Daikin Airco Wifi controller

Pagina: 1
Acties:
  • 2.606 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mightym
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:41
Ik heb onlangs een Daikin R-32 airco gekocht (FTXF35A) en hierbij een WIFI bediening aangeschaft (BRP069A45)

Voor mijn slaapkamer airco wilde ik eigenlijk ook de wifi bediening plaatsen, maar volgens Daikin was dit niet mogelijk bij dat type airco (FTXB25C).

Toen ben ik mij wat gaan verdiepen in de verschillende soorten airco's en hun stuur elektronica.
Daikin biedt een aantal verschillende varianten aan van de WIFI bediening (BRP069A41/42/43/44/45)
Uit de documentatie van de BRP069A45 werd duidelijk dat de Wifi bediening een universeel kastje is. Eigenlijk is het in alle gevallen de A41, het enige verschil zit hem in de meegeleverde accessoires.
Type 41 en 45 kun je direct aansluiten op connector S21

Connector S21 in het binnendeel FTXF35A: (witte connector in het midden)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yJvW9O87oxV0NZOQHQ4QmAkq/thumb.jpg

De FTXB25C heeft deze connector niet, maar wel connector S403.

Connector S403 in het binnendeel FTXB25C:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Mc2ttWtq0j6dl1nRr6VTjeHy/thumb.jpg

Voor airco's met connector S403 heb je één van de andere types nodig (volgens mij 43), daar wordt als extra een printplaat en connectorset meegeleverd : KRP980A1 (of KRP980B1)
Ik heb deze los besteld via Ebay voor 25€.
KRP980A1 kun je met een connector verbinden met S403, op KRP980A1 zit dan connector S21, waar je vervolgens je WIFI bediening op kunt aansluiten.

Het is natuurlijk op eigen risico, maar bij mij werkt het perfect!
De airco is nu ook volledig geïntegreerd in Domoticz..

Ik zou zeggen, doe er je voordeel mee ;)
(wel even de stekker uit het stopcontact halen voordat je de binnenunit open haalt!)

32 kWp PV + 54kWh ESS+ 7.5 kW Mitsubishi Ecodan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno1962
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 06-10-2020
Hallo,

Ik heb zelf ook een FTXB25C.

Begrijp ik het goed dat jij die werkend hebt met de combinatie BRP069A41 en KRP980B1 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mightym
Onno1962 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 15:39:
Hallo,

Ik heb zelf ook een FTXB25C.

Begrijp ik het goed dat jij die werkend hebt met de combinatie BRP069A41 en KRP980B1 ?
Hmm beetje late reactie, maar jouw conclusie is juist!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royaljoop
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-06 07:58
Waarom 41 en niet de 45. Zit daar verschil in kwa functionaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mightym
royaljoop schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:14:
Waarom 41 en niet de 45. Zit daar verschil in kwa functionaliteit?
Het is weer even geleden, maar volgens mij heeft het alleen te maken met meegeleverde accessoires. De daadwerkelijke interface is identiek. Als je niets geeft om de plek waar je de module bevestigt kun je op ebay zoeken naar de goedkoopste aanbieder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• royaljoop
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-06 07:58
@mightym Het is al opgelost. Ik heb de BRP069B42 gekocht. Deze heeft een iets langere kabel zodat je de wifi ontvanger wat beter op de gewenste plaats kunt monteren.
Overigens werkt het geweldig goed en kan ik hem dus bedienen via de app en ook buitenhuis etc.
Ik heb alle spulletjes via ebay uit Bulgarije laten komen. Ik was voor alles bij elkaar $ 99 (dollar) kwijt. Dat was het mij wel waard.

Jij nog bedankt voor het uitzoeken en het delen van je ontdekking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06:27

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik heb net een offerte laten maken en ik had vragen over een WiFi module. De man van het bedrijf zei dat de airco volledig modulerend is. Hij gaat dus vanzelf aan wanneer het nodig is. Waarom zou je dan nog een WiFi module willen laten inbouwen?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:48

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

JoeZuCK schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 13:27:
Ik heb net een offerte laten maken en ik had vragen over een WiFi module. De man van het bedrijf zei dat de airco volledig modulerend is. Hij gaat dus vanzelf aan wanneer het nodig is. Waarom zou je dan nog een WiFi module willen laten inbouwen?
Deze vraag kan je alleen voor jezelf afwegen. En oud topic, dus dicht.

Wise enough to play the fool

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.