Toon posts:

Website niet bereikbaar.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...sinds geruime tijd geraak ik niet meer op een bepaalde website van een leverancier.
Soms lukt het wel, maar na enkele pagina’s is het feest weer over.
De website werkt wel bij bijna iedereen die hier gebruik van maakt en ook bij mijn collega’s in binnen en buitenland.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...ik heb dit op al mijn toestellen.
Windows 7 pc - Windows 10 laptop - MacBooks
Google Chrome browser, Firefox , safari.
Is op beide adressen, privé en zakelijk.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...heb de browsers naar de laatste versie’s gezet.

Beste antwoord (via Verwijderd op 14-04-2019 20:06)

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-10 21:13
Probeer eens vanuit je mobiel, zowel met als zonder WIFI. Als hij het via de WIFI (die dus vermoedelijk via dezelfde provider als de pc's verbindt) niet doet, maar met bijv. 4g wel dan ligt het misschien aan de provider of modem/routerinstellingen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Verwijderd Add Block, Flashplayer VPN ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hackus schreef op zondag 14 april 2019 @ 09:27:
@Verwijderd Add Block, Flashplayer VPN ?
er staan geen addblockers geïnstalleerd, VPN gebruik ik niet (toch niet bij mijn weten :-p )
ben niet echt een computer wizzard, dus maakt het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:22
Flush je dns eens met ipconfig /flushdns

Cloud ☁️

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Josk79
Probeer eens vanuit je mobiel, zowel met als zonder WIFI. Als hij het via de WIFI (die dus vermoedelijk via dezelfde provider als de pc's verbindt) niet doet, maar met bijv. 4g wel dan ligt het misschien aan de provider of modem/routerinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Josk79 schreef op zondag 14 april 2019 @ 13:46:
zonet geprobeerd, en op 4G werkt het wel.

nu ik er over nadenk, was de site ook bereikbaar op de andere toestellen toen ik via mijn 4G netwerk aan het werken was.

morgen maar eens een belletje doen met Telenet, want het is op alle 2 onze adressen/modems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josk79
Verwijderd schreef op zondag 14 april 2019 @ 20:06:
[...]
zonet geprobeerd, en op 4G werkt het wel.
...en via wifi niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op WiFi werkt de website niet.
Enkel op 4G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag een technieker over de vloer gekregen van Telenet.
Volgens hun is mijn ip adres geblokkeerd door de webhosting provider van de website in kwestie.
Ik vind dit raar aangezien op mijn privé adres de site ook niet werkt via het vast of WiFi netwerk.
Er is door mij nu contact opgenomen met de website beheerder, of zij hier op gaan reageren is nog maar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Vind ik helemaal niet raar: als de leverancier ongewenst gedrag vanaf jouw IP-adres constateert, wordt dat IP-adres geblocked. Dus kun je er zowel bedraad als via je eigen wifi niet op. Via je mobiel wel, want dat is een ander IP-adres. Misschien vertelt de leverancier waarom jouw IP-adres geblocked is. Je kunt pro-actief een malware scan overwegen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op donderdag 18 april 2019 @ 02:33:
[...]

Vind ik helemaal niet raar: als de leverancier ongewenst gedrag vanaf jouw IP-adres constateert, wordt dat IP-adres geblocked. Dus kun je er zowel bedraad als via je eigen wifi niet op. Via je mobiel wel, want dat is een ander IP-adres. Misschien vertelt de leverancier waarom jouw IP-adres geblocked is. Je kunt pro-actief een malware scan overwegen
ik heb ondertussen contact gehad met de website beheerder.
er is geen enkel ip adres geblocked bij hun.

daarnet terug contact gehad met Telenet, ze gaan verder kijken want het zou toch wel eens aan hun systeem kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Waar staat jouw DNS op ingesteld? (en is die hetzelfde op je werk als thuis?)

Stel je DNS eens in op 1.1.1.1 en/of 1.0.0.1.

Hoe je dit doet in Windows 7 kun je hieronder vinden. Voor Windows 10 en Mac kun je ook prima filmpjes vinden op YouTube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CertLog
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Indien je IPv6 hebt dan is een andere mogelijkheid een verkeerd IPv6 AAAA record voor de website in kwestie. Of dat path MTU wordt geblokkeerd ergens.
Je kunt je IPv6 o.a. testen op: https://test-ipv6.com

Indien je inderdaad IPv6 hebt en alles aan jouw kant goed staat, zou ik het eens uitzetten (tijdelijk) en kijken of het dan wel werkt.

If you cannot dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit.

Pagina: 1