Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geluidskaart maakt storend geluid

Pagina: 1
Acties:

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:17

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ik heb mijn GamePC verhuist en hem 2 nEar 05 by ESI gespendeerd. Hier viel mijn direct een storen geluid op. Elke beeld beweging is te horen, o.a. de muis en erger word het des te meer beeld beweegt.

Dir had ik van begin af aan met de onboard kaart. Toen heb ik een SB Audigy FX gekocht, daarmee was het dan beter. Wel aangesloten op simpele Logitech speakers. Nu met de nEar is het extreem. Wat het ook is, is dat ik met de Logitch het idd ook had, maar daar de speaker zacht zelf en de geluidskaart voluit. Nu met de nEar heb ik het juist anders (nee ik heb de speaker niet voluit staan), ik heb de speakers hoog staan en regel het volume met de geluidskaart. Dit omdat de nEar allen op de achterkant de volume regeling heeft en dit is niet handig om tijdens het spelen het volume te veranderen. Daarom doe ik die vanuit de PC.

Zo wat heb ik geprobeerd: Ik heb een externe USB en Firewire geluidskaart geprobeerd, maakt geen verschil. Het word iets beter als ik de USB geluidskaart extra aard. Maar ook maar marginaal. De onboard kaart is uitgeschakeld uiteraard. Tijdens de test met de externe kaarten had ik de Audigy uitgebouwd.

Wat zou ik kunnen doen? Waardoor word dit veroorzaakt? Ik heb het gevoel, dat het met toename van de Resolutie erger geworden is. Ik had dit ook met de oude videokaart R9 270X OC.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-11 10:49
Hi! een klant van mij was semi professioneel bezig met geluid en muziek en bij elke opname hebben we Problemen gehad met een storend geluid. Na lang zoeken, bleek het van het Mainboard te komen. Het maakte niks uit welk kanaal of welke port we gebruikt hebben. We hebben lang gezocht, omdat ik ervan uit ging dat een eigen geluidskaart deze problemen nicht zou moeten hebben.

Is alleen een tip van mijn eigen ervaring. :-) Als jeje Mainboard kann wisselen om te testen zou ik dat proberen.