Hallo allemaal,
sinds een september woon ik in mijn compleet verbouwde jaren 50 woning (vrijstaand 110 m2 woning) samen met mijn vriendin en zonder kinderen.
Deze hebben wij volledig opnieuw opgebouwd. een deel hiervan was vloerverwarming en de vloerverwarming wordt aangestuurd door een Honeywell Evohome systeem.
Daarnaast hebben we ook al het nodig geisoleerd:
nieuwe ramen en kozijnen
10 cm isolatie onder het beton
dak geïsoleerd
En een nieuwe ketel geïnstalleerd (naast verwarming ook voor warm water)
Ik heb als sinds het begin problemen met het mijn vloerverwarming dat deze altijd blijft doorverwarmen.
Met doorverwarmen bedoel ik dat als ik verwarming niet volledig uitzet het 25 graden in huis kan worden. De installateur is al sinds het begin hiervan op de hoogte maar is zeer langzaam met oplossen (een paar zaken geprobeerd maar tot nu toe niets geholpen.)
Het probleem is dat ik denk dat mijn gasverbruik vele malen hoger is dan verwacht. Vanaf 1 september tot nu hebben wij 2430 m3 aan gas verbruikt. terwijl gemiddeld een huishouden op een heel jaar (volgens internet) 2200 m3 verbruikt. En dit terwijl wij rekening houden temperaturen in huis en al flink wat hebben geisoleerd.
De vloerverwarming is opgedeeld in zones:
Woonkamer: 21 graden vanaf 16.00 verder 19 graden
Keuken: 21 graden vanaf 16.00 verder 19 graden
Bijkeuken: 19 graden vanaf 16.00 verder 18 graden
Serre: Staat altijd volledig uit
Badkamer: savonds een paar uurtjes op 20 graden verder altijd 18 graden
Maar omdat mijn verwarming dit altijd blijft doorlopen wordt het dus of super warm in huis of als ik de verwarming uit heb gezet moet de vloerverwarming vanaf 0 weer beginnen met verwarmen.
En ik verwacht dat hierdoor mijn verbruik zo hoog is.
Zouden jullie de rekening van de verwarming bij de installateur leggen?
Ondanks dat het door een fout in de apparatuur komt, is hij zijn apparatuur.
sinds een september woon ik in mijn compleet verbouwde jaren 50 woning (vrijstaand 110 m2 woning) samen met mijn vriendin en zonder kinderen.
Deze hebben wij volledig opnieuw opgebouwd. een deel hiervan was vloerverwarming en de vloerverwarming wordt aangestuurd door een Honeywell Evohome systeem.
Daarnaast hebben we ook al het nodig geisoleerd:
nieuwe ramen en kozijnen
10 cm isolatie onder het beton
dak geïsoleerd
En een nieuwe ketel geïnstalleerd (naast verwarming ook voor warm water)
Ik heb als sinds het begin problemen met het mijn vloerverwarming dat deze altijd blijft doorverwarmen.
Met doorverwarmen bedoel ik dat als ik verwarming niet volledig uitzet het 25 graden in huis kan worden. De installateur is al sinds het begin hiervan op de hoogte maar is zeer langzaam met oplossen (een paar zaken geprobeerd maar tot nu toe niets geholpen.)
Het probleem is dat ik denk dat mijn gasverbruik vele malen hoger is dan verwacht. Vanaf 1 september tot nu hebben wij 2430 m3 aan gas verbruikt. terwijl gemiddeld een huishouden op een heel jaar (volgens internet) 2200 m3 verbruikt. En dit terwijl wij rekening houden temperaturen in huis en al flink wat hebben geisoleerd.
De vloerverwarming is opgedeeld in zones:
Woonkamer: 21 graden vanaf 16.00 verder 19 graden
Keuken: 21 graden vanaf 16.00 verder 19 graden
Bijkeuken: 19 graden vanaf 16.00 verder 18 graden
Serre: Staat altijd volledig uit
Badkamer: savonds een paar uurtjes op 20 graden verder altijd 18 graden
Maar omdat mijn verwarming dit altijd blijft doorlopen wordt het dus of super warm in huis of als ik de verwarming uit heb gezet moet de vloerverwarming vanaf 0 weer beginnen met verwarmen.
En ik verwacht dat hierdoor mijn verbruik zo hoog is.
Zouden jullie de rekening van de verwarming bij de installateur leggen?
Ondanks dat het door een fout in de apparatuur komt, is hij zijn apparatuur.
[ Voor 81% gewijzigd door dongilles op 13-04-2019 14:51 ]