Nieuwe pc t.b.v. 2560x1080

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Mefra85
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-01 08:46
Edit: zie dat het per ongeluk in de verkeerde rubriek staat. Zou een moderator het kunnen verplaatsen?

Op zeer korte termijn ga ik een nieuwe pc aanschaffen. Het meeste is redelijk duidelijk, maar qua moederbord...

Alles bij voorkeur in een mini ATX, maar dan alleen als dat niet duurder is dan micro ATX of er concessies moeten worden gemaakt om de prijs laag te houden. Sowieso geen full tower.

Eisenpakket (in volgorde):
1. geschikt voor overklokken, maar dat hoeft niet tot in de extremen aangezien de kosten qua koeling dan niet meer opwegen tegen de prestaties.
2. stil
3. Goed geluid op het moederbord
4. Wifi op het moederbord
5. Minimaal 1 M.2 NVMe slot, bij voorkeur 2

CPU: AMD 200GE --> Deze wordt over enkele maanden vervangen door Ryzen 3000 serie (de 5 of 7 serie)
Voeding: Seasonic Pure Focus Gold 550W (overigens las ik ergens op het forum een post dat deze niet al te best was, terwijl er wel goede reviews zijn. Mocht die persoon dit lezen dan graag uitleg)
SSD 1: Intel p660 of WD SN500 500GB (NVMe)
SSD 2: Crucial MX500 1TB
GPU: GTX 1660Ti of wachten op de nieuwe AMD
Geheugen: Corsair Vengeance 16GB (2x8)
Behuizing...nog niet bekend, afhankelijk van mini/micro

Alvast bedankt voor advies omtrent het moederbord

[ Voor 4% gewijzigd door Mefra85 op 11-04-2019 22:17 ]

Alle reacties

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

bij mitx heb je sowieso geen ruimte voor 2x M.2 Nvme indien je geen Asus B450i of X470i Gaming neemt. Dan zit je ook dat je geen grote luchtkoeler er meer bij kan plakken ivm al die expansion boards. Over het algemeen is een mATX systeem goedkoper bij dezelfde functionaliteit, ware het niet dat mATX borden voor Ryzen vanaf het middensegment omhoog gewoon niet bestaan;
pricewatch: ASRock B450M Steel Legend
pricewatch: MSI B450M Mortar
zijn zo snel volgens mij de enige 2 met 2x M.2 pcie, en geen enkel bord heeft wifi. Nou is dat met een simpele AC-adapter op USB zo opgelost, maar je begrijpt m'n punt.
Geen full-tower omdat hij anders in de weg staat?

op V&A kun je wellicht een Ryzen 1200/2200G scoren, die worden nog wel eens voor leuke prijzen aangeboden en bieden in de tussentijd wel een stuk meer dan die 200GE.
met de GTX 1660Ti is opzich niets mis, al vraag ik me af of je niet beter af bent door nu een goede AMD 2600X te kopen en er een 2ehands GPU naast te hangen afhankelijk van je budget.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• DanDGT
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 25-01 18:57
Wat is je budget?
Speel je op 60 hz?

Mini itx is doorgaans wat duurder dan micro-atx, maar afhankelijk van je budget en eisen kan het prima te doen zijn.

De seasonic voeding kan problemen geven in combinatie met bepaalde videokaarten.

• Mefra85
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-01 08:46
Tweedehands gaat hem sowieso niet worden. Het budget heb ik niet vermeld, maar ik zit nu in een situatie waar ik het via het werk nieuw ga regelen. Eigenlijk is mijn huidige pc nog lang niet af (i7 6700, rx480 8gb en 16gb geheugen) maar gezien de sitautie is het voor mij toch interessant om nieuw aan te schaffen.

Verder had ik het woord eisen moeten veranderen in wensen. 2e nvme en wifi zijn zeker geen harde eisen

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Mefra85 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 12:28:
Tweedehands gaat hem sowieso niet worden. Het budget heb ik niet vermeld, maar ik zit nu in een situatie waar ik het via het werk nieuw ga regelen. Eigenlijk is mijn huidige pc nog lang niet af (i7 6700, rx480 8gb en 16gb geheugen) maar gezien de sitautie is het voor mij toch interessant om nieuw aan te schaffen.

Verder had ik het woord eisen moeten veranderen in wensen. 2e nvme en wifi zijn zeker geen harde eisen
qua CPU performance ga je er tov een 6700 gewoon keihard op achteruit, en een moderne Ryzen 2600X is niet veel sneller in games dan een 6700. Ik vraag me zeer af waarom je dit zou willen upgraden naast de GPU

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger