Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Betere bedrijven vor desktop samelstellen en laten bouwen ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-11 19:30
Wil graag zelf een desktop online samenstellen ( zware maar stille huiskamer-desktop voor allround gebruik en 4k video editing, maar doet er verder weinig toe) en laten bouwen door een bedrijf, maar welke van de bedrijven is nu goed of zelfs uitstekend ?
( Ja, zou het zelf kunnen bouwen, maar kost ook weer tijd en als iets niet goed gaat zit je daar weer mee + lui aangelegd ;) ..... )

Al googlelend kom je op vrij generieke namen als pc-samenstellen.nl of computersamenstellen.nl , niet iets wat mij vertrouwen geeft ( al kunnen het prima bedrijven zijn).

Maar wat zijn nu de topbedrijven die goede pc's samenstellen vanuit brede keus aan onderdelen ( zonder er hoofdprijs voor te vragen ;) ). In buurt Zwolle/Apeldoorn is een pré , maar niet echt nodig

*sorry voor typvautuh in titel, kan dit niet meer editen ....

[ Voor 4% gewijzigd door Ted038 op 12-04-2019 13:01 ]

Alle reacties

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-11 14:39
Bij Alternate kan je een PC samenstellen en die laten bouwen door ze. Is waarschijnlijk een stuk bekendere naam voor je.
Anders als je echt een gaming style pc wilt kan je naar artic gaming.
https://www.arctic-gaming.nl/game-pc/game-pc-samenstellen
https://www.alternate.nl/pcbuilder#!/category/0

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-11 09:30

Temujin

Zegt ook wel eens iets

volgens mij heeft deze vraag een heel duidelijk antwoord.

Azerty

Azerty staat op tweakers al behoorlijk hoog gewaardeerde webshop. Ze bieden een groot scala aan producten en services (niet percee anders dan vele andere webshops). maar.

Hiernaast uit eigen ervaring (dus subjectief) maar bevestigd in vele reviews hier op tweakers is de klantenservice/support van Azerty bovengeimddeld goed.
Tevens is mijn persoonlijke ervaring met Alternate service/support van een behoorlijk lager niveau dan bij Azerty. (subjectief)

[ Voor 14% gewijzigd door Temujin op 12-04-2019 13:06 ]

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23-11 15:49
Bij de websites die jij noemt kan je wel specificaties kiezen, maar geen componenten. Je krijgt dus een random voeding van 550W. En voor het moederbord heb je vaak ook weinig keuze.
Bij Azerty en Alternate kan je de exacte componenten kiezen.

• Eldunari
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-11 16:45
https://azerty.nl/categor...ing=12&limit=30&view=grid

Bij azerty kun je volledig je eigen systeem samenstellen en betaal je los voor assemblage (en installatie)

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik zou zelf een PC samen stellen of hulp vragen op het forum hierbij. Nooit z'n configureerbare standaardbuild kopen. Wie garandeert jou dat er geen rotzooi gebruikt wordt? Dat wordt vaak gedaan. De computerbusiness is een smerige business die alleen uit is op hun eigen gewin.

Laten assembleren kan wel. Wel opletten dat je krijgt waar je voor betaalt. Het is niet heel moeilijk om het zelf te doen, maar waarom zou je, als je het zelf niet ontzettend leuk vindt?

[ Voor 25% gewijzigd door hoi1234 op 12-04-2019 13:55 ]

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 07:57

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

hoi1234 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 13:54:
Ik zou zelf een PC samen stellen of hulp vragen op het forum hierbij. Nooit z'n configureerbare standaardbuild kopen. Wie garandeert jou dat er geen rotzooi gebruikt wordt? Dat wordt vaak gedaan. De computerbusiness is een smerige business die alleen uit is op hun eigen gewin.

Laten assembleren kan wel. Wel opletten dat je krijgt waar je voor betaalt. Het is niet heel moeilijk om het zelf te doen, maar waarom zou je, als je het zelf niet ontzettend leuk vindt?
nou niemand zolang je maar inzicht krijgt in de componenten vermijd prutsers
er bestaan ook kwaliteitsbouwers zoals www.vgcomputers.be
verdiep je ook in de mogelijke vereisten en selecteer een high end voeding

[ Voor 5% gewijzigd door Ludwig005 op 12-04-2019 14:04 ]

• hoi1234
Ludwig005 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 13:58:
[...]

