Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Wat zijn leuke modificaties voor mijn auto?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• yvalson
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 19-09 14:46
Mijn vraag
Ik zou graag willen weten wat leuke modificaties zijn voor je eigen auto.

Mijn auto:
Ik rij zelf in een tweedehands Chevy aveo5 hatchback uit 2010.

Wat ik al gevonden heb
ik had al een aantal video's gezien over verschillende dingen die je kan doen. Bijv. Plastic dipping voor je velgen.
Een vin voor op de bovenkant van de auto.
Het verlagen van je auto.
Het kopen van een spoiler.
Race strepen plakken.

Ik ben al van plan om de radio te vervangen en deze te vervangen voor een android radio. (https://www.autowolf.nl/n...b-ram-en-32gb-opslag.html) omdat ik graag navigatie in mijn auto wil en een nieuwe radio het interieur altijd moderniseert.

Mijn vraag is dus zijn er nog meer leuke modificaties en zijn de modificaties die ik had gevonden mogelijk voor mijn auto. (Ik kon bijv. Geen spoilers vinden en die lijkt mij juist leuk) dus links naar onderdelen zijn dus ook welkom. Importeren via bijv. eBay is geen probleem.

Alvast bedankt.

Beste antwoord (via yvalson op 13-04-2019 12:48)

• Pyramiden
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 09:21
Tja... Hoe ver wil je gaan?
Zelf zou ik kijken of je qua stoelen iets kan upgraden. Vaak kun je die wel uit duurdere modellen halen. Ik zou eens naar de sloop gaan, om te kijken of er een duurder model staat waar je wat van af kunt schroeven.

Kijken of je deze spoiler kunt vinden https://www.ebay.com/itm/...tyle-353001-/271206159820
Anders op de sloop zoeken, in geheel met achterklep. Of een generieke zoeken die op elke auto past.

Verder de normale zaken... Ledlampen, shortshifter, betere ophangingsrubbers, mistlampen, coilovers, betere banden, open luchtfilter. Bullbar, verstralers, reservewiel achterop, verhogen, verlagen, etc. Wrappen van dak, buitenspiegels, motorkap. Sportuitlaat. Het hangt er van af hoe handig je zelf bent, en doe iedereen een plezier en maak het niet te gek ;)

Pyramiden wijzigde deze reactie 13-04-2019 12:45 (20%)

Alle reacties

• Afvalzak
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 20-10 21:12

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Danielson schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 12:36:
[...]

Je meent dit serieus? Nee toch? 8)7 Wat heeft zo'n ding, 60pk? Vind je niet dat je dan een beetje voor lul rijd als je met je verlaagde auto, met een spoiler en racestrepen eruit wordt getrokken bij de stoplichten door een oma in haar Polo?
Goed punt, beginnen met chip tuning dus:
https://vtune.nl/chiptuning-chevrolet/

Anders kan je met je taartschep op de achterkant niet meer vooruit komen
O-)

Afvalzak wijzigde deze reactie 13-04-2019 12:38 (7%)

Last.fm | Code Talks

• Resistor
  • Registratie: april 2001
  • Niet online
Windscherm voor bij de ramen.

Zoiets als https://www.laudorshop.nl...ermen_chevrolet_aveo.html

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Pyramiden
Tja... Hoe ver wil je gaan?
Zelf zou ik kijken of je qua stoelen iets kan upgraden. Vaak kun je die wel uit duurdere modellen halen. Ik zou eens naar de sloop gaan, om te kijken of er een duurder model staat waar je wat van af kunt schroeven.

Kijken of je deze spoiler kunt vinden https://www.ebay.com/itm/...tyle-353001-/271206159820
Anders op de sloop zoeken, in geheel met achterklep. Of een generieke zoeken die op elke auto past.

Verder de normale zaken... Ledlampen, shortshifter, betere ophangingsrubbers, mistlampen, coilovers, betere banden, open luchtfilter. Bullbar, verstralers, reservewiel achterop, verhogen, verlagen, etc. Wrappen van dak, buitenspiegels, motorkap. Sportuitlaat. Het hangt er van af hoe handig je zelf bent, en doe iedereen een plezier en maak het niet te gek ;)

Pyramiden wijzigde deze reactie 13-04-2019 12:45 (20%)

• yvalson
De auto heeft 86pk als ik het goed heb. Het gaat mij niet om extreem extravagante modificaties maar gwn van die kleine om de auto er iets sportiever uit te laten zien.
De voorbeelden die ik gaf waren alleen dingen die ik had gezien en geen dingen die ik van plan was te nemen maar op dit moment vind ik de auto er gewoon een beetje saai uitzien. De meeste van deze dingen waren onder de 100 euro volgens de video's dus ik dacht eigenlijk voor 300-400 euro wel klaar te zijn.

