Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:19
Ik heb een ring2 welke ik op accu gebruik. nu wil ik live view aanzetten maar niet telkens mijn accu opladen Dus heb ik op banggood een adapter gekocht die volgens de specificaties zou moeten werken.
In de meterkast aangesloten, maar in de app zie ik nog steeds dat de ring op batterij werkt.

Nu heb ik het vermoeden dat de adapter niet werkt. maar zeker weet ik dat niet omdat ik hem momenteel niet kan doormeten.

Ik dacht als ik de accu eruit haal als hij op de adapter is aangesloten zou hij het moeten doen, dat is niet het geval. als ik de accu erin laat werkt de bel, is het zo dat hij nu langzaam opgeladen wordt en daarna erachter komt dat hij op een adapter is aangesloten?

Of moet ik de adapter er snel afhalen omdat deze niet genoeg levert en defect kan zijn? (blijft china meuk).

Ik kan hier op internet geen sluitend antwoord vinden.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:00
Wat voor adapter is het? Hoeveel v en a?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
Uitgang: AC 18V 500mA 9W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Heb je de weerstand er ook tussen zitten?
https://support.ring.com/...-a-Pre-existing-Doorbell-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
hmm nee die zat er ook niet bij. zal dat het zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:53

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Zolangg er niet op de knop gedrukt wordt lijkt het mij dat die wel op de trafo moet werken, maar als er al een paar keer op de knop gedrukt is kan het best zijn dat de trafo stuk is want dan heb je die kortgesloten.

Maar wat ik mij dan afvraag, moet die dan geheel op de voeding werken of blijft die gewoon op de accu lopen en wordt die door de voeding geladen?

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:51

Guldan

Thee-Nerd

De ring gaat pas laden als de accu onder 80% raakt. Dacht ik.. ik had bij mijn beltrafo ook het idee dat het eerst niet werkte.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:50
Guldan schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 22:29:
De ring gaat pas laden als de accu onder 80% raakt. Dacht ik.. ik had bij mijn beltrafo ook het idee dat het eerst niet werkte.
Ik ben nu aan mijn tweede Ring bezig, en ook nu weer na 3/4 jaar in de clinch met de klantenservice, de wired connection is weg, de batterij laad niet meer op, wat ik ervan begrepen heb, ook met een bel aangesloten, IS DE RING VIDEO DEURBEL 2 NIET GESCHIKT OM 24/7 AAN EEN TRAFO TE HANGEN, stond nergens in de handleiding, of in de advertenties, je accu gaat (nu dus volgens de klantenservice) kapot van continue aangesloten zitten, je dient hem regelmatig te verwisselen, en de kans geven leger te worden. De oplossing was om de trafo regelmatig uit te schakelen melde men, leuke grapjassen, dan doet mijn normale bel het niet, en die geeft tenminste geen 5 seconde vertraging als er aangebeld word..
Ik had voorheen altijd bij Device Health - Wired staan en nu al weer weken Battery, die dus nu op 79% staat, hij laad niet meer op, fijn dan.
De enige die je 24/7 aan een trafo kan hangen is de Pro :? komen ze nu mee... 8)7

Ik heb nu met coulance een en ander kunnen regelen, maar het advies is zo ongeveer een extra accu kopen en regelmatig uitwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelrip
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 05-03-2021
Lees heel veel over problemen met aansluiten Ring 2 met behulp van een aparte netvoeding. Dus los van een bestaande bel!! Oplossing: Ik heb mijn Ring 2 aangesloten op een netadapter (bij Aliexpress besteld, levering binnen 1 week) 220V AC!! /50Hz 18 V 500mA Model KSJ-4.

Kost rond 8€ franco thuis, in NL betaal je 40-50€. De accu uit de Ring eerst volledig opladen, 2 draden van adapter op aansluitschroeven bel aansluiten, volgorde maakt niet uit. Steker netadapter in stopkontakt en de app geeft aan dat de batterij wordt opgeladen. Na ca. 24 uur geeft hij 100% aan en wired (bedraad). Nooit meer opladen, gaat nu d.m.v. de netvoeding. Geen diode of weerstand gebruiken, is onzin. Dit werkt perfect.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:28

SA007

Moderator Tweaking
Slecht advies om een crap cheapo chinese adapter aan te raden voor 24/7 gebruik op een duur product.