Ok, die zien er prima uit. Ze verkopen trouwens ook de cooler master b400. Dat is een matige voeding. Maar je kunt in ieder geval kiezen uit goede kwaliteit componenten. Te veel online shops die te veel slechte componenten durven te vragen.

• Tiagoo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-11 16:16
Ik heb de laatste paar pc's van mij door gamepc.nl laten maken. Ik hecht er niet zoveel waarde aan

• Nullifiel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-11 17:04

Nullifiel

╞═══════╡

Ik heb mn pc bij Alternate laten bouwen. Hebben ze erg netjes gedaan. Tevens hebben ze alle verpakkingsmateriaal en boekjes (op mijn verzoek) meegestuurd.

Growing old is mandatory, growing up is optional.

• hoi1234
Tiagoo schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 14:02:
Ik heb de laatste paar pc's van mij door gamepc.nl laten maken. Ik hecht er niet zoveel waarde aan
Die staan juist bekend om hun slechte componenten. Vooral de voedingen zijn niet de beste. Gelukkig geen MS-Tech plofkwaliteit, maar wel minder goed dan andere (goedkopere) alternatieven. Overigens bij veel lokale computerwinkels krijg je wel MS-Tech. In de PC van mijn vader zit een 850W MS-Tech, denk dat het voordeel is dat de PC echt alleen voor HTK-gebruik is, anders was de voeding in de afgelopen 8 jaar al gesneuveld.

[ Voor 23% gewijzigd door hoi1234 op 12-04-2019 14:07 ]

• Tiagoo
hoi1234 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 14:05:
[...]

Die staan juist bekend om hun slechte componenten. Vooral de voedingen zijn niet de beste. Gelukkig geen MS-Tech plofkwaliteit, maar wel minder goed dan andere (goedkopere) alternatieven. Overigens bij veel lokale computerwinkels krijg je wel MS-Tech. In de PC van mijn vader zit een 850W MS-Tech, denk dat het voordeel is dat de PC echt alleen voor HTK-gebruik is, anders was de voeding in de afgelopen 8 jaar al gesneuveld.
Gebruik al 6-8 jaar pc's van hun. Gewoon nvidia en msi componenten erin?

• hoi1234
Tiagoo schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 14:15:
[...]

Gebruik al 6-8 jaar pc's van hun. Gewoon nvidia en msi componenten erin?
En coolermaster B-serie voedingen. En dit is juist het probleem. Noobs letten niet op de voeding, maar dergelijke voedingen hebben wel een verhoogde kans snel kapot te gaan. Dat komt door slechte interne componenten.

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:21
Ik heb juist hele slechte ervaringen met de afterservice van Azerty. Ik heb mijn pc's bij CD-ROMLAND in Breda besteld, zij kunnen ook een computer assembleren. Volgens mij hebben ze ook pc's die ze zelf al hebben samengesteld als je dat liever wilt.

Steam: Sneggel Origin: Waus82

• Tiagoo
hoi1234 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 14:17:
[...]

En coolermaster B-serie voedingen. En dit is juist het probleem. Noobs letten niet op de voeding, maar dergelijke voedingen hebben wel een verhoogde kans snel kapot te gaan. Dat komt door slechte interne componenten.
Ik zal het in de gaten houden. gaat al 8 jaar goed dus wie weet :)

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Ludwig005 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 13:58:
[...]

verdiep je ook in de mogelijke vereisten en selecteer een high end voeding
Ziet er goed uit maar is wel aan de dure kant.

Heb even de exacte PC van €1389 gepakt hier op de pricewatch en zit €1199 aan onderdelen in. Haal je het bij Azerty dan ben je €1.239 kwijt, tel daar €99 assemblage bij op en je zit op €1338 wat toch al weer €50 minder is.
Pagina: 1