Game muis met veel knoppen, welke en werkt dit?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20:47
Ik heb nu een FireGlider muis met 3 extra knoppen wat eigenlijk best erg lekker is. Nu zat ik te denken dat nog meer knoppen misschien handig zouden zijn?

Ik speel allerlei spellen maar develop ook (wellicht is het ook handig met programmeren?).

Ik zag deze voorbij komen: https://www.grandado.com/...cB&variant=13058836136030

17 extra knoppen. Gaat dit werken? Ik zie een hele reek knoppen bij de duim, kan je die makkelijk onderscheiden? En helpt dit met shooters/moba/strategie games (als Tropico/RTS/Anno etc)?

Ik las ook op hardwareinfo dat draadloos tegenwoordig ook goed werkt, dat is natuurlijk ideaal. Iemand advies?

Beste antwoord (via TweakerVincent op 14-04-2019 19:34)

• rain2reign
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02:43
Je hebt ook de zogenoemde MMO muis, maar die zijn vaak klein van formaat. Ik zou eerst beoordelen in volgorde op:
  • Hoe groot de formaat van de muis moet zijn. Dus comfort.
  • Dan hoeveel knoppen ongeveer nodig.
  • Dan prijzen (en kwaliteit) vergelijken tussen de kandidaten die overblijven.
Om er eventjes gewoon drie ter voorbeeld tevoorschijn te halen.
#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Gaming Scimitar RGB Zwart€ 69,90€ 69,90
1Corsair Scimitar Pro RGB Zwart€ 62,99€ 62,99
1Roccat Nyth - Modular MMO Gaming Mouse Zwart€ 120,-€ 120,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 252,89

Heb je, anders niet een keypad overwogen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik zou vooral gaan kijken welke muis het lekkerste in de hand ligt en of je daadwerkelijk zoveel knoppen nodig hebt op een muis. Zelf zou ik liever werken met keybindings op het toetsenbord en zou dat zeker niet willen combineren met de muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

ResuCigam

BOFH

Ik game zelf al jaren met een eenvoudige 'meerknops' muis en ik zou niet meer zonder kunnen. Het makkelijkste vind ik dat ik in-game niets hoef aan te passen: Ik zet gewoon de juiste toetsen onder de knoppen. Ik heb wel een heel andere model: Namelijk de Logitech G300S.

We do what we must because we can.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• rain2reign
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02:43
Je hebt ook de zogenoemde MMO muis, maar die zijn vaak klein van formaat. Ik zou eerst beoordelen in volgorde op:
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 252,89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:26

g0tanks

Moderator CSA
TweakerVincent schreef op zondag 14 april 2019 @ 16:13:
Ik heb nu een FireGlider muis met 3 extra knoppen wat eigenlijk best erg lekker is. Nu zat ik te denken dat nog meer knoppen misschien handig zouden zijn?

Ik speel allerlei spellen maar develop ook (wellicht is het ook handig met programmeren?).

Ik zag deze voorbij komen: https://www.grandado.com/...cB&variant=13058836136030

17 extra knoppen. Gaat dit werken? Ik zie een hele reek knoppen bij de duim, kan je die makkelijk onderscheiden? En helpt dit met shooters/moba/strategie games (als Tropico/RTS/Anno etc)?

Ik las ook op hardwareinfo dat draadloos tegenwoordig ook goed werkt, dat is natuurlijk ideaal. Iemand advies?
Die muis is zwaar overpriced op die website. Op de Amerikaanse Amazon kost het maar $30: https://www.amazon.com/Re...lectronics&sr=1-3-catcorr

Verder ken ik het merk Redragon ook niet en zou eerder voor één van bovenstaande suggesties gaan.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06:49
Die Reddragon is veel te duur bij die winkel. Hij kost vanuit China nog geen 20 euro:
https://nl.aliexpress.com...-4447-a7fc-8b1cac5bfe45-1
Ik kan slecht zeggen of het een goede muis is, de reviews lijken wel positief, maar echt topkwaliteit zal het niet zijn voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-06 11:07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
rain2reign schreef op zondag 14 april 2019 @ 16:34:
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 252,89

toon volledige bericht
Ik heb grote handen dus een kleine muis valt af.

Prijs vind ik niet belangrijk, ik wil best 100+ euro uitgeven voor een apparaat wat ik vaak gebruik.

Het lijkt me ideaal om 18+ knoppen te hebben. Ik ben wat bang dat ik ze niet allemaal zo snel kan vinden maar dat zal wel wennen zijn. Hoe ervaren jullie dit?
g0tanks schreef op zondag 14 april 2019 @ 16:37:
[...]

