Beste tweakers, ik ben al een tijdje aan het overwegen om een home server te bouwen/kopen. Echter heb ik hier zo goed als geen ervaring in en weet ik dus ook niet welke parts nu het beste zouden zijn voor mijn doelen. Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen en mij een recomended parts list bezorgen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zou deze server vooral gebruiken om game server(s) op te draaien. Het grootste deel van de tijd zou dit Modded Minecraft zijn. Maar ik zou hier af en toe ook andere mini projecten op willen draaien bv. webhosting etc.. natuurlijk allemaal voor privé gebruik en niet allemaal tegelijkertijd
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik had persoonlijk gedacht aan rond de 500€ natuurlijk omdat ik niet weet welke parts ik nodig heb etc ben ik ook niet 100% zeker of dit een realistische prijs is. Moest dit niet zo zijn wil ik best mijn budget verhogen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb zeker 16GB of RAM nodig, ook zou ik graag remote control willen op de server (niet zeker of hier specifieke parts voor nodig zijn)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb een paar eisen.
- Hoe kleiner hoe beter
- Lage power consumptie
- Stil
Ga je overklokken?
Dit is niet mijn bedoeling
Wat verwacht je van ons?
Wat ik van jullie "verwacht" is dat jullie mij parts recommanderen en mij helpen een zo goed mogelijke server op te bouwen voor mijn eisen.
Alvast bedankt voor de hulp
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zou deze server vooral gebruiken om game server(s) op te draaien. Het grootste deel van de tijd zou dit Modded Minecraft zijn. Maar ik zou hier af en toe ook andere mini projecten op willen draaien bv. webhosting etc.. natuurlijk allemaal voor privé gebruik en niet allemaal tegelijkertijd
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik had persoonlijk gedacht aan rond de 500€ natuurlijk omdat ik niet weet welke parts ik nodig heb etc ben ik ook niet 100% zeker of dit een realistische prijs is. Moest dit niet zo zijn wil ik best mijn budget verhogen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb zeker 16GB of RAM nodig, ook zou ik graag remote control willen op de server (niet zeker of hier specifieke parts voor nodig zijn)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb een paar eisen.
- Hoe kleiner hoe beter
- Lage power consumptie
- Stil
Ga je overklokken?
Dit is niet mijn bedoeling
Wat verwacht je van ons?
Wat ik van jullie "verwacht" is dat jullie mij parts recommanderen en mij helpen een zo goed mogelijke server op te bouwen voor mijn eisen.
Alvast bedankt voor de hulp