Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Chromebook voor mediaconsumptie/school

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Grijs
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 24-01-2024
Een tijdje terug heb ik een topic gemaakt over de aanschaf van een Windows laptop in een hoger prijssegment. Echter heb ik mij een beetje bedacht, en gerealiseerd dat zo'n dure Windows laptop echt niet nodig is voor mijn doeleinden, en dat een Chromebook voor mij waarschijnlijk beter uit zou pakken.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik wil dus een Chromebook, die ik voor twee dingen ga gebruiken: School en Mediaconsumptuie. Qua school is het voornamelijk de MS Online omgeving (Word Online, PP Online, OneDrive), en oook Google Drive. Qua mediaconsumptie veel YouTube en Netflix, en ik wil hem ook kunnen aansluiten op mijn 1080p TV via HDMI, dus HDMI is ook een must. Webbrowsen en typen ga ik natuurlijk ook veel doen voor school, dus een goede trackpad en toetsenbord zou ook heel fijn zijn.

Wat is je budget?
Ik zat te denken rond de 300 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, best wel. Ik ga hem dan vooral meenemen naar school (paar keer per week) en op bijv. vakantie. Dus hij moet licht zijn en niet groter dan 13/14 inch.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik zou een 360 graden draaibaar scherm ontzettend handig vinden, als je bijvoorbeeld op de bank of in bed ligt je hem in tablet modus kan gebruiken om video's te kijken. Maar dit is ook een beetje de aanleiding van mijn probleem: Ik heb een paar Chromebooks bij elkaar gezocht (zie lijstje hieronder) en degene die mij het mooist leek was de pricewatch: Lenovo Chromebook C330 (81HY0005MH), die is klein, licht, nieuw en omklapbaar. Maar toen bedacht ik me dat 11.6" misschien een beetje klein zou zijn. Mijn vader heeft een 15,6" macbook en mijn moeder een 13.3", en ik vind de 13.3" wel een heel fijn formaat. Ik ben bang dat dat scherm van de Lenovo gewoon net te klein is, en dat dat ook ten koste gaat van het toetsenbord en trackpad, al is het natuurlijk wel makkelijk meenemen. Ik heb vooralsnog geen 13.3" chromebook gevonden met een draaibaar scherm in deze prijsklasse. Ik sta dus een beetje voor een dilemma:
  • Een 11.6" Chromebook met draaibaar scherm, makkelijk mee te nemen, maar wel erg klein scherm/toetsenbord/trackpad
of
  • Een wat grotere Chromebook zonder draaibaar scherm, meenemen gaat nog steeds wel lukken, en met een potentieel beter toetsenbord en trackpad.
Nu zit ik ook met de vraag of ik dat draaibaar scherm wel zo vaak ga gebruiken (waar ik wel van uitga), want als ik nu bijv. op de bank een filmpje aan het kijken ben op de laptop van mijn moeder zit dat toetsenbord regelmatig in de weg. Ik denk dat ik ook even van de week naar coolblue oid ga om te kijken hoe groot/klein 11.6" nou daadwerkelijk is.

#ProductPrijsSubtotaal
1Acer Chromebook 14 CB3-431-C5K7€ 299,-€ 299,-
1Acer Chromebook 15 CB3-532-C8E0€ 279,-€ 279,-
1Acer Chromebook R 11 CB5-132T-C14K€ 329,-€ 329,-
1Lenovo Chromebook C330 (81HY0005MH)€ 299,-€ 299,-
1Lenovo Chromebook S330 81JW0008MH€ 296,-€ 296,-
1Toshiba CB30-B-104 (Qwerty)€ 329,-€ 329,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.831,-

Bedankt!

:)

Alle reacties

• shyblue
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-08 11:41
In je lijst staan oude modellen.

Ik zou een iets durder Acer met 14 inch en 1920x1080 nemen:
pricewatch: Acer Chromebook 514 CB514-1HT-C3EG
Heeft bovendien 2x usb-c, ook voor snel opladen, je wilt niet meer zonder.
HDMI met een usb-c naar hdmi adapter.

Ik heb deze Acer 11", is prachtig voor thuis als je 1366x768 voor video kijken voldoende vind, ook met 2x usb-c, 10 uur accu.
pricewatch: Acer Chromebook 11 CB311-8H-C7MJ

Allebei hebben lange officiele ondersteuning, kunnen Android apps draaien en inmiddels ook Debian Linux (in een container, zonder gedoe).

Met draaibare schermen ben ik niet bekend, sorry.

• Grijs
shyblue schreef op maandag 15 april 2019 @ 11:17:
In je lijst staan oude modellen.