Die muis is zwaar overpriced op die website. Op de Amerikaanse Amazon kost het maar $30: https://www.amazon.com/Re...lectronics&sr=1-3-catcorr

Verder ken ik het merk Redragon ook niet en zou eerder voor één van bovenstaande suggesties gaan.
Ik wil voor kwaliteit gaan dus een goedkope net niet oplossing niet. Lijkt me heerlijk om veel knoppen te hebben :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
Die ziet er ook interessant uit. 3 opties die je kan veranderen, grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
TweakerVincent schreef op zondag 14 april 2019 @ 16:13:

Klopt zeker. Hier een MadCatz M.M.O. 7 + automatisch profielen switchen. Maar M.M.O.'s speel ik nooit. Wel met een hand: WIN + pijlentoetsen, volume up/down/mute, tabbladen links/rechts/sluiten/verversen, page up/down, back/next, desktop naar links/rechts, alt + tab. Voor elk programma weer wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Saturnus schreef op zondag 14 april 2019 @ 17:19:
[...]

Klopt zeker. Hier een MadCatz M.M.O. 7 + automatisch profielen switchen. Maar M.M.O.'s speel ik nooit. Wel met een hand: WIN + pijlentoetsen, volume up/down/mute, tabbladen links/rechts/sluiten/verversen, page up/down, back/next, desktop naar links/rechts, alt + tab. Voor elk programma weer wat anders.
Dat lijkt me erg handig!

Hoe zit het met FPS spellen? Kan je dan snel de juiste knop vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
TweakerVincent schreef op zondag 14 april 2019 @ 17:20:
[...]

Dat lijkt me erg handig!

Hoe zit het met FPS spellen? Kan je dan snel de juiste knop vinden?
Ik heb weinig hardcore FPS gedaan. Als je het basic houdt gaat dat ok, maar als je denkt van weet je wat ik zet direct het hele toetsenbord op de muis dan wordt het waarschijnlijk verwarrend. Voor puur FPS zijn er vast betere muizen, met minder knoppen. Je moet wel echt van dit ding houden. Bouwkwaliteit van de MadCatz's is onder gemiddeld. Heb daarom nog een extra en een donor liggen. Om die laatste 2 redenen raad ik hem niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Saturnus schreef op zondag 14 april 2019 @ 17:25:
[...]

Ik heb weinig hardcore FPS gedaan. Als je het basic houdt gaat dat ok, maar als je denkt van weet je wat ik zet direct het hele toetsenbord op de muis dan wordt het waarschijnlijk verwarrend. Voor puur FPS zijn er vast betere muizen, met minder knoppen. Je moet wel echt van dit ding houden. Bouwkwaliteit van de MadCatz's is onder gemiddeld. Heb daarom nog een extra en een donor liggen. Om die laatste 2 redenen raad ik hem niet aan.
Gebruik je hem ook voor development werk? Macro's etc lijken me best handig.

Ik heb verder een Corsair Platinum mechanical toetsenbord dus mss moet ik ook kijken naar Corsair muizen. Prijs vind ik allemaal best.

En ik kan natuurlijk ook gewoon 2 muizen aan mijn pc hangen mocht een FPS niet handig zijn met veel knoppen.

Ik speel nu bv tropico en heb alle knoppen gemapt maar het lijkt me ideaal als ik er 18 ofzo kan mappen

[ Voor 12% gewijzigd door TweakerVincent op 14-04-2019 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
TweakerVincent schreef op zondag 14 april 2019 @ 17:27:
[...]

Ik heb verder een Corsair Platinum mechanical toetsenbord dus mss moet ik ook kijken naar Corsair muizen. Prijs vind ik allemaal best.

En ik kan natuurlijk ook gewoon 2 muizen aan mijn pc hangen mocht een FPS niet handig zijn met veel knoppen.

Ik speel nu bv tropico en heb alle knoppen gemapt maar het lijkt me ideaal als ik er 18 ofzo kan mappen
Op de kleine broer van deze, de R.A.T. 7 wel gedaan dat je bijv. 30 bestanden binnen een paar seconden van naam wijzigt. Kan met deze natuurlijk ook. Maar je kan geen variabelen in de macro's programmeren, die moeten dan al aanwezig zijn op het scherm zeg maar. Verder, letterlijk gebruiken in development werk...het is meer de handigheid er om heen als het ware. Snel tussen desktops wisselen, Firefox windows naar het linker scherm knallen, Notepad++ naar het midden, iets anders naar rechts. In bestanden snel naar onderen door een shift knop + normale knop = end / ctrl + page down, en zonder shift voor normale page down. Met deze heb je via de shift knop mogelijkheid iets van 28 functies onder de hand, exclusief normale links/rechts en scrollwiel. Software van MadCatz is ook verouderd dus de andere merken kunnen dit vast nog geavanceerder. Maar als ik er nog even goed over nadenk, denk ik dat hardcore, snelspelende FPS met veel van die knoppen op een MadCatz M.M.O. 7 niet goed gaat werken. Met een tragere, misschien tactische FPS, of iets zoals GTA, werkt het juist wel prima.

