Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

HBO/Student ICT Laptop onder ~1200

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Het hoofd-doel van de laptop is bedoeld om VM lokaal te draaien vanaf VMware, de experience hoeft niet perfect te zijn en mag ook slecht zijn als het maar werkt echter wil ik wel het beste uitkrijgen. Denk hierbij aan OSes zoals Linux maar ook Windows server 2016 en 1 á 2 Win 10 clients naast elkaar.
Naast het hoofd-doel gebruik ik ook de laptop om games te spelen in mijn vrije tijd, dit is meestal vrij nieuwe en moderne games zoals recentelijk The division 2, ik hoef hierbij geen Ultra te kunnen draaien natuurlijk maar ik wil ook niet op low zitten. Een compromis in het midden vind ik prima als het natuurlijk maar 50-60FPS draait.
Specs voor referentie : https://store.ubi.com/us/the-division-2-pc.html

Wat is je budget?
Ik denk rond de 1200, ik kan dit uitbreiden tot 1500 als het echt moet. Echter wordt dit dan geen instant-buy maar eentje die ik dan pas rond augustus ga maken.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het moet natuurlijk meegenomen worden naar college en terug natuurlijk.
Gewicht en grootte maakt mij vrij weinig uit aangezien ik mij eigen vervoer met een auto.
Een iets slappere behuizing maakt mij ook niet zoveel uit aangezien ik er niet mee ga gooien.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb vrij weinig voorkeuren, een ~15,6 inch scherm is voldoende.
Een GTX 1060 is gewenst boven een 1050 aangezien het krachtiger is en ietsjes al maar een kleine beetje toekomstproof is.
Een i7 lijkt me vrij logisch, Ik draai VM's waarschijnlijk zo vaak als mogelijk lokaal en wil dan ook de beste experience hebben. (Volgens mij leveren laptops met een 1060 vrijwel altijd met I7s)

Ik heb zelf al onderzoek gedaan naar natuurlijk het goedkoopst met het beste specs namelijk :
- https://tweakers.net/pric...0-15ikbm-80yy00asmh).html
- https://tweakers.net/pric...15-52-7781/specificaties/
Maar ik zoek naar alternatieven die beter zijn.
Ik heb zelf nog 2x8GB DDR4 ram thuis liggen dus ik kan het altijd uitbreiden naar 16GB zo nodig (of 24GB maar ik geloof dat Tri-channel niet meer zo in is? Werkt dit eigenlijk nog wel tegenwoordig?)

Heb ik iets gemist of mis ik informatie? Dan wil ik dat graag beantwoorden
Alvast bedankt voor jullie hulp!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2019 13:51 ]

Alle reacties

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-11 19:40

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Als je pas in augustus iets wil gaan kopen, zou ik ook eigenlijk gewoon nog even wachten. Laptops met AMD Ryzen kunnen namelijk heel interessant gaan worden.

Zelf zou ik absoluut geen flashy gaming laptop kiezen, dit oogt (m.i.) niet professioneel en de bouwkwaliteit is meestal om te huilen, om over de batterijduur nog maar te zwijgen.

Iets als dit: pricewatch: HP Pavilion 15-cx0675nd heeft een redelijk ingetogen uiterlijk, maar het jammere van dit soort laptops is de enorme dikte en het gewicht. Zelf heb ik 3 jaar een HP Omen 15 met i5-6300HQ en GTX960M gebruikt voor mijn ICT opleiding, maar wat is dat toch een miskoop geweest. Het is net goedkoop speelgoed qua kwaliteit. Qua VM's draaien is die i5 overigens al meer dan voldoende, de 8GB RAM was meer de beperkende factor eigenlijk. Ik tik nu op een Lenovo Thinkpad X1 Carbon en dat is toch echt een giga-verschil met zo'n gaming ding van HP. Helaas krijg je in dit model geen dedicated GPU en ze zijn aardig aan de prijs. Je kunt wel bij HP/Dell/Lenovo 10% studentenkorting krijgen.

Nu de U-CPU's ook 4 cores hebben zou ik gewoon kijken naar een thin&light met i7-8xxxU CPU en goed scherm + accuduur. Dan kun je daarnaast een PC bouwen met gaming-capabiliteiten, want dat gamen heb ik op school welgeteld 1x gedaan. Zodra je merkt wat de fans gaan doen van een laptop die 120W verstookt begrijp je me wel :P

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Verwijderd

Topicstarter
Kuusj schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 14:10:
Als je pas in augustus iets wil gaan kopen, zou ik ook eigenlijk gewoon nog even wachten. Laptops met AMD Ryzen kunnen namelijk heel interessant gaan worden.

Zelf zou ik absoluut geen flashy gaming laptop kiezen, dit oogt (m.i.) niet professioneel en de bouwkwaliteit is meestal om te huilen, om over de batterijduur nog maar te zwijgen.

Iets als dit: pricewatch: HP Pavilion 15-cx0675nd heeft een redelijk ingetogen uiterlijk, maar het jammere van dit soort laptops is de enorme dikte en het gewicht. Zelf heb ik 3 jaar een HP Omen 15 met i5-6300HQ en GTX960M gebruikt voor mijn ICT opleiding, maar wat is dat toch een miskoop geweest. Het is net goedkoop speelgoed qua kwaliteit. Qua VM's draaien is die i5 overigens al meer dan voldoende, de 8GB RAM was meer de beperkende factor eigenlijk. Ik tik nu op een Lenovo Thinkpad X1 Carbon en dat is toch echt een giga-verschil met zo'n gaming ding van HP. Helaas krijg je in dit model geen dedicated GPU en ze zijn aardig aan de prijs. Je kunt wel bij HP/Dell/Lenovo 10% studentenkorting krijgen.

Nu de U-CPU's ook 4 cores hebben zou ik gewoon kijken naar een thin&light met i7-8xxxU CPU en goed scherm + accuduur. Dan kun je daarnaast een PC bouwen met gaming-capabiliteiten, want dat gamen heb ik op school welgeteld 1x gedaan. Zodra je merkt wat de fans gaan doen van een laptop die 120W verstookt begrijp je me wel :P
Ik wil eigenlijk het liefst voor juni al een laptop aangeschaft hebben, alleen voor een grotere budget heb ik de datum was opgeschroven. Dit in verband met vakantie natuurlijk.

Je kunt wel bij HP/Dell/Lenovo 10% studentenkorting krijgen.
Ik krijg vanaf mij school al korting voor het aanschaffen van een laptop wegens samenwerking met een aantal sites?
Ik weet alleen niet specifiek welk en moet dit na gaan vragen.

Dan kun je daarnaast een PC bouwen met gaming-capabiliteiten, want dat gamen heb ik op school welgeteld 1x gedaan.
Mijn bedoeling was niet om te gamen op school, ik woon namelijk recentelijk niet meer thuis. Thuis heb ik nog wel een vrij goede (gaming)computer staan namelijk en mijn plan is niet om nog een extra te halen en ernaast neer te leggen als ik klaar ben met mijn studie, dan kan ik beter upgraden natuurlijk.

Met het gamen bedoel ik echt weekenden zoals zondagen waar ik niet veel te doen heb en het ernaast kan doen, maar dan heb ik het echt over 1 á 2 dagen per week voor ~2-3 uurtjes.

Daarnaast neem ik jou mening in mijn keuze, ik ben ermee eens dat een flashy gaming laptop niet goed oogt en de laptop die je aangaf lijkt me niet slecht.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2019 14:30 ]

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-11 19:40

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Verwijderd schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 14:17:
[...]

Ik wil eigenlijk het liefst voor juni al een laptop aangeschaft hebben, alleen voor een grotere budget heb ik de datum was opgeschroven. Dit in verband met vakantie natuurlijk.

Je kunt wel bij HP/Dell/Lenovo 10% studentenkorting krijgen.
Ik krijg vanaf mij school al korting voor het aanschaffen van een laptop wegens samenwerking met sites?
Ik weet alleen niet specifiek welk en moet dit na gaan vragen.

Daarnaast neem ik jou mening in mijn keuze, ik ben ermee eens dat een flashy gaming laptop niet goed oogt.

Dan kun je daarnaast een PC bouwen met gaming-capabiliteiten, want dat gamen heb ik op school welgeteld 1x gedaan.
Mijn bedoeling was niet om te gamen op school, ik woon namelijk recentelijk niet meer thuis. Thuis heb ik nog wel een vrij goede (gaming)computer staan natuurlijk en mijn plan is niet om nog een extra neer te ernaast neer te leggen dan kan ik beter upgraden natuurlijk.

Met het gamen bedoel ik echt weekenden zoals zondagen waar ik niet veel te doen heb en het ernaast kan doen, maar dan heb ik het echt over 1 á 2 dagen per week voor ~2-3 uurtjes.
Je school bedoeld waarschijnlijk via de studentenwinkel van Paradigit, maar daar zou ik eerlijk gezegd niet eens op kijken, daar staat niks tussen wat interessant is voor jou en qua prijzen is het 9/10x ook niet interessant. De 10% korting moet je overigens meestal aanvragen en dit gaat via je school-mail. Als je dat dus nog niet hebt moet je kijken of je iemand kent die dat wel al heeft.

Als je zegt al een gaming PC te hebben zou ik zeker overwegen om het voor je laptop achterwege te laten, en een andere goede oplossing is het kopen van een PS4 of Xbox, die je tegenwoordig voor iets meer dan 200,- in je woonkamer hebt staan. Ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn PC (6700K/GTX1080/16GB) niet meer gebruik sinds ik een PS4 Pro heb :P. Dat ding staat enkel aan als ik een download naar mijn server wil kopiëren oid. Maar goed, dat moet je allemaal voor jezelf inschatten.

Overigens kan normaal DDR4 niet in een laptop, dat moeten kleine DIMM's zijn, en nee, laptops hebben vrijwel altijd gewoon dual channel geheugen. Denk eraan dat dit maar 2 DIMM's zijn.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Verwijderd

Topicstarter
Kuusj schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 14:26:
[...]

Je school bedoeld waarschijnlijk via de studentenwinkel van Paradigit, maar daar zou ik eerlijk gezegd niet eens op kijken, daar staat niks tussen wat interessant is voor jou en qua prijzen is het 9/10x ook niet interessant. De 10% korting moet je overigens meestal aanvragen en dit gaat via je school-mail. Als je dat dus nog niet hebt moet je kijken of je iemand kent die dat wel al heeft.

Als je zegt al een gaming PC te hebben zou ik zeker overwegen om het voor je laptop achterwege te laten, en een andere goede oplossing is het kopen van een PS4 of Xbox, die je tegenwoordig voor iets meer dan 200,- in je woonkamer hebt staan. Ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn PC (6700K/GTX1080/16GB) niet meer gebruik sinds ik een PS4 Pro heb :P. Dat ding staat enkel aan als ik een download naar mijn server wil kopiëren oid. Maar goed, dat moet je allemaal voor jezelf inschatten.

Overigens kan normaal DDR4 niet in een laptop, dat moeten kleine DIMM's zijn, en nee, laptops hebben vrijwel altijd gewoon dual channel geheugen. Denk eraan dat dit maar 2 DIMM's zijn.
De 10% korting moet je overigens meestal aanvragen en dit gaat via je school-mail. Als je dat dus nog niet hebt moet je kijken of je iemand kent die dat wel al heeft.
Die heb ik al zelf wel, Ik zou er naar kijken. Bedankt hiervoor.

Ik heb het ook over Laptop DIMM's, ik had al een kleine vermoeden dat meeste laptops maar 2 Slots beschikken.

Ik heb zelf niet nagedacht over een PS4 eigenlijk, dit zou nog een goede keuzen kunnen zijn.
Ik kocht op de PC altijd keys van grijze markten, aangezien die een stuk goedkoper zijn.
Zou ik op een gegeven moment niet meer kwijt zijn aan de PS4 aangezien ik discs zou moeten kopen voor ~50-60 Euro per stuk, ik kan ze dan natuurlijk wel doorverkopen maar soms hou je een game toch liever.
En daarnaast ook een abbonement wat wel vrij goedkoop is maar ook bovenop gaat.