Thuis Netwerk opnieuw inrichten in 5 jaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomer21
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19:10
Thuis Netwerk opnieuw inrichten in 5 jaar te beginnen met 10Gbe switch unifi

Welke van de twee? Kom er niet uit.

Unifi us-16-xg of US-XG-6 POE

Het volgende kan later 10 G worden
Nog een 10G switch, 10G router, 10g Windows computer
10G nuc , 10G tv box ,10G Apple tv ,10G nas, 10G unifi ap met AX wifi

Oja router van microtik of unifi, switches van unifi en ap ook van unifi Dus later

[ Voor 12% gewijzigd door boomer21 op 13-04-2019 20:10 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:14
Ga je 5 jaar over je upgrades doen? Dan zit je dus over 5 jaar als je klaar bent met een 5 jaar oude switch...

Ik zou voor de versie met poe gaan als je vanplan bent poe devices te gaan gebruiken.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomer21
HKLM_ schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 20:10:
Ga je 5 jaar over je upgrades doen? Dan zit je dus over 5 jaar als je klaar bent met een 5 jaar oude switch...

Ik zou voor de versie met poe gaan als je vanplan bent poe devices te gaan gebruiken.
Probeer 3 jaar maar heb nu ook een router al 5 jaar (fritzbox 7490) en je kunt toch ook zonder poe van de ap van unifi (als ik goed heb bedrijfs netwerken ook geen poe maar je hebt natuurlijk wel meer keuze om de ap ergens zonder stopcontact Te plaatsen)

[ Voor 19% gewijzigd door boomer21 op 13-04-2019 20:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
boomer21 schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 20:19:
[...]

Probeer 3 jaar maar heb nu ook een router al 5 jaar (fritzbox 7490) en je kunt toch ook zonder poe van de ap van unifi (als ik goed heb bedrijfs netwerken ook geen poe maar je hebt natuurlijk wel meer keuze om de ap ergens zonder stopcontact Te plaatsen)
Het enige verschil tussen de 2 devices waar je volgens eigen zeggen tussen twijfelde is de aanwezigheid van PoE. Dus zegt @HKLM_ logischerwijs: als je PoE wilt gebruiken, moet je de versie met PoE gebruiken. Je gaf verder geen enkele details over wat voor netwerkapparatuur je wilde aan sluiten.

Je vraag hierboven begrijp ik niet, het is niet bepaald een leesbare zin of vraag. Je kunt UniFi APs ook zonder PoE aansluiten (hetzij met een adapter, hetzij met injectie van PoE, afhankelijk van model), mocht dat je vraag zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:14
boomer21 schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 20:19:
[...]

Hoezo hebben bedrijfsnetwerken geen poe? Mijn 200 telefoon en 100 accespoint op het werk werken allemaal via poe ga toch geen 300 stopcontacten gebruiken/maken op de meest rare plekken :P

Wij hebben op het werk ruim 40 cisco switches en die hebben allemaal poe.

Punt wat ik probeer te maken is. Als je nu een switch koop en over 3 a 5 jaar pas klaar bent met je project ben je dan nog tevreden met je hardware en voldoet de switch die je nu koopt nog aan je eisen? Ik heb nu een 16-port poe switch van ubnt maar wat ik over 5 jaar heb of wil weet ik nog niet.

Persoonlijk maar dat ben ik zou ik kijken hoeveel budget je nodig hebt voor je project. Dat bij elkaar sparen en dan gewoon alles in 1x doen dan haal je naar mijn mening de meeste waarde uit je spullen / project.

Ik ben trouwens ook wel benieuwd op basis waarvan je verwacht dat er binnen nu en 5 jaar 10gig versies zijn van de 10G tv box ,10G Apple tv ,10G nas, 10G unifi?

[ Voor 42% gewijzigd door HKLM_ op 13-04-2019 21:13 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomer21
Cpt.Morgan schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 20:34:
[...]

Het enige verschil tussen de 2 devices waar je volgens eigen zeggen tussen twijfelde is de aanwezigheid van PoE. Dus zegt @HKLM_ logischerwijs: als je PoE wilt gebruiken, moet je de versie met PoE gebruiken. Je gaf verder geen enkele details over wat voor netwerkapparatuur je wilde aan sluiten.

Je vraag hierboven begrijp ik niet, het is niet bepaald een leesbare zin of vraag. Je kunt UniFi APs ook zonder PoE aansluiten (hetzij met een adapter, hetzij met injectie van PoE, afhankelijk van model), mocht dat je vraag zijn.
Niet alleen poe gaat het om, ook de US-XG-6 POE heeft meer 10 GB (6) netwerk poorten die ook makkelijker naar 1 GB devices kan aansluiten maar de Unifi us-16-xg heeft meer glas en totaal heb je ook meer poorten. Dus volgens mij is het makkelijker om glas te gebruiken in dezelfde Kamer (Windows-computer, nas,router ) en de rest gewoon 10 GB eventueel dus poe. En ja ik bedoel zonder poe dan met adapter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
boomer21 schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 20:03:
Thuis Netwerk opnieuw inrichten in 5 jaar te beginnen met 10Gbe switch unifi
YouTube: Budget 10Gbps Networking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomer21
HKLM_ schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 21:02:
[...]

Hoezo hebben bedrijfsnetwerken geen poe? Mijn 200 telefoon en 100 accespoint op het werk werken allemaal via poe ga toch geen 300 stopcontacten gebruiken/maken op de meest rare plekken :P

Wij hebben op het werk ruim 40 cisco switches en die hebben allemaal poe.

Punt wat ik probeer te maken is. Als je nu een switch koop en over 3 a 5 jaar pas klaar bent met je project ben je dan nog tevreden met je hardware en voldoet de switch die je nu koopt nog aan je eisen? Ik heb nu een 16-port poe switch van ubnt maar wat ik over 5 jaar heb of wil weet ik nog niet.

Persoonlijk maar dat ben ik zou ik kijken hoeveel budget je nodig hebt voor je project. Dat bij elkaar sparen en dan gewoon alles in 1x doen dan haal je naar mijn mening de meeste waarde uit je spullen / project.

Ik ben trouwens ook wel benieuwd op basis waarvan je verwacht dat er binnen nu en 5 jaar 10gig versies zijn van de 10G tv box ,10G Apple tv ,10G nas, 10G unifi?
Sorry hklm over poe was gewoon een aanname die fout blijkt te zijn heb alleen poe voor de unifi ap-ac-pro access points nodig
Unifi access point moeten wel 10G worden als wifi ax (snelheid ongeveer 4,5GB)komt op access points en de rest denk ik als steeds meer mensen op het glasnet komen dus zal het thuisnetwerk volgen denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomer21
Dank je volg ze al een tijdje, deze had ik nog niet gezien,maar weet wat is we hebben nu adsl+ 8 Mbit max
Maar kunnen KPN nemen met experia box nemen met 4G ondersteuning (geen idee hoe het werkt) dus dan wordt 20 tot 30 Mbit?
Kan nog wel json file inladen maar dan houd het op. En aangezien mikrotik (wel veel goedkoper)veel meer moet instellen,en als de router wilt vervangen door unifi,moet je ook impg snooping instellen e.d (veel problemen hoor ik)en ondersteunen in het netwerk voor tv box.
Pagina: 1