Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-06 05:21
Vandaag een nieuwe Samsung A50 mogen ontvangen, en net als bij een S6 en S7 die ik even kort heb gehad valt me direct weer op dat het scherm niet 100% kleuregaal is. Als je heel kritisch kijkt op een wit scherm dan zie ik lichte rozeachtige vlekken in bepaalde gebieden.
Het enige amoled scherm bij waar ik dit verschijnsel niet zie is de S5.

Ben ik de enige die dit opmerkt? Overgevoelig voor egaliteit misschien?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Het lijkt me zeer sterk dat jij het scherm van een S5 beter vindt dan een scherm van meerdere generaties later.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07 18:09

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Ben ook heel pietluttig qua scherm maar heb nog nooit rode kleurvlekken op mijn s1, s2, s3, s4, s5, s6, s7, s8 en s9 gezien.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
DukeBox schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 23:35:
Ben ook heel pietluttig qua scherm maar heb nog nooit rode kleurvlekken op mijn s1, s2, s3, s4, s5, s6, s7, s8 en s9 gezien.
Rood had ik niet moeten zeggen, het is heel licht roze (heb de OP hierop aangepast). Op een spierwit scherm zie ik in bepaalde gebieden hele lichte roze vlekken.
Heb het probleem inmiddels op internet gevonden. Bestaan talloze threads over. Pink clouding.

Tip: als je ze nog nooit hebt gezien, niet naar zoeken. Eenmaal gezien dan ben je de sigaar. :-)

[ Voor 12% gewijzigd door Hadespuiter op 14-04-2019 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07 18:09

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Hadespuiter schreef op zondag 14 april 2019 @ 00:29:
Tip: als je ze nog nooit hebt gezien, niet naar zoeken. Eenmaal gezien dan ben je de sigaar. :-)
Heb denk ik dan gewoon geluk gehad, echt geen vlekken. Waar ik wel last van heb, met name bij videos is een vage witte waas aan de 'bovenkant' van het scherm op mijn s7 en s9, dit lijkt mij een software fout want bij zwart beeld zie ik het ook.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 05-07 16:34

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Hadespuiter ik heb je titel even aangepast, zodat het wat duidelijker is.

Daarnaast zou je eens een foto kunnen post van het probleem? Wellicht dat andere het ook ervaren (maar niet zien).

[ Voor 42% gewijzigd door rens-br op 14-04-2019 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
Hier een plaatje van een telefoon die het in ernstige mate heeft (is een iPhoneX, daar komt het ook voor).
Bij mij is het bij lange na niet zo ernstig hoor, wat ik al zei, je moet heel kritisch kijken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/J4fxsoYiOswVbl8iFgYSZIz3/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Hadespuiter Wat is het nut om een foto van een ander toestel te plaatsen, ipv die van jou ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
Hackus schreef op zondag 14 april 2019 @ 14:25:
@Hadespuiter Wat is het nut om een foto van een ander toestel te plaatsen, ipv die van jou ?
Bij mij is het te weinig om vast te kunnen leggen. Als je met het blote oog al heel kritisch moet kijken, lukt een foto niet.
Foto is gewoon een voorbeeld van het fenomeen. Het internet staat er vol mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hadespuiter schreef op zondag 14 april 2019 @ 14:29:
[...]

Bij mij is het te weinig om vast te kunnen leggen. Als je met het blote oog al heel kritisch moet kijken, lukt een foto niet.
Foto is gewoon een voorbeeld van het fenomeen. Het internet staat er vol mee.
indien je niet tevreden bent, terugsturen. dit komt bij veel toestellen voor met amoled schermen. bij lcd is het gelig(na langere tijd)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
Wel een interessant dingetje gevonden. De witbalans van de S5 is groener, en als ik met de rgb setting groen terug haal naar ongeveer hetzelfde niveau als de A50 dan krijg ik op de S5 ook pink clouding.
Het fenomeen lijkt dus voor mij persoonlijk oplosbaar door er wat meer groen in te gooien. Echter is de rgb setting op de A50 slechts zeer beperkt in te stellen. De sliders doen maar heel weinig.
Op de S5 heb je een veel groter regelbereik en dat is waarschijnlijk omdat deze op een custom rom draait.
Ook maar eens kijken dan of er al een custom rom is voor de A50...

[ Voor 4% gewijzigd door Hadespuiter op 14-04-2019 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Maar hoe vaak en hoe lang zit je (heel) kritisch naar een spierwit telefoon te turen? (ik eigenlijk nooit)
Met normaal gebruik zie/merk je er niets van waarschijnlijk. Als je al je nieuwe telefoons/tv's/koelkasten/etc. heul kritisch gaat onderzoeken vind je in 10 van de 10 gevallen wel wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hadespuiter
Anoniem: 262853 schreef op maandag 15 april 2019 @ 08:12:
Maar hoe vaak en hoe lang zit je (heel) kritisch naar een spierwit telefoon te turen? (ik eigenlijk nooit)
Met normaal gebruik zie/merk je er niets van waarschijnlijk. Als je al je nieuwe telefoons/tv's/koelkasten/etc. heul kritisch gaat onderzoeken vind je in 10 van de 10 gevallen wel wat.
Tekst lezen op een witte of lichtgrijze ondergrond doe ik zeer regelmatig (forums, nieuwssites), en dan irriteert me het mateloos.
Ik ben waarschijnlijk helaas gevoelig voor het euvel.

[ Voor 5% gewijzigd door Hadespuiter op 15-04-2019 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
Dit is mijn scherm

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CKDqD6xdnxTV5Hc7zKPx3Bfx/thumb.jpg
Pagina: 1