben.

• inc
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 08:17
Naar welke land moet het heen ? Dat zou nog een belangrijke verschil kunnen maken tussen DHL of UPS.

iPhone 7 - MBP 2018 - Canon EOS 100D

• JeroenV_
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 23-04 17:27
We Are Borg schreef op maandag 15 april 2019 @ 08:58:
En ja, je krijgt duizend euro terug, mocht het pakket kwijtraken.’
Oke, maar nu komt het pakket leeg aan.... geldt die verzekering dan ook ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fluffy1
  • Laatst online: 22-04 15:19
Wat je ook doet, neem zeker een backup van onvervangbare bestanden. (eigenlijk altijd, niet alleen wanneer je iets wil verhuizen)

Moest er iets gebeuren dan heb je dat tenminste nog.

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 12:28
JeroenV_ schreef op maandag 15 april 2019 @ 12:02:
[...]

Oke, maar nu komt het pakket leeg aan.... geldt die verzekering dan ook ;)
Meteen open (laten) maken voor tekenen van ontvangst.

@ TS: Besef trouwens wel, MÓCHT het pakket kwijtraken.. voor 1000 eur heb je natuurlijk geen nieuwe iMac ;)

234FaTaLiTy wijzigde deze reactie 15-04-2019 16:44 (17%)

• loki504
  • Registratie: januari 2012
  • Nu online
234FaTaLiTy schreef op maandag 15 april 2019 @ 16:43:
[...]

Meteen open (laten) maken voor tekenen van ontvangst.

@ TS: Besef trouwens wel, MÓCHT het pakket kwijtraken.. voor 1000 eur heb je natuurlijk geen nieuwe iMac ;)
Alleen in Nederlaand(en vermoed ook de rest van europa/vervoeders) teken je voor aankomst niet de inhoud. En vervoeders in Nederland mogen dit ook niet. Omdat als je niet tekent zij met een open pakketje zitten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 18-04 21:32
inc schreef op maandag 15 april 2019 @ 10:32:
Naar welke land moet het heen ? Dat zou nog een belangrijke verschil kunnen maken tussen DHL of UPS.
Spanje

• Navi
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 23-04 20:27
Heb jarenlang ervaring met verzenden, binnen Nederland is PostNL uitstekend, België ook, ga je verder, niet doen. Gewoon DHL of UPS nemen.

En heel goed inpakken, het pakket gaat vallen, stoten, etc, dus dat moet allemaal gewoon kunnen. Je moet hem bij wijze van spreke zelf met een een gerust hart uit je handen kunnen laten vallen.

Nog over de PostNL verzekering, hiermee verzeker je enkel de inkoopwaarde, niet waarvoor je het verkocht hebt, en dien je aan te tonen met factuur etc. Hoe dat precies bij gebruikte goederen zit weet ik niet exact.
Maak ook foto's van het pakket en inhoud voor je het verstuurd en bewaar het verzendbewijs.

Navi wijzigde deze reactie 18-04-2019 20:18 (5%)

Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True