Radiatorombouw ervaringen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Wij willen om onze radiatoren een ombouw plaatsen. We hebben in de woonkamer twee radiatoren van ruim 3 meter breed en 40cm(?gokje) hoog. Nu zie ik dat er enorm veel aanbod is. Echter kan ik weinig gebruikerservaringen vinden over de verschillende merken.

Heeft iemand ervaring met het plaatsen van zo'n ombouw? Is het veel werk of valt dat wel mee? Wat zijn jullie tips voor betaalbare panelen.

De radiatorombouw heeft als doel om ons huis kindvriendelijker te maken. (net zoals de stopcontact beveiliging, slotjes/haakjes aan de binnenkant van de kastdeurtjes en traphekjes ;) )

[ Voor 17% gewijzigd door darkdesign op 13-04-2019 22:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lordp!
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
darkdesign schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 22:25:
Wij willen om onze radiatoren een ombouw plaatsen. We hebben in de woonkamer twee radiatoren van ruim 3 meter breed en 40cm(?gokje) hoog. Nu zie ik dat er enorm veel aanbod is. Echter kan ik weinig gebruikerservaringen vinden over de verschillende merken.

Heeft iemand ervaring met het plaatsen van zo'n ombouw? Is het veel werk of valt dat wel mee? Wat zijn jullie tips voor betaalbare panelen.

De radiatorombouw heeft als doel om ons huis kindvriendelijker te maken. (net zoals de stopcontact beveiliging, slotjes/haakjes aan de binnenkant van de kastdeurtjes en traphekjes ;) )
Wat een verschrikking... Je kind krijgt toch niets van de radiator?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Toevallig twee weken terug een Cando ombouw in elkaar gezet (volgens mij de Kingston, met de horizontale lamellen). Op maat zagen en in elkaar zetten was zo gebeurd.

Enige ‘nadeel’ was dat ik twee dozen nodig had, omdat onze radiator 240cm lang is. Helaas zijn de panelen zelf niet los te koop, derhalve de twee dozen. Moet hem alleen nog aflakken, gezien er wat beschadigingen op zaten toen ik de dozen open maakte.

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
LAD93 schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 22:44:
Toevallig twee weken terug een Cando ombouw in elkaar gezet (volgens mij de Kingston, met de horizontale lamellen). Op maat zagen en in elkaar zetten was zo gebeurd.

Enige ‘nadeel’ was dat ik twee dozen nodig had, omdat onze radiator 240cm lang is. Helaas zijn de panelen zelf niet los te koop, derhalve de twee dozen. Moet hem alleen nog aflakken, gezien er wat beschadigingen op zaten toen ik de dozen open maakte.
Cando had ik ook gezien inderdaad. Goed om die in gedachten te houden, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Wat is het gevaar van een radiator voor een kind? Te warm? Stel dan de temperatuur lager in?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Marzman schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 22:56:
Wat is het gevaar van een radiator voor een kind? Te warm? Stel dan de temperatuur lager in?
Het lijkt mij dat het huis dan niet echt warm meer wordt?

De radiatoren worden nu heel heet, vandaar die ombouw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
darkdesign schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 23:01:
[...]

Het lijkt mij dat het huis dan niet echt warm meer wordt?

Steek dan het geld in isolerend glas, radiatoren met hoger afgifte vermogen en/of spouwmuur isolatie, waardoor je aanvoertemperatuur omlaag kan. Geen hete verwarming meer, waar de kinderen zich aan kunnen branden. Gelijk meer comfort in huis en een lagere energie rekening.

[ Voor 3% gewijzigd door plaspvd op 13-04-2019 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-06 03:56
hoe oud en ongeisoleer is je huis?

vaak krijg je het ook wel warm met water van een graad of 50 a 60, meteen een stuk energie zuiniger

en hij mag best goed warm zijn, leren je kinderen vanzelf af. maar verbranden moet je voorkomen ja...

gang is alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-06 17:14

Guldan

Thee-Nerd

darkdesign schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 23:01:
[...]
Ik had dit ook echter werden 2 radiatoren bloedheet en de rest van de kamer was koud. Indien dit bij jou ook zo is dan zou ik hete radiatoren iets dichtdraaien, daarmee wordt het warm water beter verdeeld over de rest en worden ze dus minder heet en verwarm je gelijkmatiger.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thaMini
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:49

thaMini

Tool !!

Hier dezelfde overweging. Vriendinlief wilde het graag voor de kinderkamer (verwarming wordt echt niet zo warm hier, iets met tunen van installatie). Uiteindelijk bleek ze het gewoon mooi te vinden en daar kan ik haar geen ongelijk in geven.

Ik heb goede ervaring met radiatorombouwopmaat.nl.

Zelf opgemeten, opgehaald en nog een paar hoekjes eruit om het op maat te maken.

Be small, act BIG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:08
Wij hebben sentimo in de woonkamer omdat het een stuk strakker is. De warmte gaat enkel nog naar boven i.p.v. dat het naar voren straalt. De ombouw word ook niet echt warm.

De volgende winter gaan ze er gewoon weer af en als het wat warmer word er weer om voor de looks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:06
Als je radiatoren nu echt loeiheet zijn dan is het verstandig om eens naar de inregeling van het systeem te kijken, daar is nog wel winst te halen dan: Gas besparen door middel van CV tuning deel II

Verder snap ik die ombouwen nooit zo, je pakt je radiator helemaal in, terwijl het ding gemaakt is om warmte af te staan aan de lucht. Vermogen gaat er flink van achteruit = langere opwarmtijd voor je woning = meer gasverbruik :S

Als je radiatoren zo lelijk vind kun je beter aan de vloerverwarming.
Pagina: 1