Daarnaast staat hierboven expliciet dat volgens de fabrikant 24/7 aan een adapter/netvoeding blijkbaar een slecht idee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1341694

Roelrip.
Ik heb ook zo'n adapter bij Aliexpress gekocht. Lukt het dan alleen bij de Ring 2? Ik heb de Ring 1, dus....?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Koop nooit voedingen op AliExpress. I've said it before and I will say it again. Er branden huizen af en vallen doden door dat spul, zonder te overdrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-05 16:12
Flake schreef op maandag 17 februari 2020 @ 13:05:
Koop nooit voedingen op AliExpress. I've said it before and I will say it again. Er branden huizen af en vallen doden door dat spul, zonder te overdrijven.
Ook door kaarsen... maar goed, je hebt wel een punt. Toch zijn er ook zeker prima adapters te vinden. De echt goedkope zijn rommel, maar als je iets meer betaald wordt de kans op een redelijke een stuk groter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• memphis

memphis

En dan koop je hier in Nederland en blijkt het alsnog bij de goedkope Chinees vandaan te komen...
Maar overdrijven is ook een vak, al zou ik zelf voor dit doel voor een gewone transformator gaan dan zo'n schakelding want bij als die schakeldingen knalt er wel op een geven moment een condensator of de schakelfet eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Een ander punt wat ik zelf over voedingsadapters af en toe wel eens constateer is dat gebruikers niet altijd beseffen dat ze vaak relatief langzaam laden. Dat betekent laden met een stroom die veel lager is dan de gebruiksstroom van het apparaat zelf op de accu. Het mag dan duidelijk zijn dat ze helemaal niet zonder de batterij het apparaat kunnen voeden. Dat nog afgezien van een wel of niet aanwezige afvlakcondensator. Want die functie wordt ook verricht door de accu.

Dit was ook wat het eerst bij me opkwam toen ik deze vraag las.
Heel extreme vergelijking, met een lader kun je de accu van je auto opladen teneinde daarna weer te kunnen starten. Maar je kan helaas niet starten met die lader. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Techneut op 21-02-2020 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catalisator
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-05 15:29
25 Ohm 50 Watt ,!!! Nee bij ring hebben ze er echt verstand van hoor .. Hahahah als daar 50 watt doorheen gaat heb ik een brandvlak in de metselaar EN bij de voordeur ! Hahahah

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

catalisator schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:40:
[...]

25 Ohm 50 Watt ,!!! Nee bij ring hebben ze er echt verstand van hoor .. Hahahah als daar 50 watt doorheen gaat heb ik een brandvlak in de metselaar EN bij de voordeur ! Hahahah
Bij de mogelijke maximale 24v komt het aardig in de buurt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catalisator
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-05 15:29
memphis schreef op zondag 26 april 2020 @ 17:13:
[...]

Bij de mogelijke maximale 24v komt het aardig in de buurt.....
Ik bedoel natuurlijk de meterkast . En 50 watt over de 25 Ohm ga je nooit halen ... ik denk een typfout , bij mijn 18 Volt 1/2 watt ertussen gaat perfect . Uiteraard. 50 watt weerstand gebruik je als shunt in een 40 Amp voeding jah ... niet voor je deurbel .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Ik weet niet hoe jij rekent maar de deurbel fungeert nog steeds als schakelaar voor een bel, 25 ohm bij 24v doet toch echt een 24 watt verbranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aadpetersen
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 16-05-2021
De 25 ohm / 50 watt weerstand is nodig wanneer er geen bel is aangesloten (directly wired).

De weerstand is bedoeld voor een situatie wanneer de accu een interne kortsluiting heeft. De weerstand begrenst dan de kortsluitstroom (Veiligheids issue). Wanneer er een bel zou zitten, zou deze de rol van stroombegrenzing vervullen. De spoel van de bel is een reactieve wisselstroomweerstand. (Inductieve weerstand).

