Edit: zie dat het per ongeluk in de verkeerde rubriek staat. Zou een moderator het kunnen verplaatsen?
Op zeer korte termijn ga ik een nieuwe pc aanschaffen. Het meeste is redelijk duidelijk, maar qua moederbord...
Alles bij voorkeur in een mini ATX, maar dan alleen als dat niet duurder is dan micro ATX of er concessies moeten worden gemaakt om de prijs laag te houden. Sowieso geen full tower.
Eisenpakket (in volgorde):
1. geschikt voor overklokken, maar dat hoeft niet tot in de extremen aangezien de kosten qua koeling dan niet meer opwegen tegen de prestaties.
2. stil
3. Goed geluid op het moederbord
4. Wifi op het moederbord
5. Minimaal 1 M.2 NVMe slot, bij voorkeur 2
CPU: AMD 200GE --> Deze wordt over enkele maanden vervangen door Ryzen 3000 serie (de 5 of 7 serie)
Voeding: Seasonic Pure Focus Gold 550W (overigens las ik ergens op het forum een post dat deze niet al te best was, terwijl er wel goede reviews zijn. Mocht die persoon dit lezen dan graag uitleg)
SSD 1: Intel p660 of WD SN500 500GB (NVMe)
SSD 2: Crucial MX500 1TB
GPU: GTX 1660Ti of wachten op de nieuwe AMD
Geheugen: Corsair Vengeance 16GB (2x8)
Behuizing...nog niet bekend, afhankelijk van mini/micro
Alvast bedankt voor advies omtrent het moederbord
Op zeer korte termijn ga ik een nieuwe pc aanschaffen. Het meeste is redelijk duidelijk, maar qua moederbord...
Alles bij voorkeur in een mini ATX, maar dan alleen als dat niet duurder is dan micro ATX of er concessies moeten worden gemaakt om de prijs laag te houden. Sowieso geen full tower.
Eisenpakket (in volgorde):
1. geschikt voor overklokken, maar dat hoeft niet tot in de extremen aangezien de kosten qua koeling dan niet meer opwegen tegen de prestaties.
2. stil
3. Goed geluid op het moederbord
4. Wifi op het moederbord
5. Minimaal 1 M.2 NVMe slot, bij voorkeur 2
CPU: AMD 200GE --> Deze wordt over enkele maanden vervangen door Ryzen 3000 serie (de 5 of 7 serie)
Voeding: Seasonic Pure Focus Gold 550W (overigens las ik ergens op het forum een post dat deze niet al te best was, terwijl er wel goede reviews zijn. Mocht die persoon dit lezen dan graag uitleg)
SSD 1: Intel p660 of WD SN500 500GB (NVMe)
SSD 2: Crucial MX500 1TB
GPU: GTX 1660Ti of wachten op de nieuwe AMD
Geheugen: Corsair Vengeance 16GB (2x8)
Behuizing...nog niet bekend, afhankelijk van mini/micro
Alvast bedankt voor advies omtrent het moederbord
[ Voor 4% gewijzigd door Mefra85 op 11-04-2019 22:17 ]