Managed service voor 100en internetaansluitingen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbootster
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-11-2024
Hi mede Tweakers!

Laat het me weten als dit topic elders hoort. Het gaat hier om een zakelijke situatie.

We zoeken een betrouwbare en foolproof setup om IoT systemen in woningen voor 5-15 jaar van internetaansluitingen

Bij voorkeur zonder daarbij de internetaansluiting van de bewoner te gebruiken, omdat de digitale systemen in de lucht moeten zijn 1) voordat de bewoner de woning betrekt en 2) terwijl woningen van bewoners wisselen

Hoeveelheid data: in de orde van grootte van enkele 100en mb's per internetaansluiting per jaar

Hoeveelheid aansluitingen: enkele tientallen in NL, op termijn groeiend naar 100-1000

Momenteel werken we met 4G->WiFi routers + switches

Echter merken we dat dit storingsgevoelig is vanwege:
  • Bewoners die al dan niet per ongeluk kabels los maken
  • Woningen die zo goed geisoleerd zijn dat het internetsignaal niet door komt
  • Etc
We hebben bereidwilligheid en budget om nieuwe methodes te proberen zoals managed services van marktleiders, 5G tests en/of meerdere bekabelde aansluitingen per huis.

Ivm concurrentie gevoeligheid kan ik niet alle details zonder meer delen

Willen jullie even meedenken? Graag hoor ik jullie advies.

[ Voor 5% gewijzigd door mrbootster op 12-04-2019 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:41
Je bent toevallig met een huizenproject in Helmond bezig: nieuws: Helmond test korting op woninghuur in ruil voor data ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Wat zegt RoutIT of je leverancier hierover? Meestal is je leverancier al een goede start, waarmee wij je kunnen helpen om de oplossing te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbootster
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-11-2024
Nee dat is het niet ;) Wel een interessant project!
Trommelrem schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 16:12:
Wat zegt RoutIT of je leverancier hierover? Meestal is je leverancier al een goede start, waarmee wij je kunnen helpen om de oplossing te vinden.
RoutIT ken ik niet. Onze leverancier was vandaag niet bereikbaar en ga ik na het weekend opnieuw contacten. Hoe dan ook ben ik benieuwd naar ideeen van mensen hier, om in gesprekken met partijen als Vodafone/Ziggo/Tele2 goed beslagen ten ijs te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Wat voor IoT dingen zijn het? Een eigen sensor of iets bestaand? Default sensoren (temp/vochtigheid/...) of specifieke koppelingen met bestaande apparatuur?

Heb je al eens gekeken naar Lora sensoren?

Wij gebruiken meestal een teltonika rut955 met een 4G verbinding met daarachter een intel NUC als IoT Gateway, maar dat is voornamelijk in Industriele omgevingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
mrbootster schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 16:37:
[...]

[...]
RoutIT ken ik niet. Onze leverancier was vandaag niet bereikbaar en ga ik na het weekend opnieuw contacten. Hoe dan ook ben ik benieuwd naar ideeen van mensen hier, om in gesprekken met partijen als Vodafone/Ziggo/Tele2 goed beslagen ten ijs te komen.
RoutIT is de wholesalepartij van KPN voor MSP's. Wellicht is het een idee om met RoutIT in gesprek te gaan aangezien jullie MSP lijken te zijn?

Ondanks dat RoutIT een divisie van KPN is, zijn ze wel wholesaler van Tele2 en Eurofiber.

[ Voor 7% gewijzigd door Trommelrem op 12-04-2019 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:41
mrbootster schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 16:37:
[...]
Ahh oke! :)

Waar je ook naar kunt kijken is LTE-M. Ik ben nu bezig met het testen van een modem, die we kunnen implementeren in sensoren. Als je niet veel data hoeft te versturen, is dat prima. KPN en Vodafone zijn al volledig actief in Nederland. T-mobile alleen op plekken waar je het aanvraagt.
Pagina: 1