Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennert.vanwees
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09-03-2022
Beste mede-tweakers

Ik ben een enorme fan van games en game consoles. Ik heb onlangs een Xbox 360 gekocht omdat ze goedkoop zijn en enorm veel games.

Dus mijn vraag is of een Nintendo dsi of dsi xl in 2019 nog redelijk is?
Ik heb al veel reviews bekeken en ze zeggen meestal altijd dat een Nintendo dsi den fantastische console is. Ik heb ooit een dsi gehad en ik heb veel heimwee naar dat ding en zijn games.

Of ik een Nintendo dsi ga kopen ben ik al vrij zeker van dat ik dat wel ga doen maar ik weet niet welk model.
De dsi of de dsi XL.
De verschillen zijn wel duidelijk neem ik aan maar ik ben er toch niet echt uit. Dit is waarom:
-de xl is groter en ik heb grotere ganden dan een gemiddeld persoon denk ik (mijn gsm is 5.2 inch en is veel te klein.
-de dsi heeft een beter maar kleiner scherm want bij de xl is het scherm vergroot maar niet de resolutie.
-de bouwkwaliteit.
-persoonlijk vind ik de xl mooier maar dit is niet echt een deal breaker voor me.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen of advies hebben, nog alvast een fijne dag en bedankt voor het lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennert.vanwees
Sorry voor de typfouten met mijn autocorrectie was iets mis mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:04
Ik kan je aanraden een new3DS of new2DS te kopen. Immers kun je dan ook de 3DS games spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:38
Ik kan inderdaad echt geen DSi meer aanraden. Zelfs de 3DS is momenteel al aan het afsterven - de Switch is momenteel waar alle focus zit qua games. Als je dan inderdaad voor een xDS variant gaat, dan zou ik een New 2/3DS zoeken. Die wordt nog gewoon nieuw verkocht en dan kun je niet alleen DS games, maar ook 3DS games spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:45
Een DS Lite anno 2019 kan nog wel vanwege de GBA slot, maar de DSi mist die en de New 3DS, New 3DS XL en New 2DS XL kunnen 3DS en DS games spelen.

Een DSi heeft geen toegevoegde waarde meer, ik zou deze dus overslaan en meteen iets nieuwers pakken.

[ Voor 6% gewijzigd door Mizgala28 op 12-04-2019 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
lennert.vanwees schreef op donderdag 11 april 2019 @ 23:28:
Beste mede-tweakers

Ik ben een enorme fan van games en game consoles. Ik heb onlangs een Xbox 360 gekocht omdat ze goedkoop zijn en enorm veel games.
Klein beetje off-topic misschien, maar je weet dat een Xbox One ook een groot deel van de X360 bibliotheek afspeelt (volgens mij ook nog eens met betere framerates en graphics, maar ik weet niet of dat alleen voor de X geldt) en ook vrij goedkoop is tegenwoordig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennert.vanwees
Ik heb ook een Nintendo 2ds liggen maar daar heb ik nog niet plezier van gehad omdat ik een r4 kaartje heb liggen en die werken niet op een 3ds/2ds als hun software een bepaalde versie is. Dit is ook een grote reden waarom ik een DSI wil. Een 3ds/2ds zou leuke in moest ik veel fysieke DSi games hebben. Een 3ds XL kost ook boven de honderd euro terwijl je een DSI kan kopen voor een paar tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
Wil je gewoon goedkoop dan zijn mijn inziens of een nds Light of een dsixl de enige twee keuzes.
De nds Light voor de gba compatibiliteit, de dsixl voor zijn schermgrootte.
Een kleine dsi is a waste of money.
Een 3ds, 2ds of new 3ds zou ik alleen in xl formaat kopen.... Die zijn echter nog wat prijziger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:20

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Als je echt voor een DSi wil gaan zou ik zelf kijken voor je voor weinig (alsin 30/40 dollar weinig soms) een DSi LL halen uit Japan van ebay oid en daar CFW op installeren.

Het belangrijkste hierin is wat wil je uitgeven uiteindelijk.

Oh ja of in NL :+

https://www.mariods.nl/DS-Spelcomputer.php

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennert.vanwees
Het gaat mij er vooral op dat ik mijn oude games kan spelen. Ik ben op het idee gekomen voor een DSI te kopen omdat ik mijn oud r4 kaartje vond met een heleboel games op die wil ik opnieuw gaan spelen. Op een Nintendo 3DS/2ds moet je de software gaan aanpassen of de whitelist aanpassen, maar dat is niet echt mijn territorium op het zo te zeggen. Ik weet dat het bij een DSI plug and play is. Een gba slot voor de gameboy games is voor mij niet echt Interessant omdat ik nooit een gameboy gehad heb.
Pagina: 1