De meeste polo's hebben trouwens ook maar rond de 90pk voor de modellen die niet 25000 euro kosten (mijn auto nieuw is iets van 14000) dus dan is t niet vreemd om er dan uitgeracet te worden.

Ik zocht gewoon naar smalle modificaties. Het verlagen is inderdaad niet echt optimaal Maar ik zag t dus ik had het er maar bij gezet. Maar bijvoorbeeld. Zijn klaar spoilertje zoals bij de meeste Suzuki Swifts leek me wel leuk. Of bijvoorbeeld andere velgen of grotere banden (als dat überhaupt mogelijk is)
Ik ben een leek als t gaat om auto's dus ik was gewoon een beetje rond aan 't kijken voor budget modificaties

• yvalson
Bedankt voor de tips allemaal ik ga is kijken naar de windschermen en naar de sloop gaan geweldige tip. Ik ben aardig handig met dingen in elkaar zetten dus een aantal dingen losschroeven moet wel lukken.

• yvalson
Wel zou ik graag willen weten wat chip timing is dus dat ga ik nog maar even onderzoeken. Het ziet er vrij duur uit dus waarschijnlijk niet wat ik zoek.

• Pyramiden
yvalson schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 12:52:
Wel zou ik graag willen weten wat chip timing is dus dat ga ik nog maar even onderzoeken. Het ziet er vrij duur uit dus waarschijnlijk niet wat ik zoek.
Hierbij programmeren ze de computer van je motoraansturing op een andere manier waardoor je auto wat sneller en/of zuiniger kan worden. Erg afhankelijk van het type motor of er veel winst te behalen valt.

Als je qua sleutelen niet zoveel ervaring hebt zou ik denk ik gewoon kijken naar nieuwe velgen of banden, radio, wat slooponderdelen als er een topmodel van jouw auto is waar wat leuker spul op zit en eventueel een openluchtfilter voor een iets beter geluid. Niet te gek doen.

• TheBrut3
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 09:40
yvalson schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 12:52:
Wel zou ik graag willen weten wat chip timing is
Nutteloos :P

• yvalson
Bedankt voor de informatie dat is inderdaad niet echt nuttig voor mijn auto.

Er is inderdaad een topmodel van mijn auto dus ik ga dan wel een keer langs de sloop.

Bedankt iedereen voor alle tips ik denk dat ik zo genoeg weet.

• Woask
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 22:17
Het eerste wat ik zelf zou doen zou een sportstuur zijn en een sportstoel, maar dan wel professioneel spul. Beetje iets als dit: https://www.winparts.nl/i...0ydAYbEAQYAiABEgIgB_D_BwE

• Ivysaur
  • Registratie: augustus 2014
  • Niet online
Ik zou voor luxe/comfort dingetjes gaan. Andere stoelen, armleuning, alcantaraleer op je stuur (wel met een airbag), enzovoort.

Als je een sportieve look wil dan deze verkopen en voor een Toyota Celica gaan kijken, ofzo.

• sssensss
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
Ivysaur schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 14:04:
Ik zou voor luxe/comfort dingetjes gaan. Andere stoelen, armleuning, alcantaraleer op je stuur (wel met een airbag), enzovoort.

Als je een sportieve look wil dan deze verkopen en voor een Toyota Celica gaan kijken, ofzo.
Alcantaraleer?
Wat is dat, een nieuw soort materiaal? 8)7

• yvalson
Een Toyota celica gaat er bij mij niet in haha. Verschrikkelijk oud met veel km op de teller om ze onder de 3000 euro te krijgen. Ook is het een 2 zitter en ik neem vrij geregeld vrienden mee. Ook heb ik de auto nog maar 2 maanden dus verkopen is niet een van de dingen waar ik nu aan zit te denken.

De aveo had ik voor 3300 en 95000 op de teller met alleen een paar krasjes

• RobinHood
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
Als je nog stalen velgen hebt kun je er lichtere velgen onder zetten, kan er beter uitzien als je niet voor Sjonnie-velgen gaat en in theorie rijdt het wat beter, al betwijfel ik of je het merkt in een Aveo.

Qua uiterlijk zou ik zelf niet echt verder gaan, het is immers een Aveo en voor je het weet staat je in het foute-tuning-topic :+ Goede LED-verlichting is misschien iets, maar strepen etc erop zetten, nah.

Ik zou dan meer richten op de auto lekkerder laten rijden. Betere veren/schokdempers bijvoorbeeld. Je rubbers vervangen door stuggere PU-bussen is ook een leuke, als je die kan vinden voor jouw auto. Zorgt er voor dat alles wat directer aanvoelt, zo voelt het nog best sportief ondanks dat je weinig vermogen hebt.

Etcetera: Mijn Tweakblog over Chinese meuk, kartonnen games en misschien wel meer!

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

@yvalson Laat eens zien hoe je auto er nu uit ziet.

Wieldoppen, sportwielen, uitlaat 'opzet' stukje. misschien striping of spiegels laten 'wrappen' maar zonder je auto te hebben gezien is dat wat me zo te binnen valt.

Hackus wijzigde deze reactie 13-04-2019 15:56 (62%)

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• WEBGAMING
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 08:35
Als je dan mensen wil behoeden tegen dit soort dingen, en daar ben ik het ook wel een beetje mee eens, noem ook de nadelen.

Ik zie chiptuning, dat heeft totaal geen zin op een atmosferisch blok. 5-10 pk maximaal, ga je nooit iets van merken.
Ik zie open luchtfilters, dat zorgt er alleen maar voor dat je minder vermogen hebt.
Verlagen is bijna altijd wel mooi, maar heeft natuurlijk ook grote nadelen. Minder comfort, moeilijker over drempels, noem het maar op.
Andere wielen kan natuurlijk, en heeft niet zulke grote nadelen, maar als je er een heel dun bandje onder zet. (dunne wang bedoel ik dan) word het ook een stuk minder comfortabel.
Sport uitlaten doen over het algemeen niets meer als gewoon herrie maken, helemaal op een auto met zo'n motortje. Daar ga je op de meeste momenten gewoon niet blij mee zijn.

Natuurlijk hebben optische dingen veel minder nadelen. Maar ook als je er bijvoorbeeld een andere bumper op zet, dat is vaak veel mindere kwaliteit als origineel, tenzij je bereid bent 700 euro uit te geven aan een bumper.
Spoiler bijvoorbeeld ook, je moet zorgen dat hij goed vast zit. Dan moet je meestal gewoon gaten in je auto boren, weer niet of je daar zin in hebt. (weet niet precies hoe dat zit bij jou auto)
https://www.ebay.de/itm/f...f4d319:g:LUUAAOSwqaRcp3hU

En dan moet je de boel ook nog in kleur spuiten. Als je geen kleurverschil wilt, moet dat professioneel gebeuren, en kost dat ook een hoop geld.

Paar stickers, misschien een mooie set wielen, daar zou ik het persoonlijk bij houden.

Als je er allemaal even iets langer over na denkt, is het allemaal niet zo interessant meer, en kost het een hoop geld om goed te doen.

Ik was het interieur nog vergeten, daar doen mensen vaak ook niet zo veel mee. Maar...
Blijf weg van goedkope stuurtjes, levensgevaarlijk, die kan je vaak gewoon met de hand buigen.
Als je dan een ander stuur wil, inderdaad een goed merk, en dat kost dan een hele hoop geld.
En je bent natuurlijk je airbag kwijt.
Stoelen vind ik wel weer een goeie, maar ook dan, geen goedkope rommel, en zorg dat het heel erg goed vast zit, anders kan dat ook levensgevaarlijk zijn.
Volgens mij had die persoon het vooral over 2e hands stoelen van de sloop oid, dat kan natuurlijk wel prima.
Van dezelfde auto bedoelen ze dan denk ik ook? Anders kan het wel eens heel lastig worden om de stoel in je auto te bevestigen.
Je hebt dan ook nog de goedkope race stoelen, dat is meestal wel veilig, maar ontzettend oncomfortabel.

Wow, is wel een hele lange post geworden. :o Hoop dat je er iets aan hebt.

WEBGAMING wijzigde deze reactie 13-04-2019 18:29 (19%)

• BFmango
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 21-10 20:32
Bespaar je een hoop moeite, tijd en geld en spaar lekker door voor een volgende, leukere auto die van zichzelf al gaaf is.

Al die mensen die hun goedkope slome auto 'tunen' smijten geld in een bodemloze put.

Uitzonderingen daargelaten, maar een Aveo is geen uitzondering.

• Stimpy68
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 08:46
Inderdaad, lekker geld in je zak houden en opzij leggen ;)

Motorische modificaties zijn zinloos bij zo'n auto. Chip tuning bij atmosferische motoren zijn weggegooid geld, open luchtfilters en sportuitlaten idem, geen winst in pk's oid, maken alleen maar herrie en irriteren de andere weggebruikers O-) .

