Een vijftal jaar geleden had ik de perfecte XPS 13 laptop met een 'matte scherm'. Ik ben zeer kritisch en voor mijn gebruik (hele dag tekst lezen op scherm) + omgeving (sterke lichtbronnen in lokaal) is dit ook nodig. Enkele jaren geleden bracht Dell niet langer meer het "echte matte scherm" uit in hun XPS13 reeks. Het was dan een soort FHD "glossy variant" die geadverteerd werd op de website als "Anti Glare", maar in realiteit was dit toch nog een soort glossy scherm -- maar niet van het ergste soort. De gebruikservaring van deze versie stelde me niettemin erg teleur.
Opnieuw wil ik een XPS 13 aanschaffen. Opnieuw stel ik me de vraag of ze de oude goede matte variant gebruiken. De Dell website geeft opnieuw geen eenduidige informatie. Ik heb ook telefonisch contact gehad maar de persoon kon me geen eenduidig antwoord geven "er is is een 4k en FHD variant, de non-touch variant heeft geen glanzend scherm." Dit is niet voldoende bewijs voor mij. Hij kon het nergens expliciet op de product fiche vinden, en de persoon van enkele jaren geleden gaf me een gelijkaardig antwoord, zonder echt de fijne verschillen te erkennen.
Na enig zoekwerk op internet vond ik dezelfde vragen. Opnieuw geven verschillende mensen tegenstrijdige antwoorden. Misschien is dat omdat ze niet allemaal dezelfde definitie van "matte scherm" hanteren of omdat de producten verschillen per locatie. Ik vond o.a. de volgende thread
https://www.reddit.com/r/...the_matte_screen/eexemmk/
De eerste persoon geeft de volgende foto.
Mijn vraag is daarom de volgende:
Opnieuw wil ik een XPS 13 aanschaffen. Opnieuw stel ik me de vraag of ze de oude goede matte variant gebruiken. De Dell website geeft opnieuw geen eenduidige informatie. Ik heb ook telefonisch contact gehad maar de persoon kon me geen eenduidig antwoord geven "er is is een 4k en FHD variant, de non-touch variant heeft geen glanzend scherm." Dit is niet voldoende bewijs voor mij. Hij kon het nergens expliciet op de product fiche vinden, en de persoon van enkele jaren geleden gaf me een gelijkaardig antwoord, zonder echt de fijne verschillen te erkennen.
Na enig zoekwerk op internet vond ik dezelfde vragen. Opnieuw geven verschillende mensen tegenstrijdige antwoorden. Misschien is dat omdat ze niet allemaal dezelfde definitie van "matte scherm" hanteren of omdat de producten verschillen per locatie. Ik vond o.a. de volgende thread
https://www.reddit.com/r/...the_matte_screen/eexemmk/
De eerste persoon geeft de volgende foto.
Mijn vraag is daarom de volgende:
Heeft iemand in Nederland of België (locatie is mogelijk relevant, bv. in vergelijking met USA) de FHD non-touch versie van de XPS 9380 aanschaft die er exact hetzelfde uit ziet als de laatste foto?