Hi mede Tweakers!
Laat het me weten als dit topic elders hoort. Het gaat hier om een zakelijke situatie.
We zoeken een betrouwbare en foolproof setup om IoT systemen in woningen voor 5-15 jaar van internetaansluitingen
Bij voorkeur zonder daarbij de internetaansluiting van de bewoner te gebruiken, omdat de digitale systemen in de lucht moeten zijn 1) voordat de bewoner de woning betrekt en 2) terwijl woningen van bewoners wisselen
Hoeveelheid data: in de orde van grootte van enkele 100en mb's per internetaansluiting per jaar
Hoeveelheid aansluitingen: enkele tientallen in NL, op termijn groeiend naar 100-1000
Momenteel werken we met 4G->WiFi routers + switches
Echter merken we dat dit storingsgevoelig is vanwege:
Ivm concurrentie gevoeligheid kan ik niet alle details zonder meer delen
Willen jullie even meedenken? Graag hoor ik jullie advies.
Laat het me weten als dit topic elders hoort. Het gaat hier om een zakelijke situatie.
We zoeken een betrouwbare en foolproof setup om IoT systemen in woningen voor 5-15 jaar van internetaansluitingen
Bij voorkeur zonder daarbij de internetaansluiting van de bewoner te gebruiken, omdat de digitale systemen in de lucht moeten zijn 1) voordat de bewoner de woning betrekt en 2) terwijl woningen van bewoners wisselen
Hoeveelheid data: in de orde van grootte van enkele 100en mb's per internetaansluiting per jaar
Hoeveelheid aansluitingen: enkele tientallen in NL, op termijn groeiend naar 100-1000
Momenteel werken we met 4G->WiFi routers + switches
Echter merken we dat dit storingsgevoelig is vanwege:
- Bewoners die al dan niet per ongeluk kabels los maken
- Woningen die zo goed geisoleerd zijn dat het internetsignaal niet door komt
- Etc
Ivm concurrentie gevoeligheid kan ik niet alle details zonder meer delen
Willen jullie even meedenken? Graag hoor ik jullie advies.
[ Voor 5% gewijzigd door mrbootster op 12-04-2019 16:35 ]