Vraag

• MisterD81
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 18-08 08:21
Mijn schoonvader bezit een HP Spectre X360 laptop.
Om precies te zijn een HP Spectre x360 - 15-ap007nd (serie-nr 5CD6163MGV).
https://support.hp.com/us-en/document/c04956694

Nu zie ik dat er in de huidige configuratie een SanDisk X300 SSD zit (SD7SN6S-512G-1006).
Ik heb opgezocht bij Sandisk dat het hier een M2 2280 Sata III SSD-schijf betreft:
https://kb.sandisk.com/app/answers/detail/a_id/19261/kw/x300
http://downloads.sandisk....asheet/x300-datasheet.pdf

Deze zou hij graag willen vervangen door een 2TB ssd.

Nu ben ik op zoek naar een nieuwe SSD, en vraag me eigenlijk af of je deze SATA ssd kunt upgraden voor een NVMe/PCI-express SSD?
De huidige Sandisk SSD heeft twee inkepingen aan de aansluitzijde, maar op het moederbord van de laptop zit een connector die maar 1 inkeping vereist, en dus voor PCI-express SSD geschikt lijkt.
Helaas laten de specificaties van HP te wensen over, en kan ik vanuit daar niet concluderen of je nu een NVMe/PCI-express SSD kunt plaatsen?
Desgewenst kan ik foto's toesturen van de moederbord-connector, en de huidige SSD.

Kun je altijd in een moederbord welke geschikt is voor NVMe/PCI-express een SATA ssd stoppen?
De andere kant op kan dit mijn inziens zeker niet.

Mocht iemand aanraders hebben voor een 2TB ssd (M2, 2280) dan verneem ik dat graag.

Alle reacties

• leonbong
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 21:16
Aan de inkeping kan je zien of het een Nvme slot is wat ook sata ondersteund.
Of een sata only slot.

• Paul
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 23:17
Als het M.2 slot op het moederbord maar één 'key' heeft dan is de kans heel groot dat het slot PCIe snapt. Tevens zie ik online wel mensen met een HP Spectre en NVMe.

Hier staat er het een en ander uitgelegd. Ziet het slot op het moederbord er uit alsof de linker module (M.2 Module with "M" key) er in zou passen?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Rieverst
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 14-07 09:24
Aan de keys kun je het niet altijd zien is mijn ervaring. In de handleiding word alleen over sata gesproken, dus ik ben er bang voor.

• MisterD81
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 18-08 08:21
Paul schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 16:36:
Als het M.2 slot op het moederbord maar één 'key' heeft dan is de kans heel groot dat het slot PCIe snapt. Tevens zie ik online wel mensen met een HP Spectre en NVMe.

Hier staat er het een en ander uitgelegd. Ziet het slot op het moederbord er uit alsof de linker module (M.2 Module with "M" key) er in zou passen?
Het ziet er uit alsof er inderdaad een M.2 module met "M" key er in zou passen. Maar of dat dan weer garanties geeft dat het gaat werken, is maar de vraag.

• Paul
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 23:17
Waar denk je dat die key voor is? ;)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@MisterD81 Aan de hand van het moederbord, of op zicht, kun je vaststellen of er ook een PCIe x2 slot in zit of moderner.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee