Vervanging van woofer Mission 735

Pagina: 1
Acties:
  • 1.472 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:00
Ik ben op zoek naar een vervangings woofer voor mijn vloerstaanders.

Ik heb een set Mission 735 speakers, alleen in nu door de veroudering de bovenste woofer gescheurd.
Dus ik ben op zoek naar een vervanging voor de woofer van Mission, type 73-LF58W/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ta3phnSrjEp6x8y01Bj5x8ni/full.jpg

In het verleden is er al een set vervangen doordat mij zoon een gat in de onderste heeft geprikt. :+
Deze zijn destijds op advies van de importeur vervangen door een type LF-M020
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JEmgoqpcawA0ifeK1HgWApyn/full.jpg

Nu ben ik al even opzoek, maar kom deze twee types nu nergens meer tegen :'(

Heeft iemand hier nog een gouden tip?

Het zelf vervangen / repareren zie ik niet echt zitten, mede door tijdsgebrek.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Vervangen kun je natuurlijk ook uitbesteden. Zal denk ik qua prijs in de richting komen van een nieuwe driver, als je die al kunt vinden. Reken op ca 80 euro per speaker ofzo. En dan moet je ze eigenlijk beiden doen.

Ik zou mezelf afvragen of het niet eens tijd werd voor nieuwe speakers. Neem aan dat je kind(eren) in,iddels oud genoeg zijn om niet meer te prikken ;)

[ Voor 8% gewijzigd door The Eagle op 14-04-2019 15:23 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Is alleen de schuimrand gescheurd? Die kan je (laten) vervangen voor een paar tientjes. Zoek op 'refoam'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 13:34

Jag

@Rob-T6 en anders wellicht bij soundimports.eu aankloppen voor welke driver je als vervanging kan gebruiken. Zij hebben redelijk wat merken op voorraad en zijn wel behulpzaam.

Maar reconen is natuurlijk een goede suggestie van @TBTL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
Het is helaas niet de schuimrand, maar het plastic/papier deel.

Tuurlijk zit ik ook net een schuin oog naar een upgrade te kijken, maar dat moet nog nog effe wachten maar, andere prioriteiten.
En het zijn nog verder prima speakers, de andere zijn namelijk dus al eens vervangen 😉

Ik ga eens kijken bij soundimports.eu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-10 21:00
Het lijkt er op dat de 73-LF58W in meerdere Mission speakers is toegepast, namelijk de 732, 733, 734 en 735 maar weet dat niet zeker, misschien een maitje aan wagen bij mission zelf.

Er staat een setje 732 voor € 50 te koop op mp misschien is dat een optie om die als donar te gebruiken.

Vermoedelijk is dit een setje 733 waarvan de tweeters defect zijn, misschien wil de verkoper er een unit uitschroeven om dit te controleren.

[ Voor 42% gewijzigd door Servpage op 15-04-2019 06:36 ]

Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rob-T6
Uiteindelijk ben ik uitgekomen bij de Importeur, TES Audio

Een setje nieuwe woofers wordt besteld, levering duurt even omdat ze niet in het land zijn :/
Kosten, bijna € 140,-, maar daar heb ik nu ook geen nieuwe set voor, dus vooruit maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbie44nl
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 22-08-2024
Nog een andere tip. Ik heb zelf ook een stel 735's.
De twee onderste woofers staan in serie aangesloten op het wisselfilter, waardoor de basweergave wat kaal en vlak klinkt.
Ik heb ze even gedemonteerd en de woofers nu in parallelschakeling op het wisselfilterfilter aangesloten.
Een wereld van verschil qua weergave en ze klinken nu veel voller, zoals ik van Mission gewend ben. ;)
trouwens typisch om woofers in serie te zetten. dit heb ik nog nooit eerder gezien en het rendement wordt ook veel minder omdat ze maar de helft van de toegevoerde spanning krijgen. Met parallelschakelen heb je daar geen last van en dat hoor je duidelijk.

[ Voor 25% gewijzigd door robbie44nl op 21-10-2022 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:36

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

@robbie44nl check de datum ;)

Wise enough to play the fool

Pagina: 1