Blijkbaar is er ergens in de wereld een RING doorbell in de brand gevlogen, waardoor deze beveiliging is ingevoerd. Hiervoor werd aanbevolen een zekering te gebruiken. Het nadeel is dat je die dan weer moet vervangen. De 50 Watt weerstand wordt een beetje heet bij kortsluiting, maar brandt niet door, vandaar het hoge wattage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aadpetersen
Nog een aanvulling: De RING doorbelll Gen 2 kan met een bestaande 8 Volt/1 Ampere trafo volstaan.
Een nieuwe beltrafo kopen is niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aadpetersen
Tenslotte: Als bij het aansluiten of vervangen van de bel per ongeluk de draadjes tegen elkaar komen, is de kans erg groot dat je trafo doorbrand. Weer een extra reden om de weerstand aan te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aadpetersen
Deze note van RING vond ik nog op internet:

If you hook up a RING Video Doorbell directly to an AC transformer without a resistor or internal chime, there is a serious fire risk.

Dit is natuurlijk weer wat overdreven, omdat deze situatie zich alleen voordoet wanneer de accu defect is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Dat mag je gerust nuanceren: Let op welke voedingen je koopt op AliExpress.

Ze verkopen prima adapters/voedingen/etc. Zelfde als je in NL/EU koopt, maar ook rotzooi.

Als je adapter 34 cent kost dan weet je waar je aan begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
bij mij heeft het een jaar goed gedraaid met een adapter. opeens niet meer.
- nieuwe accu getest,
- nieuwe adapter..

zelfs een call met ring heeft niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:10
Anoniem: 472287 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:24:
[...]

Dat mag je gerust nuanceren: Let op welke voedingen je koopt op AliExpress.

Ze verkopen prima adapters/voedingen/etc. Zelfde als je in NL/EU koopt, maar ook rotzooi.

Als je adapter 34 cent kost dan weet je waar je aan begint.
Je hebt gelijk, daar krijg je ook goede voedingen.

Het grote probleem is dat je niet weet wat je krijgt, en zonder ze destructief te inspecteren kom je daar ook niet achter.
De prijs zegt ook al niets, als de Chinees in kwestie er vijf euro meer voor denkt te vangen wilt dat nog niet zeggen dat je dan wel een goede in je vingers hebt.

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
catalisator schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:40:
[...]

Let wel, dat is de "zwaarte" van de aanbevolen weerstand. Dat zegt helemaal niets over de bel zelf. Wellicht adviseren ze die nogal zware weerstand om absoluut zeker te zijn dat hij niet oververhit raakt bij een beetje lang bellen. Maar ik zie nergens hoeveel watt de bel vraagt, noch de video die er mee verbonden is. Ik lees dat het een gewone AC trafo is, en dat de bel dat ook is. Klopt dit wel? Logischer zou zijn een DC-voeding voor de bel, gezien dat deze normaliter wordt gevoed door een accu. Indien toch AC, dan blijft over de vraag of die trafo zwaar genoeg is. Het zou mij niet verbazen dat die meer vermogen moet kunnen leveren. En dat zie ik nog nergens beantwoord.

Edit:
Ik zag aanvankelijk over het hoofd dat dit een vraag was van meer dan een jaar oud. Het lijkt mij sterk dat TS nog steeds worstelt met deze vraag. Wellicht heeft hij het allang opgelost.

[ Voor 23% gewijzigd door Techneut op 29-08-2020 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
De ring pro is in ieder geval gewoon AC.

De oude 3/8/5 V beltrafo's waren korstluitvast, geen idee of de tegenwoordige types dat ook nog zijn.

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-05 11:54
Is het geen goed idee om een schakelklok er tussen te zetten zodat die alleen overdag oplaad op bepaalde tijden, denk dat snachts weinig activiteit is waardoor de accu wel vol blijft.lijkt me ook veiliger ivm brand als je slaapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
Hmja, dat is een beetje de omgekeerde wereld nietwaar?

Als je dan aansluitingen maakt voor voeding waarom zou je die dan niet continu kunnen/mogen gebruiken.
Dat klinkt gewoon als gepruts.

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_white_shark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-04 19:18
remcoXP schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:09:
bij mij heeft het een jaar goed gedraaid met een adapter. opeens niet meer.
- nieuwe accu getest,
- nieuwe adapter..

zelfs een call met ring heeft niet geholpen.
Het dit probleem heb ik ook ineens. Beltrafo van Gacia met 24V en 15 VA draaide een jaar zonder problemen. Had ook netjes in beeld dat de ring doorbell 2 werd opgeladen. En nu sinds een paar weken ineens niet meer.

