Toon posts:

Nog nut om deze pc te "upgraden" met een rx 480

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Bij een pc winkel bij mij op de hoek hebben ze nog enkele rx 480's 8gb liggen, en die zijn nu in de aanbieding voor 120 euro. Ik besef met dat dit een wat oudere kaart is, maar volgens mij zijn deze nog meer dan geschikt om games te spelen op 1080 (?)

Maar mijn pc is net 5 jaar oud, heeft het nog zin, om hier nu een soort van budget game pc van te maken? Ik wil vooral games spelen die in de aanbieding zijn (steam sales), en dus een jaar of wat oud zijn, (gta 5, watchdogs 2, farcry 5 etc)
  • Asrock H87M Pro4
  • Crucial CT240M500SSD1 240 GB ssd
  • kingston PC3-12800 DDR3, 1600 MHz
  • Intel Core i5-4570
  • OCZ ZS 550W EU)
De PSU heb ik destijds gekocht, met de bedoeling er destijds al een game pc van te maken, maar dat is dus nooit gebeurd 8)7 :+

Alle reacties

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01-2025
wat voor GPU heb je er nu inzitten?

de 480 is een goede aanvulling voor de rest van je pc.
Je zal niet snel tegen een bottleneck van je CPU of gpu aanlopen.... eigenlijk mooi in balans.
Voor 1080p is het voldoende helenaal als je sommige instellingen wat lager zet.

battlefield 5 online met 64+ man wordt toch lastig met beide.

maar het ligt er natuurlijk wel aan welke GPU hij moet gaan vervangen.

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-01 20:17
Je moet zelf bepalen of het nog nut heeft. Wel kan ik je zeggen dat de CPU geen bottleneck zal zijn voor je gpu op 1080p. Het is een prima kaart om op 1080p te kunnen gamen op medium-hoge instellingen.

Verwijderd

Topicstarter
Elmo_b schreef op zondag 14 april 2019 @ 20:14:
wat voor GPU heb je er nu inzitten?
Geen |:(
Ik gebruik nog steeds de gpu van de i5
Ik wilde destijds een beetje gaan gamen, maar dat is er nooit van gekomen, daarom is er nooit een grafische kaart ingekomen.

Ik zat nog even naar extra geheugen te kijken, maar die oude reepjes zijn ook peperduur.

• Ballondier
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 25-01 13:35
Ik draai een iets oudere cpu (i5 3570k) met een veel snellere gpu (gtx 1080). Werkt prima.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal _/-\o_

Ik zal dat kaartje dan morgen even ophalen.
Pagina: 1