Ik heb onlangs een Daikin R-32 airco gekocht (FTXF35A) en hierbij een WIFI bediening aangeschaft (BRP069A45)
Voor mijn slaapkamer airco wilde ik eigenlijk ook de wifi bediening plaatsen, maar volgens Daikin was dit niet mogelijk bij dat type airco (FTXB25C).
Toen ben ik mij wat gaan verdiepen in de verschillende soorten airco's en hun stuur elektronica.
Daikin biedt een aantal verschillende varianten aan van de WIFI bediening (BRP069A41/42/43/44/45)
Uit de documentatie van de BRP069A45 werd duidelijk dat de Wifi bediening een universeel kastje is. Eigenlijk is het in alle gevallen de A41, het enige verschil zit hem in de meegeleverde accessoires.
Type 41 en 45 kun je direct aansluiten op connector S21
Connector S21 in het binnendeel FTXF35A: (witte connector in het midden)

De FTXB25C heeft deze connector niet, maar wel connector S403.
Connector S403 in het binnendeel FTXB25C:

Voor airco's met connector S403 heb je één van de andere types nodig (volgens mij 43), daar wordt als extra een printplaat en connectorset meegeleverd : KRP980A1 (of KRP980B1)
Ik heb deze los besteld via Ebay voor 25€.
KRP980A1 kun je met een connector verbinden met S403, op KRP980A1 zit dan connector S21, waar je vervolgens je WIFI bediening op kunt aansluiten.
Het is natuurlijk op eigen risico, maar bij mij werkt het perfect!
De airco is nu ook volledig geïntegreerd in Domoticz..
Ik zou zeggen, doe er je voordeel mee
(wel even de stekker uit het stopcontact halen voordat je de binnenunit open haalt!)
Voor mijn slaapkamer airco wilde ik eigenlijk ook de wifi bediening plaatsen, maar volgens Daikin was dit niet mogelijk bij dat type airco (FTXB25C).
Toen ben ik mij wat gaan verdiepen in de verschillende soorten airco's en hun stuur elektronica.
Daikin biedt een aantal verschillende varianten aan van de WIFI bediening (BRP069A41/42/43/44/45)
Uit de documentatie van de BRP069A45 werd duidelijk dat de Wifi bediening een universeel kastje is. Eigenlijk is het in alle gevallen de A41, het enige verschil zit hem in de meegeleverde accessoires.
Type 41 en 45 kun je direct aansluiten op connector S21
Connector S21 in het binnendeel FTXF35A: (witte connector in het midden)

De FTXB25C heeft deze connector niet, maar wel connector S403.
Connector S403 in het binnendeel FTXB25C:

Voor airco's met connector S403 heb je één van de andere types nodig (volgens mij 43), daar wordt als extra een printplaat en connectorset meegeleverd : KRP980A1 (of KRP980B1)
Ik heb deze los besteld via Ebay voor 25€.
KRP980A1 kun je met een connector verbinden met S403, op KRP980A1 zit dan connector S21, waar je vervolgens je WIFI bediening op kunt aansluiten.
Het is natuurlijk op eigen risico, maar bij mij werkt het perfect!
De airco is nu ook volledig geïntegreerd in Domoticz..
Ik zou zeggen, doe er je voordeel mee
(wel even de stekker uit het stopcontact halen voordat je de binnenunit open haalt!)
32 kWp PV + 54kWh ESS+ 7.5 kW Mitsubishi Ecodan