Wat is de ideale hoeveelheid water die een reservoir moet bevatten bij een waterkoelingsetup. Of is het zo hoe meer hoe beter.
Het is inderdaad zo hoe meer hoe beter... dan koelt de temperatuur erin namelijk beter..
Ooit wel es een test gezien waarin ze een zwembad als reservoir gebruikten, werkte perfect omdat het water daarin dus totaal niet warmer werd
Ooit wel es een test gezien waarin ze een zwembad als reservoir gebruikten, werkte perfect omdat het water daarin dus totaal niet warmer werd
Verwijderd
nee daarom heb ik 99.5 liter, dit werkt perfect, alleen m`n zusje heeft geen kamer meerOp woensdag 25 juli 2001 21:33 schreef Hiro Shima het volgende:
ik denk zo'n 10000 liter, al zal je bij meer dan 100 weinig meer merken
De inhoud van het reservoir maakt eigenlijk niet zoveel uit, volgens mij (geen natuurkundige hier die goed is met warmtestromen enzo?), het dient eigenlijk vooral als expansievat en in sommige gevallen om de pomp in te huizen.
Als je je water wilt koelen kun je dat beter met een flinke radiator doen dan met een groot reservoir.
Als je je water wilt koelen kun je dat beter met een flinke radiator doen dan met een groot reservoir.
Des te meer water des te koeler. Want dan moet de warmte meer verspreiden over het water.
Is 22 liter genoeg om een duron 600@950@1,675 volt ? En dan wel zonder actieve radiator. Dat loopt ie wel, word alleen beetje warm. Werkt een passieve radiator ook ?
Is 22 liter genoeg om een duron 600@950@1,675 volt ? En dan wel zonder actieve radiator. Dat loopt ie wel, word alleen beetje warm. Werkt een passieve radiator ook ?
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Voor zover ik weet is inline ook prima, als je maar een goede radiateur hebt (vanavonf ff schoon gemaakt, ik moet nog steeds niesen
) Ik heb misschien 2 liter, maar de volgende wordt van allu ca. 1,5 liter.
One of the animals has left its cage today.
ja dat lijkt me meer dan voldoende. Ik heb een tijd lang mijn duron 700 @ 1Ghz laten draaien met een emmer water van 10 liter naast mijn pc (je moet ergens mee beginnen nietwaar ?Is 22 liter genoeg om een duron 600@950@1,675 volt ? En dan wel zonder actieve radiator. Dat loopt ie wel, word alleen beetje warm. Werkt een passieve radiator ook ?
Passieve radiateurs werken ook maar dan wel een heeeel klein beetje (vooral als het een klein model is).
Hoe zou het werken als ik een stille 92 mm op die radiator zet ? Geen 120, want die maken een pleuris lawaai.
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Verwijderd
ik heb 1,5 liter bak geloof ik, houdt samen met een panda radiator een 1ghz athlon lekker koel. Alleen de proc. van me kameraad is er onder verbrand omdat het blok verschoven is door zijn "muurvast zittende niet te verschuiven klem" zodra mijn puter het weer doet, gebruik ik de gaten in me mobo..
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()