Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Toetsenbord werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:00
Hallo,

Ik heb hier een W10 computer en daar heb ik problemen mee met het toetsenbord.
Een aantal toetsen werkt correct maar als ik b.v. de hoofdletter W wil gebruiken krijg ik linksboven in het scherm een balkje waarbij ik (volgens mij) het geluid kan instellen.

Een aantal tekens die boven de cijfers zitten werkt ook niet meer.

Ik heb bij instellingen gekeken of bij taal de instelling voor het toetsenbord op de VS staat (Qwerty) en dat klopt.
Toetsenbord al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar dat werkt ook niet.

Wat kan dt zijn?

Alle reacties

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

bruce the boss schreef op zondag 14 april 2019 @ 11:08:
Hallo,

Ik heb hier een W10 computer en daar heb ik problemen mee met het toetsenbord.
Een aantal toetsen werkt correct maar als ik b.v. de hoofdletter W wil gebruiken krijg ik linksboven in het scherm een balkje waarbij ik (volgens mij) het geluid kan instellen.

Een aantal tekens die boven de cijfers zitten werkt ook niet meer.

Ik heb bij instellingen gekeken of bij taal de instelling voor het toetsenbord op de VS staat (Qwerty) en dat klopt.
Toetsenbord al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar dat werkt ook niet.

Wat kan dt zijn?
Waarschijnlijk is het toetsenbord in orde maar draait er software op jouw PC die op bepaalde toetsencombinaties reageert.

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:00
En hoe kom ik daar achter?

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:26
Toetsenbord aansluiten op een andere pc, om te kijken of het een instelling is, dat is 1.

2. Je kan het taakbeheer bekijken of er een programma draait

@bruce the boss
Edit, schiet mij net te binnen dat het ook de plaktoetsen kunnen zijn die je hebt aangezet met 5x shift drukken, je kan het weer uit zetten door 8sec lang de shift ingedrukt te houden .

[ Voor 40% gewijzigd door Mel33 op 14-04-2019 11:49 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• plukassen
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02-07 11:01
Ook ik heb een vaag probleem met het toetsenbord. Komt regelmatig terug, maar is ook soms niet aanwezig. Taal is NL en VS INT ingesteld.

Linker Shift toets: balkje met volumeweergave, geluid wordt steeds zachter tot dat het uit staat.
Rechter Shifttoets: balkje met volumeweergave, geluid wordt steeds harder tot dat het maximaal staat.

Alle tekens komen op het beeldscherm, echter haakje sluiten doet het niet.

Ctrl toets laat de kolom bladwijzers in Firefox toggelen.

Vrij irritant, met name het geluid bedienen met de Shift toetsen en het ontbreken van haakje sluiten.

Paar weken geen last van gehad, gisterenavond plotseling weer teruggekomen.

Hoe kom je er achter welke software hier verantwoordelijk voor is?

Totale ondeskundige hier, dus alle hulp is zeer welkom.