Ik zou een iets durder Acer met 14 inch en 1920x1080 nemen:
pricewatch: Acer Chromebook 514 CB514-1HT-C3EG
Heeft bovendien 2x usb-c, ook voor snel opladen, je wilt niet meer zonder.
HDMI met een usb-c naar hdmi adapter.

Ik heb deze Acer 11", is prachtig voor thuis als je 1366x768 voor video kijken voldoende vind, ook met 2x usb-c, 10 uur accu.
pricewatch: Acer Chromebook 11 CB311-8H-C7MJ

Allebei hebben lange officiele ondersteuning, kunnen Android apps draaien en inmiddels ook Debian Linux (in een container, zonder gedoe).

Met draaibare schermen ben ik niet bekend, sorry.
Er staan inderdaad wat oude modellen tussen, maar degene die mij het mooist leek (pricewatch: Lenovo Chromebook C330 (81HY0005MH)) komt uit eind 2018.

Ik vind 400 euro toch net ietsjes te duur als hij niet een draaibaar scherm heeft. Die Acer van jou ziet er ook mooi en licht uit, maar mist het omklapbare scherm wat ik heel handig vind. Dan ga ik liever voor de Lenovo, ookal heeft die 1x USB-C minder. Ik heb op dit moment toch geen USB-C apparaten.

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:13
Ik gebruik zelf deze, Acer R13
serie: Chromebook R 13 CB5-312T
13.3 inch, 360 graden draaibaar, fijn apparaat.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• Grijs
Ora et Labora schreef op maandag 15 april 2019 @ 14:26:
Dat is ook een mooie.. Vooral het 32GB model ligt op een prijspunt dat nog te overzien valt aangezien hij omklapbaar is (en HDMI heeft).

• quizmaster
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:47
Ora et Labora schreef op maandag 15 april 2019 @ 14:26:
Vraagje over deze. Mn dochter heeft vanaf september een Chromebook nodig voor school. Via de school kan je dan een lompe Dell kopen. Dan heb ik liever een iets mooiere Chromebook.

Is deze dan aan te raden?

Specs voor scherm accu geheugen e.d. begrijp ik. Maar door al die verschillende processoren die in die Chromebooks zitten heb geen idee hoe je die kunt vergelijken.

• Ora et Labora
quizmaster schreef op maandag 17 juni 2019 @ 12:50:
[...]

Vraagje over deze. Mn dochter heeft vanaf september een Chromebook nodig voor school. Via de school kan je dan een lompe Dell kopen. Dan heb ik liever een iets mooiere Chromebook.

Is deze dan aan te raden?

Specs voor scherm accu geheugen e.d. begrijp ik. Maar door al die verschillende processoren die in die Chromebooks zitten heb geen idee hoe je die kunt vergelijken.
Ligt er helemaal aan wat je er mee wil gaan doen. Ik gebruik hem voornamelijk als digitale muzieklezer.
Apparaat werkt erg goed, heel snel maar echt afhankelijk wat je er mee gaat doen. Houdt er rekening mee dat je dus geen Windows programma's kan installeren maar afhankelijk bent van de cloud en de playstore.

• quizmaster
oeps dubbele post.

[ Voor 94% gewijzigd door quizmaster op 18-06-2019 09:01 ]

• quizmaster
Ora et Labora schreef op maandag 17 juni 2019 @ 22:39:
[...]

Ligt er helemaal aan wat je er mee wil gaan doen. Ik gebruik hem voornamelijk als digitale muzieklezer.
Apparaat werkt erg goed, heel snel maar echt afhankelijk wat je er mee gaat doen. Houdt er rekening mee dat je dus geen Windows programma's kan installeren maar afhankelijk bent van de cloud en de playstore.
De Chromebook gaat gebruikt worden voor school. Iedereen moet daar met een Chromebook werken. Denk dat de school zelf verschillende apps heeft voor specifieke lesprogramma's. Daarnaast zullen ze werkstukken e.d. schrijven.
Mij lijkt het dan handig als ze de Chromebook dan ook kan gebruiken voor zaken waar ze nu de tablet voor gebruikt. Wat spelletjes, Netflix & Youtube e.d.

Maar dat moet wel lukken dan, toch?

• Ora et Labora
quizmaster schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 09:00:
[...]

De Chromebook gaat gebruikt worden voor school. Iedereen moet daar met een Chromebook werken. Denk dat de school zelf verschillende apps heeft voor specifieke lesprogramma's. Daarnaast zullen ze werkstukken e.d. schrijven.
Mij lijkt het dan handig als ze de Chromebook dan ook kan gebruiken voor zaken waar ze nu de tablet voor gebruikt. Wat spelletjes, Netflix & Youtube e.d.

Maar dat moet wel lukken dan, toch?
Ja hoor geen enkel probleem.

• quizmaster
Dank, ga ik op zoek naar een R13.
Pagina: 1