Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouwvrouwe
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-05 00:14
Het touch screen van de MS surface 3 (dus niet de PRO), type x64 based PC, met een 10.8 scherm, is gebarsten.

Reparatie uitbesteden is schreeuwend duur (+200,--) en het lijkt zelf wel te doen. gereedschap heb ik wel in huis, spannendste lijkt mij de connector loshalen zonder te moeten vervangen..

Dus gegoogled op onderdelen. Surfaceschermen worden bij AlieX (..) wel aangeboden voor onder de 100,--, maar dan staat er dat het voor Surface 3 RT is, model 1645. Ik kan nergens terugvinden of dit het type scherm is dat op de Surface 3 zit of dat dat voor de eerdere RT-versies bedoeld is. Het is in ieder geval een ander model dan die voor de PRO3. Weet iemand wat het juiste type is dat ik moet gebruiken? - doorspitten van de specs op het apparaatje bood mij geen helderheid :-(

het maakt mij niet uit of het origineel of compatible spul, wil alleen niet voor veel geld het verkeerde laten overkomen. Weet iemand het juiste model scherm dat ik moet hebben (of weet iemand een adresje met betaalbare prijzen om het te laten uitvoeren (<125,--)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-05 13:45
Beste bouwvrouwe,
Is het vorig jaar nog gelukt met het scherm? Zo ja welk scherm en hoe? Mijn scherm is nu ook kaduuk, en wellicht heb je nog tips.
Hartelijke groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouwvrouwe
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-05 00:14
Oeps, beetje (te) laat met reageren, je reactie was niet gepusht naar mail, sorry. Het is niet helemaal gelukt. Uiteindelijk wel de goede versie weten te achterhalen en die bij onze Chinese vrienden besteld. Alles is een hele lange tijd later goed aangekomen. Het oude scherm met mijn tooltjes was ook goed te verwijderen. Het grote probleem was de kabel die het scherm met het moederbord verbind. met voorzichtig connecten en aanzetten heb ik het scherm het zien doen en ben toen voor het definitieve verbinden gegaan, dubbelzijdig tape enz. Het is echter een ontzettend gekl… om en dat kwetsbare scherm te handelen en dan met een hand die kabel te verbinden. Hij schoot steeds los, het krammetje dat hem moest vastzetten op zijn plek werkte niet meer en na een paar frustrerende pogingen en opnieuw testen ging het scherm ook niet meer goed aan. Ik denk dat de kabel dus iets teveel beweging heeft gehad. Ik heb geen nieuwe durven bestellen, vooral ook omdat ik nergens vervangende krammetjes kon vinden en zonder denk ik dat ik dat die kabel never nooit niet vAst komt, tenzij ik er giethars overheen kieper 8)7 .
Wel zonde, want het apparaatje heeft nog steeds afdoende specs voor schoolgebruik van zoonlief en was wel ongelofelijk lekker licht en zelfs een beetje sexy