Een modernere muis met veel knoppen en goede software ga je geen spijt van krijgen als die tevens goed in de hand ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Interessant. Ik denk dat ik voor de Corsair ga :) Ik gebruik Cue al voor mijn toetsenbord dus ideale combi

Ik twijfel tussen deze:

pricewatch: Corsair Gaming Scimitar RGB Zwart
pricewatch: Corsair Scimitar Pro RGB Zwart

De pro en non pro. Pro lijkt me beter maar reviews schrijven over knop 1 die niet goed zit?

Wat denken jullie? Beide 60-70 euro. Volgens mij zijn ze exact hetzelfde alleen hogere dpi? Ik lees alleen dat de pro 42 mm hoog is en de oudere 48 maar mss klopt dat niet?

[ Voor 16% gewijzigd door TweakerVincent op 14-04-2019 19:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-06 20:15
TweakerVincent schreef op zondag 14 april 2019 @ 17:27:
[...]

Heb zelf ook een tijdje zitten kijken naar een muis met veel knoppen, uiteindelijk gekozen voor een normale muis icm Elgato Stream Deck (Mini). Bevalt me erg goed, je kan alle knoppen instellen op basis van de software die je op dat moment gebruikt (dus shortcuts tijdens developed, acties tijdens gamen etc). Aan de hand van de iconen die je kan instellen zie je dan ook gelijk welke knop waarvoor is dus vergis je je ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
Wekko306 schreef op zondag 14 april 2019 @ 19:20:
[...]

Heb zelf ook een tijdje zitten kijken naar een muis met veel knoppen, uiteindelijk gekozen voor een normale muis icm Elgato Stream Deck (Mini). Bevalt me erg goed, je kan alle knoppen instellen op basis van de software die je op dat moment gebruikt (dus shortcuts tijdens developed, acties tijdens gamen etc). Aan de hand van de iconen die je kan instellen zie je dan ook gelijk welke knop waarvoor is dus vergis je je ook niet.
grappig apparaat. Maar mijn toetsenbord heeft al 6 macro's die ik nauwelijk gebruik dus ik ga voor veel knoppen op de muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Zo de pricewatch: Corsair Scimitar Pro RGB Zwart besteld voor 62 euro. Komt morgen binnen!

Dank voor jullie input :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Nice. Laat ons weten wat je ervan vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-06 17:24
Voor toekomstige shoppers:
De roccat kova heeft in totaal 12 knoppen waarvan 11 achter een soort van shift knop dubbel geprogrammeerd kunnen worden.
Je kan zelf kiezen welke knop dit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Saturnus schreef op zondag 14 april 2019 @ 23:21:
Nice. Laat ons weten wat je ervan vindt.
Hij is binnen en heel ff snel getest ivm tijd.

Prima eerste indruk. per applicatie kan je netjes alles instellen. En hij pakt automatisch de muis profile bij tropico 6 bv.

Enige nadeel is dat de knoppen niet direct zijn te mappen in een spel zelf. Dus bv gewoon in control/options van tropico een willekeurig command van het spel direct mappen op knop 15 ofzo. Nu moet ik in corsair app eerst de keymapping mappen. natuurlijk als dat eenmaal gedaan heb is het prima. en mss moet je helemaal neit willen dat het direct gemapt wordt.

iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Zelfde hier. Soms zijn er spellen die netjes alle knoppen herkennen maar volgens mij is dat meer uitzondering dan regel. Voordeel van profielmanagement is dat je profielen kan dupliceren, dubbel inzetten, enz. en vaak ook meer dan alleen een toets kan binden, zoals toetsencombinaties, macro's, multimediafunctionaliteit, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerjangert
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-06 16:19
Ik heb zojuist de RedDragon M908 via de officiele webshop besteld voor ongeveer 30 dollar inclusief verzendkosten.

https://redragonshop.com

Ik kon gewoon een Nederlands adres opgeven en via PayPal betalen. Ik ben benieuwd naar de levertijd en kwaliteit. Zodra ik meer weet doe ik een update van deze reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slumber
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 06-11-2024
Geen idee of ze nog te koop zijn, want ik heb destijds de mijne tweedehands gekocht.
Logitech G600 is exact wat je zoekt. Ben zelf vervend MMO speler, dus hoe meer keybinds hoe beter.

12 extra knoppen aan de zijkant, inclusief nog een aantal op de bovenkant. Uitgebreide software.

pricewatch: Logitech G600 MMO Gaming Mouse (Zwart)
Na een snelle blik zou je op zoek moeten gaan naar een tweedehands.
Pagina: 1