Heb ooit een aantal dagen een aveo gehad als leenauto, leuk wagentje, Enige wat ik aan zo'n auto zou doen aan de buitenkant is een goede kwaliteit verlaging (niet superlaag, maar paar cm) en grotere velgen/banden en een leuk uitlaatsierstuk, op die manier ziet er al een stuk sportiever en stoerder uit en ligt ie beter op de weg. Mijn toenmalige auto was een Audi A4 1.8T (chiptuned) met fabrieks sportonderstel, dus het verschil in wegligging met de Aveo was aanzienlijk :P Maar dat is ook niet meer dan logisch.
Je kunt ook een hoop rijplezier hebben met een auto met weinig vermogen maar een goede wegligging :)

• FabianGTI
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 21-10 12:37
Dit is niet het meest verstandige forum om dit soort advies te vragen
Doorgaans wordt het hier alleen over EV's en Hybrides gepraat, dat wordt ineens iedereen aangeraden door de opa's

Maar het is jou geld en jou auto dus je moet niet al te veel aantrekken van sommige reacties hier
Kijk eens rond op meetings en sites daarover, dan zie je dat tegenwoordig strepen en dat soort dingen niet meer gedaan worden

Meestal begint het bij een deftig setje velgen en een schroefsetje (verlagingsveren zijn waardeloos)

• Jansen-nl
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 21-10 16:41
Geen modificaties, maar wel erg handig zijn:
https://gadgetsin.com/roi...etooth-audio-receiver.htm

http://www.sbsmobile.it/e...-magnetic-car-holder.html

(geen idee of dit betrouwbare shops zijn, het gaat om het product)

“He is no fool who gives what he cannot keep to gain what he cannot lose.” - Jim Elliot

• BFmango
FabianGTI schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 16:53:
Doorgaans wordt het hier alleen over EV's en Hybrides gepraat, dat wordt ineens iedereen aangeraden door de opa's
Opa's. ;( ;(
Maar het is jou geld en jou auto dus je moet niet al te veel aantrekken van sommige reacties hier
Kijk eens rond op meetings en sites daarover, dan zie je dat tegenwoordig strepen en dat soort dingen niet meer gedaan worden

Meestal begint het bij een deftig setje velgen en een schroefsetje (verlagingsveren zijn waardeloos)
Leg eens uit. Wat heb je nu aan 'deftige' velgen en een schroefset onder een Aveo?

• WEBGAMING
Eerst zeggen dat je je niet veel van andere mensen aan moet trekken, dan vervolgens zeggen dat je geen strepen op je auto mag plakken omdat de "scene" dat niet meer doet, vind ik ook wel een bijzondere.

• Kadett
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 21-10 16:25
Neem het advies van de wat 'oudere/wijzere' mannen hier ten harte en doe gewoon niets aan deze auto. Kan het zelf weten :) Je hebt hem 2 maanden, je bent 19. Rij er gewoon lekker mee en zorg dat ie technisch in goede staat is (ook voor je vrienden).

Zet het geld apart voor over een paar jaar dat je echt een auto kan kopen waar je veel plezier aan kan hebben. Je rijdt voor joker met racegaas, rare spoilers en dergelijke. Als je het perse wilt, zet dan een paar strepen op de auto dat kost weinig.

• FabianGTI
BFmango schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 18:35:

[...]
Leg eens uit. Wat heb je nu aan 'deftige' velgen en een schroefset onder een Aveo?
Geen ene roggel, onder geen een auto overigens..
Maar wanneer iemand dat graag wil doen in het kader 'hobby', lekker laten doen
WEBGAMING schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 18:37:
Eerst zeggen dat je je niet veel van andere mensen aan moet trekken, dan vervolgens zeggen dat je geen strepen op je auto mag plakken omdat de "scene" dat niet meer doet, vind ik ook wel een bijzondere.
Misschien dan toch eens beter gaan lezen, ik zeg nergens dat hij geen strepen mag plakken
Ik zeg alleen dat hij eens op meetings moet kijken, zodat hij het met eigen ogen kan zien hoe het tegenwoordig gaat, en daar zie je dus ook dat er bijvoorbeeld steeds minder van die stickers worden geplakt

En of ik het zelf zou doen op een Chevrolet, in nog geen 1000 jaar

• BFmango
Kadett schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 18:39:
Zet het geld apart voor over een paar jaar dat je echt een auto kan kopen waar je veel plezier aan kan hebben. Je rijdt voor joker met racegaas, rare spoilers en dergelijke.

• Radiant
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Het BMW-topic loopt ook best goed, misschien is dat een optie voor TS :+

• Speakerfreak95
  • Laatst online: 16-10 00:50
Je kan ook gewoon de Aveo verpatsen, een leuke E36 of E36 (vanaf 320/323i) uit Duitsland trekken, chipje er in, en gaan!