Ook de pagina van bedraad opladen / aansluiten is verdwenen van de ring site. Is hier iets veranderd? Hoe hebben andere mensen dit opgelost?

Heb nu alsnog een weerstand besteld van 25 Ohm en 50 watt zoals eerst op de site stond. Maar heb 't idee dat dat niet veel uitmaakt.

Vermoed dat ze iets in de software hebben aangepast oid waardoor je niet meer continu kunt opladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

the_white_shark schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 23:42:
[...]
Vermoed dat ze iets in de software hebben aangepast oid waardoor je niet meer continu kunt opladen?
Nee, het kon altijd al niet, want
RoosW schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 11:28:
[...] je accu gaat (nu dus volgens de klantenservice) kapot van continue aangesloten zitten, je dient hem regelmatig te verwisselen, en de kans geven leger te worden. De oplossing was om de trafo regelmatig uit te schakelen melde men...

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_white_shark
Brahiewahiewa schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 08:31:
[...]

Nee, het kon altijd al niet, want
[...]
Dat is raar want ik heb de klantenservice nog gebeld en die stuurde mij zelfs een screenshot op met een weerstand ertussen. Officieel wordt het ook gesupport. Het staat zelfs in de boekjes van de ring. De website waar de uitleg op stond is ineens weg... De batterij lijkt nog gewoon te werken, ben benieuwd of ie gaat opladen vanaf 80%. Staat nu op 90%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
@the_white_shark kan je die screenshot eens delen?

anders wil ik de weerstand optie ook wel proberen. dus ik schaf er 1 aan als het bij jou werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the_white_shark
remcoXP schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 12:13:
@the_white_shark kan je die screenshot eens delen?

anders wil ik de weerstand optie ook wel proberen. dus ik schaf er 1 aan als het bij jou werkt.
Deze foto stuurde support van ring naar mij ;
https://drive.google.com/...Kd06YCB/view?usp=drivesdk

Ik heb ondertussen een weerstand aangeschaft en zal 't resultaat delen met jullie. Mijn batterij lijkt gewoon nog goed te werken. Alleen laad deze dus niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_white_shark
Zojuist weerstand geïnstalleerd, zoals ik al vermoedde maakt dat niks uit. Voorheen werkte dit ook perfect zonder weerstand.
Van de week ring maar weer eens bellen en vragen hoe dit zit. Zal dan toch de batterij kapot zijn?

Ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utreg72
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-11-2022
Ik weet niet hoe, maar ik heb er ongeveer 10 ring deurbellen aangesloten afgelopen jaren.Geen een ring heeft problemen of is aangesloten met een weerstand. Ook de liveview wordt vaak gebruikt dus ik vraag me dan echt af wat jullie doen maar ik krijg het niet voor elkaar of ik heb ontzettend mazzel.

En ja mijn adapters komen allemaal netjes uit China. En de app heeft af en toe nodig om te begrijpen dat hij continu op stroom is aangesloten. Voor de rest geen centje pijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_white_shark
Utreg72 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:09:
Ik weet niet hoe, maar ik heb er ongeveer 10 ring deurbellen aangesloten afgelopen jaren.Geen een ring heeft problemen of is aangesloten met een weerstand. Ook de liveview wordt vaak gebruikt dus ik vraag me dan echt af wat jullie doen maar ik krijg het niet voor elkaar of ik heb ontzettend mazzel.

En ja mijn adapters komen allemaal netjes uit China. En de app heeft af en toe nodig om te begrijpen dat hij continu op stroom is aangesloten. Voor de rest geen centje pijn.
Welk type deurbell heb je dan aangesloten? Ook de Ring Video Doorbell 2? De mijne is echt stuk qua opladen. Heb overigens wel heel netjes van Ring een 2e batterij gratis gekregen (en dat buiten de garantie).
Ik wacht nu even black Friday af en ga voor een ring video pro. Deze kan ik direct bedraad aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utreg72
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-11-2022
ik heb de ring 1 en 2 bedraad aangesloten, nooit een probleem gehad.
de ring 1 zelf nu zo'n 2 jaar bedraad aangesloten zonder enkel issue.
ook de ring 2 bij familie geeft geen enkel probleem. de ring koop ik wel in duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-05 19:27
Hi, heb nu hetzelfde euvel, ring laat niet meer op helaas... iemand advies?
Pagina: 1