Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• alcowarners
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 30-07 21:15
Ik gebruik Domoticz voor het bijhouden van verbruik van gas en elektriciteit. Domoticz geeft aan dat ik nogal wat gas verbruik, zie https://drive.google.com/...QfgNucCC/view?usp=sharing
Mijn vraag is: waar en hoe stel ik in dat het juiste gasverbruik wordt weer gegeven? Op een gewone werkdag meer dan 7 kuub lijkt me wat te veel.... Ik heb geprobeerd op Instellingen->instellingen->meter/tellets het getal (100) achter 'gas' te veraneren, maar ik zie niets veranderen. Wie weet meer?

Vriendelijke groet,

Alco Warners

Alle reacties

• Idanue
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 17:49
Iets meer info zou wel handig zijn,

Vrijstaand huis, hoekwoning, tussenwoning, vloerisolatie, gevelisolatie, dakisolatie, radiatoren of vloerverwarming, oude cv-ketel of nieuwe cv-ketel enz..

• prein2
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 17-10 14:43

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

Zoveel gebruik ik ook hoor.. Wat zegt je meterstand over je dagelijks verbruik. Hou het eens een paar dagen bij, mijn gok is dat alles goed staat
alcowarners schreef op zondag 14 april 2019 @ 16:39:
Ik gebruik Domoticz voor het bijhouden van verbruik van gas en elektriciteit. Domoticz geeft aan dat ik nogal wat gas verbruik, zie https://drive.google.com/...QfgNucCC/view?usp=sharing
Mijn vraag is: waar en hoe stel ik in dat het juiste gasverbruik wordt weer gegeven? Op een gewone werkdag meer dan 7 kuub lijkt me wat te veel.... Ik heb geprobeerd op Instellingen->instellingen->meter/tellets het getal (100) achter 'gas' te veraneren, maar ik zie niets veranderen. Wie weet meer?

Vriendelijke groet,

Alco Warners

PVoutput

• Microkid
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 22:54

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW

Virtualisatie Dictator

@alcowarners Tip: pas je gasmeter even aan naar een Energy meter. Dan laat Domoticz meer info zien. Het gebruik in liters op het moment dat je gas gebruikt, en het bekende verbruik per uur.

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• alcowarners
Idanue schreef op zondag 14 april 2019 @ 16:54:
Iets meer info zou wel handig zijn,

Vrijstaand huis, hoekwoning, tussenwoning, vloerisolatie, gevelisolatie, dakisolatie, radiatoren of vloerverwarming, oude cv-ketel of nieuwe cv-ketel enz..
Het is een vrijstaande semi-bungalow, wel vloer-, zolderisolatie, geen spuwmuurisolatie. Vloer- en radiatorverwarming, CVketel uit 2004.

• alcowarners
Microkid schreef op zondag 14 april 2019 @ 17:24:
@alcowarners Tip: pas je gasmeter even aan naar een Energy meter. Dan laat Domoticz meer info zien. Het gebruik in liters op het moment dat je gas gebruikt, en het bekende verbruik per uur.
Ik heb gezocht waar dit aan te passen, maar heb het niet gevonden. Waar pas ik dit aan?

• Microkid
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 22:54

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW

Virtualisatie Dictator

Utility > gasmeter > edit > type:energy

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True