[Ziggo] Uitgaande SMTP constant veranderen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderbroos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-11-2023
Goedendag,

Ik heb thuis Ziggo en bij mijn vriendin Xs4all. Ik neem mijn laptop steeds mee over en weer. Als ik echter e-mails wil versturen via Outlook moet ik bij mijn vriendin eerst van alle mailaccounts (9 stuks) die ik gebruik de uitgaande mailserver veranderen naar die van XS4all omdat anders mijn mails niet verstuurd worden. Kom ik de volgende dag thuis moet ik alles weer terugveranderen naar smtp.ziggo.nl omdat ze anders dáár weer niet verstuurd worden. Ik word hier helemaal leip van. Is er geen oplossing? Een smtp server die ik voor beide kan gebruiken?

Help wanted! :-)

:O
...

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-05 23:36

JdM

Humbled

Ja dat kan, gewoon een gmail account nemen en je mailadressen daar aan koppelen. Vervolgens stel je de servers van gmail in om te verzenden.

[ Voor 4% gewijzigd door JdM op 12-04-2019 12:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:50

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Heb je smtp met SSL authenticatie aan staan? Xs4all blokkeert geen uitgaande mail vanaf andere netwerken.

edit, oh wacht je primaire mail account is van Ziggo?

Dat zou ook moeten kunnen:
Stel je de smtp server echter versleuteld in met SSL via poort 587
kun je vanaf elke provider (ook je VPN) gewoon email versturen via smtp.ziggo.nl.
Zie het kopje "uitgaande serverinstellingen" op onze website.

[ Voor 60% gewijzigd door SinergyX op 12-04-2019 12:39 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-04 11:56

DeComponeur

♫ KLNKRWG

Als ik het goed begrijp heb je 9 ziggo accounts?
Misschien een eigen domeinnaam nemen, dan kun je er altijd bij, ook met je 'oude' Ziggo adressen.
Kost hooguit 20 per jaar, voorbeeld (nee hier werk ik niet :P)
sanderbroos.nl is nog beschikbaar ;)

voorbeeld
Om een beveiligde verbinding met de mailserver tot stand te brengen dien je de inkomende- en uitgaande e-mailserver in te stellen op SSL. Ook dien je de servernaam voor inkomende- en uitgaande e-mail aan te passen naar de beveiligde servernaam.
We helpen je graag na te gaan wat je dient in te stellen als server voor inkomende e-mail (IMAP / POP) en uitgaande e-mail (SMTP). Vul hieronder jouw domeinnaam in en ontvang de gegevens die voor jou van toepassing zijn:

https://www.ziggo.nl/klan...-mail/serverinstellingen/
Eigen mailserver?
Als je een eigen e-mailserver of e-maildomein gebruikt dan kun je de SMTP-server van Ziggo instellen om e-mail te verzenden. Je hebt wel de inloggegevens van een e-mailadres van Ziggo nodig voor de gebruikersnaam en wachtwoord bij het aanmelden bij de SMTP-server. Voor de inkomende servergegevens gebruik je dan de gegevens van je eigen e-mailserver.

BE AT THE BEAT DeComponeur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:04
sanderbroos schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 12:29:
Goedendag,

Ik heb thuis Ziggo en bij mijn vriendin Xs4all. Ik neem mijn laptop steeds mee over en weer. Als ik echter e-mails wil versturen via Outlook moet ik bij mijn vriendin eerst van alle mailaccounts (9 stuks) die ik gebruik de uitgaande mailserver veranderen naar die van XS4all omdat anders mijn mails niet verstuurd worden. Kom ik de volgende dag thuis moet ik alles weer terugveranderen naar smtp.ziggo.nl omdat ze anders dáár weer niet verstuurd worden. Ik word hier helemaal leip van. Is er geen oplossing? Een smtp server die ik voor beide kan gebruiken?

Help wanted! :-)

:O
...
Dat hoeft helemaal niet, als je over poort 587 verstuurt, i.p.v. 25. Even je mail instellen zoals door Ziggo wordt geadviseerd. smtp.ziggo.nl: 587
Dan verstuur je je mail ook nog over een versleutelde verbinding naar de ziggo server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-10-2024
Zorg dat je mailclient met gebruikersnaam & wachtwoord aanmeldt en op poort 587, dan zou dit geen probleem moeten zijn. En zet voor de zekerheid STARTTLS aan om een versleutelde verbinding te krijgen. (Ik denk namelijk dat je het vinkje voor inloggen uit hebt staan, om het Xs4all serveradres te kunnen gebruiken.)

@valkenier versleutelde verbinding staat los van 587/25, bij beiden kun je met/zonder STARTTLS werken. Het is aan de provider om te bepalen of ze zonder versleuteling toestaan. (Op poort 465 is het verkeer wel per definitie versleuteld.)

[ Voor 12% gewijzigd door AlbertJP op 12-04-2019 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-04 11:56

DeComponeur

♫ KLNKRWG

AlbertJP schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 23:33:
Zorg dat je mailclient met gebruikersnaam & wachtwoord aanmeldt en op poort 587, dan zou dit geen probleem moeten zijn. En zet voor de zekerheid STARTTLS aan om een versleutelde verbinding te krijgen. (Ik denk namelijk dat je het vinkje voor inloggen uit hebt staan, om het Xs4all serveradres te kunnen gebruiken.)

@valkenier versleutelde verbinding staat los van 587/25, bij beiden kun je met/zonder STARTTLS werken. Het is aan de provider om te bepalen of ze zonder versleuteling toestaan. (Op poort 465 is het verkeer wel per definitie versleuteld.)
Ik neem aan dat @sanderbroos wel het Ziggo stappenplan had doorlopen. :/

IMAP-instellingen Gebruik bij voorkeur de IMAP-instellingen voor het instellen van e-mail op je pc, tablet of smartphone. Hiermee blijft je e-mail beschikbaar op meerdere apparaten.

Inkomende serverinstellingen
server: imap.ziggo.nl
serverpoort: 993
type versleuteling: TLS/SSL
verificatie vereist: ja
gebruikersnaam: volledig e-mailadres
wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Uitgaande serverinstellingen
server: smtp.ziggo.nl
serverpoort: 587
type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL

POP-instellingen Gebruik de POP-instellingen alleen als je e-mailprogramma geen IMAP ondersteunt en je je e-mails alleen op één apparaat wilt lezen. In alle andere gevallen raden we je aan om IMAP te gebruiken.

Inkomende serverinstellingen
server: pop.ziggo.nl
serverpoort: 995
type versleuteling: TLS/SSL

Uitgaande serverinstellingen
server: smtp.ziggo.nl
serverpoort: 587
type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
verificatie vereist: Ja

BE AT THE BEAT DeComponeur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onoffon
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-05 12:40
aparte accounts instellen in outlook? Weet dan alleen niet hoe het zit met de ontvangen mail? Misschien i.c.m 'kopie van mail op server achterlaten'?

Just a simple thought....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-10-2024
@Onoffon Wat je zegt is alleen bij POP van toepassing, als alle clients IMAP gebruiken (standaard meestal het geval tegenwoordig) gaat dat vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onoffon
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-05 12:40
AlbertJP schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 22:12:
@Onoffon Wat je zegt is alleen bij POP van toepassing, als alle clients IMAP gebruiken (standaard meestal het geval tegenwoordig) gaat dat vanzelf.
Aj, ik word oud... :'(

Just a simple thought....

Pagina: 1