Best degelijke auto's (mits je geen sjonnie-edition koopt) en goedkoop in onderhoud,

• CrystalViriS
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 21-10 22:01
Ik moest lachen... :+

• -tom-562
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 09:43

-tom-562

Oliesjeik

Speakerfreak95 schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 19:10:
Je kan ook gewoon de Aveo verpatsen, een leuke E36 of E36 (vanaf 320/323i) uit Duitsland trekken, chipje er in, en gaan!

Best degelijke auto's (mits je geen sjonnie-edition koopt) en goedkoop in onderhoud,
Dat zijn ze (inmiddels) allemaal toch

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• tomas123
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 07:12
andere veren erop zodat die 40mm lager is.

• Basilange
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 21-10 13:43
Ik heb mijn bij mij de verlaging van de vering met de auto gekocht. Nog geen 500 euro in totaal. Wel netjes omhoog om fatsoenlijk te kunnen rijden. Maar parkeerd mooi :)

• hoi1234
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 08:12
yvalson schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 14:31:
Een Toyota celica gaat er bij mij niet in haha. Verschrikkelijk oud met veel km op de teller om ze onder de 3000 euro te krijgen. Ook is het een 2 zitter en ik neem vrij geregeld vrienden mee. Ook heb ik de auto nog maar 2 maanden dus verkopen is niet een van de dingen waar ik nu aan zit te denken.

Een Celica is geen 2-zitter. Met een beetje goede wil passen ook achterin 2 volwassenen. De kofferbak ruimte is ook voldoende groot voor 1 psrsoon. Denk zelfs meer nuttige ruimte dan een willekeurige SUV. beste vriend heeft een '91 Celica voor 500 euro op de kop getikt. Moest overigens wel wat aan gebeuren. Maar een Celica hoeft dus niet duur te zijn. Afgelopen zondag toen ik meereed stond de zijne op 266.1xx km. Hij heeft hem begin vorige zomer gekocht met 247.xxx geloof ik. Een heerlijke auto is het ook als de auto al 28 jaar rijervaring heeft.

Hij heeft hem laatst op de brug gezet en iedereen was verbaasd over het gebrek aan roest. Trouwens de auto rijdt nog 207km/h. En dat na 28 jaar. Er zitten de nodige deuken in en het is 100% zeker dat de auto slecht behandeld is.

hoi1234 wijzigde deze reactie 13-04-2019 21:40 (5%)

• yvalson
Ik ga uiteindelijk voor een set nieuwe velgen, een nieuwe radio maar dat had ik al gezegd en als ik er een voor mijn auto kan vinden zo'n heel klein spoilertje zoals op de Suzuki celerio gezet kan worden (dat is het enige voorbeeld dat ik kan geven omdat mijn pa er een heeft). Ik ga nog wel kijken naar bumpers bij de wielen die ik laatst bij een Suzuki Alto zag. Die zagen er wel gaaf uit. Al met al ben ik dan nog niet eens 300 euro kwijt (exclusief die bumpers) en de radio die neem ik gewoon mee naar de volgende auto.

• vectormatic
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
Pfff, wat een zuurpruimerij hier weer zeg...

Klooien aan autos hoeft niet persee te gaan om sneller of BMWs er uit racen vanaf het stoplicht, het kan ook gewoon gaan om wat je er zelf leuk uit vindt zien, en over het algemeen is het best leerzaam (sure, van een stickertje plakken wordt je weinig wijzer, maar als je je eens verdiept in andere velgen etc.. leer je op zn minst hoe steekmaten, bandenmaten en ET waarde werkt, en hoe je een band verwisselt).

Een aveo zal inderdaad nooit een racemonster worden, maar een kofferbak spoilertje en een setje mooie velgen kan er wel een sportief uitziend bakkie van maken

@yvalson kijk vooral eens naar wat er op luxere uitvoeringen van de aveo, of eventueel grotere chevrolets te vinden is, dan heb je de grootste kans dat het direct past.

As idle as a painted ship upon a painted ocean

• Kuusj
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 09:51

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Speakerfreak95 schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 19:10:

Goedkoop in onderhoud :+ O-) Met een beetje geluk zijn de dorpels rot, is het achterste subframe gescheurd en is de VANOS naar de kl*te :D

Ja ach, ik begrijp TS verder wel. Alleen zou ik voor iets als een Aveo niet verder gaan dan een schroefset en nette velgen. Ik ben namelijk bang dat als je 'verder' gaat (stickers e.d.), je erg snel voor lul gaat lopen. Je moet het overigens helemaal zelf weten, iedereen heeft een eigen smaak. Ik heb inmiddels ook absurde bedragen in mijn auto gestopt, maar dan wel een nieuwe motor, ophanging/remmen aangepakt, verlaagd, en nog wel een hoop meer (stuur, dempers, uitlaat etc.). Alleen wat stickers plakken en een nepspoiler is bijvoorbeeld niet mijn smaak.

R7 3700X - GTX1080 - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

• TheBrut3
  • Laatst online: 09:40
yvalson schreef op zondag 14 april 2019 @ 11:58:
Al met al ben ik dan nog niet eens 300 euro kwijt (exclusief die bumpers) en de radio die neem ik gewoon mee naar de volgende auto.
Weet je dat zeker? Ik denk dat je hier wat kosten onderschat. Velgen hebben namelijk ook nieuwe banden nodig wanneer de maat van de velg anders is. De spoiler moet worden gespoten en gemonteerd en ook een degelijke radio kost wat centen.

• Powergrim
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 21-10 21:38
Volgens mij een wat nieuwer model, maar in Oceanië is dit model uitgebracht als de Holden Barina. Als je die eens opzoekt en dan met name de Holden Barina RS, dan heb je wel een aardig inspiratie. De RS is als het ware een GTI variant van de Holden Barina.

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 09:53
@yvalson Jij moet met jou auto doen wat jij leuk vind. Je moet je vooral niks aantrekken van iedereen in grijze leasebakken hier die je zeggen dat het het niet waard is om deze auto aan te passen. Als jij er plezier en voldoening uit haalt om lekker je auto aan te passen dan is het het waard.

"I'd rather lose by an inch in a car that I've build myself then win by a mile in a car that someone else has build for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book." - Moog (Mightycarmods)

Dat gezegd hebbende, deze auto heeft geen turbo of supercharger, de motor is niet ontworpen op performance. Chiptuning heeft dan ook niet zo heel veel zin, als je bij dit soort motoren toch meer vermogen wilt hebben dan moet je nokkenassen gaan vervangen, inlaat aanpassen (en dan bedoel ik niet een ander luchtfiltertje), uitlaat aanpassen en dan chippen, kost veel geld voor weinig winst.

Ik zou het bij optische tuning houden, bepaalde delen van je interieur ander kleurtje geven, andere velgen/banden, verlagen (koop verlagingsveren of een schroefset, ga geen veren door slijpen, dat is gevaarlijk), spiegels plastidippen of whatever, dat soort dingen.

Maar zoals ik hierboven al zei, je moet doen waar jij blij van wordt, waar jij plezier uit haalt, en vooral niet luisteren naar de mensen die je zeggen dat het het niet waard is.

FastFred wijzigde deze reactie 15-04-2019 12:53 (47%)

Everything that is, sprang from what was | iRacing Profiel

• WEBGAMING
Bijzonder dat iedereen die hier wat minpunten benoemd, en er gewoon nuchter naar kijken, zuurpruimen, opa's enz enz genoemd word.

Zodra het over auto's aanpassen gaat verdwijnt er ineens een heel stuk respect ofzo?

Bijna iedereen die hier noemt dat het misschien niet zo'n goed idee is, heeft prima punten. In normale topics zou er gewoon een normale discussie ontstaan, hier word meteen met namen gegooid.

Heel bijzonder.

• Tomatoman
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 09:38

Tomatoman

Fulltime prutser

Wellicht biedt deze advertentie wat inspiratie. Dit is een Dacia Logan die een beetje op een BMW lijkt. Is een BMW bodykit niets voor jouw Aveo?

:+

Wat in mijn ervaring enorm veel verschil maakt voor het uiterlijk van een auto is welke wielen eronder zitten. Kijk eens of je voor een leuke prijs een (gebruikt) setje lichtmetalen velgen compleet met banden in een wat grotere maat kunt kopen. De bandenmaat hoeft niet extreem te zijn (liever niet zelfs, want duur en vaak niet mooi), maar een beetje spannender dan wat er standaard onder zit is vast wel te vinden :). Let wel op de prijs, want met jouw auto moet je wel een beetje de juiste balans vinden tussen de prijs en wat het qua uiterlijk oplevert.

Je noemde zelf al striping aanbrengen - goed idee :). Kost weinig, maar maakt je auto wel een beetje anders dan standaard.

Voor spoilerspul en andere dingen die gespoten moeten worden: spuitwerk is duur. Zoek eens of je bij een autosloperij spullen kan vinden die al in de kleur van jouw auto zijn gespoten. En als dat niet te vinden is, kijk dan eens naar een mooie contrastkleur die bij jouw auto past. Gecombineerd met striping in diezelfde contrastkleur kan dat best goed uitpakken.

[edit]
Ik had over het hoofd gezien dat je zelf al aan andere wielen had gedacht :)

Tomatoman wijzigde deze reactie 15-04-2019 13:23 (23%)

Een goede grap mag vrienden kosten.

• KaiseRRuby
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 09:54
Wellicht luister je ook graag muziek, dan zou je je geld kunnen spenderen aan een mooi geluidssetje.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 08:27

Metalfreak

Hoije woh!

Ik zou als eerste gaan voor andere velgen (tip: houd Marktplaats in de gaten, maar let wel goed op de maten). En trek je verder niet teveel aan van de opa's die het liefst in hun 13 in een dozijn leasehok blijven rijden die vooral een verstandige keuze is. Niets zo vervelend om in een rijtje auto's alleen jouw auto te kunnen herkennen aan de kentekenplaat.

• Kuusj

Kuusj

KaiseRRuby schreef op maandag 15 april 2019 @ 13:21:
Wellicht luister je ook graag muziek, dan zou je je geld kunnen spenderen aan een mooi geluidssetje.
Is inderdaad ook een goeie. Maar let er wel op dat je voor een deftige composet 125,- kwijt zult zijn (en dat zijn dan enkel 2 speakers, je hebt er 4 als het goed is), een underseat sub van een fatsoenlijk merk rond de 225,- en een head-unit met Bluetooth en (als je dat wil) DAB+ voor 125,-. Dan komt er nog de bekabeling bij voor o.a. je sub wat nog wel wat tijd kan kosten om te installeren. En dan merk je dat je deurpanelen bijna van de deur trillen en alles vibreert bij de kleinste hint van bass. En dan kun je dus weer gaan investeren in geluidsdempend materiaal...

Je zult dus ergens een lijn moeten trekken.

R7 3700X - GTX1080 - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

• KaiseRRuby
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 09:54
Kuusj schreef op maandag 15 april 2019 @ 13:26:
[...]

Is inderdaad ook een goeie. Maar let er wel op dat je voor een deftige composet 125,- kwijt zult zijn (en dat zijn dan enkel 2 speakers, je hebt er 4 als het goed is), een underseat sub van een fatsoenlijk merk rond de 225,- en een head-unit met Bluetooth en (als je dat wil) DAB+ voor 125,-. Dan komt er nog de bekabeling bij voor o.a. je sub wat nog wel wat tijd kan kosten om te installeren. En dan merk je dat je deurpanelen bijna van de deur trillen en alles vibreert bij de kleinste hint van bass. En dan kun je dus weer gaan investeren in geluidsdempend materiaal...

Je zult dus ergens een lijn moeten trekken.
Ik heb hier net zoveel verstand van als een konijn van zwemmen, maar stel: hij heeft alles origineel. Kan een setje nieuwe boxen en een nieuwe radio dan ook al niet een forse verbetering zijn? Of zijn al die dingen die je hierboven noemt ook een basisupgrade?

• BvZwolle
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 09:18
yvalson schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 14:31:

Ik heb de 2012 uitvoering met 76.000 km op de teller voor €5000,- gekocht. 1.4 met 100pk. Stuurwielbediening, cruisecontrole, Bluetooth, usb, airco allemaal standaard. En dan heb ik nog niet eens de LTZ uitvoering.
https://photos.app.goo.gl/qW2T3PdziU2vSd2N7
Je moet er van houden, maar een stuk minder suf dan de eerste uitvoering van de Aveo.
Misschien had je iets langer door moeten zoeken.
De radio vind ik overigens wel een ideetje. Als de stuurwielbediening nog gebruikt kan worden, ga ik daar even goed over nadenken.
Voor war betreft andere velgen, je moet zoeken op deze steekmaat: https://www.steekmaat.nl/...%20(2006%20-%202011).html
Alle andere merken en types auto's staan onder aan de pagina, dus daar kun je ook op zoeken. Op de site wordt erg duidelijk uitgelegd wat steekmaat en dergelijke is. Belangrijk om te lezen!

Succes met klussen!

BvZwolle wijzigde deze reactie 15-04-2019 13:37 (11%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: april 2001
  • Nu online

deepbass909

Moderator General Chat

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:Ik heb een aantal opmerkingen verwijderd die de TS veroordelen dat hij z'n auto wil opleuken. Dat is en blijft zijn eigen keuze, of het je smaak is of niet. Respecteer dat!

Gezien het gemiddelde niveau van de reacties die ik weg heb gehaald, lijkt het alsof men lijkt te vergeten dat ze ook ooit jong zijn geweest en dat ze spoilers e.d. toen ook gaaf vonden.

Dus als je alleen maar kan komen met verwijzingen naar tupperware e.d., reageer dan niet.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

KaiseRRuby schreef op maandag 15 april 2019 @ 13:29:
[...]

Ik heb hier net zoveel verstand van als een konijn van zwemmen, maar stel: hij heeft alles origineel. Kan een setje nieuwe boxen en een nieuwe radio dan ook al niet een forse verbetering zijn? Of zijn al die dingen die je hierboven noemt ook een basisupgrade?
Het kan zeker ja, dan moet je kijken welk formaat speakers er nu in zitten zodat je een setje kunt kopen met dezelfde afmetingen. Verwacht echter geen wonderen, aangezien de versterker in dit geval hetzelfde blijft (namelijk de standaard autoradio). Maar, als je niet de allergoedkoopste set speakers van de plank trekt is het best al een mooie upgrade in een hoop gevallen.

Ik heb het audioverhaal in mijn auto 'from scratch' moeten aanleggen omdat er simpelweg niet echt radio was. Dat is een aardig klusje geweest met kosten van rond de 500,-. Als je dit een garage laat doen mag je daar gerust nog een hoop aan loon bij optellen.

Ik heb overigens 1 'dure' (140,-) set van Pioneer in mijn auto (TS-E131CI) en 1 goedkope (~35,-) set (TS-G1332I), en aangesloten op dezelfde versterker is dat al een ongelofelijke wereld van verschil. Als je minder dan 50,- voor een setje wil uitgeven, zou ik het eerlijk gezegd gewoon sowieso laten omdat het verschil met de stock speakers te verwaarlozen zal zijn.

Kuusj wijzigde deze reactie 15-04-2019 13:48 (15%)

• Angeloonie
  • Registratie: mei 2004
  • Nu online

Angeloonie

The Division 2 Addict

Ook al heb je het nu nog niet over verkopen: ik zou hier wel rekening mee houden. Dus alles wat je doet moet ook eenvoudig terug te draaien zijn. Een nieuwe radio oid is niet zo spannend en juist een pluspunt (meestal), maar racestrepen of een spoiler oid zijn toch wat meer permanent, en hebben een negatieve impact op de eventuele verkoop over een paar jaar. Dus simpelweg: zorg dat je aanpassingen net zo makkelijk weer terug kunnen, om zo niet je toekomstige verkoopwaarde om zeep te helpen.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• rimave
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 09:19
Misschien eens over de grenzen kijken wat er voor deze auto te koop is?
Ik rijd zelf Toyota en haal de spullen vaak uit Japan. Daar zijn dingen te koop die hier nooit geleverd zijn.
Het grappige is dat de officiële Toyota dealer dan wel weer sommige montage onderdelen van een spoiler of bodykit kan leveren.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• mugen4u1987
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 20-10 11:06
Van buiten kan je niet super veel aanpassen.

- spoiler
- dakvin (haaienvin)
- wieldoppen
- racestrip of allemaal vage stickers

Maar binnen in je auto valt genoeg aan te passen, ik had op mijn 28e pas mijn rijbewijs gehaald en op mijn 31e mijn eerste auto (3 jaar lang lease auto, kan (Mag) je niks aanpassen) en tja dan heb je een periode overgeslagen (tussen je 18e en 23e levensjaar veel aanpassen aan je auto).

https://tweakers.net/ext/f/7srW00AyEiCu7aUzlBMUHNOH/thumb.jpg

en tja ik vond het rood zwart thema prima bij mijn rode Aygo passen, hoewel de versnellingspook knop misschien iets TE was :X

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FabianGTI
Kuusj schreef op maandag 15 april 2019 @ 09:38:
[...]

Ik heb inmiddels ook absurde bedragen in mijn auto gestopt, maar dan wel een nieuwe motor, ophanging/remmen aangepakt, verlaagd, en nog wel een hoop meer (stuur, dempers, uitlaat etc.). Alleen wat stickers plakken en een nepspoiler is bijvoorbeeld niet mijn smaak.
Yikes, ik ken het probleem

Toen ik begon met autorijden ook van alles aan de auto gedaan
Schroefset, RVS uitlaat, velgen, spoiler (origineel), andere remmerij, audio, verlichting, etc etc :X

En toen het eindelijk klaar was, kwam ik een andere auto tegen en heb ik de auto verkocht
Maar het aanpassen was eigenlijk ook nog leuker dan ermee rijden :P

• Tomatoman
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 09:38

Tomatoman

Fulltime prutser

BFmango schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 18:35:
[...]
offtopic:
Nederlanders zouden sjiek zeggen, maar deftig is een heel normaal woord in het Vlaams :).

Aan een schroefset heb je onder deze auto inderdaad niet zoveel - het is duur en voegt niet veel toe. Maar waarom zou je zou je niets aan mooiere velgen hebben?

Een goede grap mag vrienden kosten.

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True