Domein verlopen - Host geeft hem niet vrij

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMP.cc
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-10 20:52

DMP.cc

They call me DM

Topicstarter
Een aantal jaar heb ik een domeinnaam met hosting pakket bij een Nederlandse hosting provider staan.
Recentelijk heb ik besloten om dit domein te verplaatsen naar een andere (internationale) hosting, omdat ik daar ook al twee andere domeinen heb staan met een hosting pakket, en mijn pakket bij de Nederlandse host liep af.

Het probleem is nu dat ondanks een aantal verzoeken aan (en pogingen van) de Nederlandse host om dit te veranderen, het domein op 'clientTransferProhibited' blijft staan. Dus ik kan het domein niet transferen. Nu is het domein verlopen ('redemptionPeriod'; nog steeds met de 'clientTransferProhibited') en krijg ik geen reactie meer van mijn de huidige hosting provider.
Ik heb ook een aantal email accounts op dit domein die nu ook niet meer werken. Mijn vraag is wat kan ik nu doen?

Tijdlijn:
27-02-2019 (iets meer dan een maand voor het verlopen van het pakket) - Eerste verzoek tot vrijgeven
05-03-2019 - Host geeft aan dat het domein is vrijgegeven; maar Transfer failed omdat het domein nog gelocked is*.
08-03-2019 - Nogmaals verzoek tot vrijgeven domein
12-03-2019 - Domein gerest door host; Host geeft nogmaals aan dat lock er vanaf moet zijn; Transfer failed door lock. Status nog steeds 'clientTransferProhibited' op de whois.
13-03-2019 - Nogmaals de host aangeschreven voor verzoek tot vrijgeven.
27-03-2019** - Bericht van host 'het domein staat niet meer bij ons dus die zou vrij moeten zijn.'
05-04-2019** - Transfer faalt nogmaals. Whois status is nog steeds 'clientTransferProhibited'. Opnieuw bericht aan host, maar geen reactie.
07-04-2019 - Domein verloopt en gaat in de 'redemptionPeriod'.
08-04-2019 - Nogmaals bericht aan host; geen reactie.
Ondertussen nog steeds niks gehoord. Host ook bericht gestuurd via facebook kanaal, ook geen reactie.

* Auth/EPP code is gebruikt
** Ik zat midden in een verhuizing, nieuwe baan en iemand overleden in de familie dus ik kon er niet bovenop zitten.

Beste antwoord (via DMP.cc op 17-04-2019 18:01)

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:42

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

DMP.cc schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 11:16:
Bedankt voor je reactie.

Ondertussen heb ik bericht gehad van de host maar die kunnen niks meer voor mij doen.

[...]

Ik val dus nu tussen wal en schip. Ik baal er heel erg van maar lesson learned en dit gaat mij niet nogmaals gebeuren.
Wat je moet doen is dan die 120,- betalen of niemand verstellen wat het domein is en hopen dat er geen kapers op zitten en die domein weer registeren zodra die vrijkomt, na de ''grace'' quarantaine periode is het domein voor iedereen vrij om te registeren.

Niet om je bang te maken of paranoïde maar als het een beetje bruikbare domein is: weinig letters/veel gebruikt woord dan heb je echt kans dat die op een lijst staat van ''deze komen binnenkort vrij'' het is een businessmodel om domein te kopen die perongeluk verlopen zijn.

Zijn meerderen websites over bijvoorbeeld: https://www.domeinquarantaine.nl/

[ Voor 22% gewijzigd door 42dpi op 16-04-2019 11:31 ]

Si vis pacem, para bellum

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Als het een NL domein is staat die nu 40 dagen in quarantaine, alleen jij kan hem binnen die 40 dagen weer unlocken tegen betaling prijs is afhankelijk van hoster wat ik begrijp 50/150 euro is niet vreemd.

Leg dit sowieso voor bij de vorige hoster wat te doen kan ook zijn dat het binnen die maand van verloop viel want je hebt een maand opzegtermijn dat daardoor iets fout is gegaan in het systeem het is allemaal geautomatiseerd. Privé situatie heeft de hoster niks mee hoe hard het ook is. Zorg iig dat je kan aantonen hebt geprobeerd te verhuizen en dat de token niet werkte.

Bellen/mailen/social media proberen te bereiken op alles los gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMP.cc
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-10 20:52

DMP.cc

They call me DM

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.

Ondertussen heb ik bericht gehad van de host maar die kunnen niks meer voor mij doen.
Het domein is verlopen en zoals eerder aangegeven is niet meer in ons beheer. Tijdens de periode dat u probeerde te verhuizen zat er GEEN lock op het domein. Wat er mis is gegaan is dat het domein is opgezegd via het klantenpaneel. En daarna een verhuisprocedure is getracht te starten.

Het domein is nu verlopen, 30 dagen nadat een domein verloopt zit het in een zogeheete "grace-period" dat betekend dat het domein nog terug gekocht kan worden door de voormalig eigenaar. De kosten hiervoor zijn €120 ex Btw.
Ik val dus nu tussen wal en schip. Ik baal er heel erg van maar lesson learned en dit gaat mij niet nogmaals gebeuren.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

DMP.cc schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 11:16:
Bedankt voor je reactie.

[...]

Wat je moet doen is dan die 120,- betalen of niemand verstellen wat het domein is en hopen dat er geen kapers op zitten en die domein weer registeren zodra die vrijkomt, na de ''grace'' quarantaine periode is het domein voor iedereen vrij om te registeren.

Niet om je bang te maken of paranoïde maar als het een beetje bruikbare domein is: weinig letters/veel gebruikt woord dan heb je echt kans dat die op een lijst staat van ''deze komen binnenkort vrij'' het is een businessmodel om domein te kopen die perongeluk verlopen zijn.

Zijn meerderen websites over bijvoorbeeld: https://www.domeinquarantaine.nl/

[ Voor 22% gewijzigd door 42dpi op 16-04-2019 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Als je het domein wilt behouden, zou ik de nieuwe hoster vragen om het domein terug te halen. Wachten totdat deze vrij komt is een gok zoals 42dpi al zegt.

De kosten zul je maken maar die zijn wel afhankelijk van de hoster (die ook SIDN moet betalen ingeval van .nl). Niet overal is het € 120 ex BTW, zie het ook wel voor minder. Je hoeft het niet uit quarantaine te laten halen door de oude hoster.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Bastien schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 11:57:

De kosten zul je maken maar die zijn wel afhankelijk van de hoster (die ook SIDN moet betalen ingeval van .nl). Niet overal is het € 120 ex BTW, zie het ook wel voor minder. Je hoeft het niet uit quarantaine te laten halen door de oude hoster.
Ohja was ik vergeten te melden idd elke hoster kan het uit de quarantaine halen (Mits .NL domein)
https://www.sidn.nl/a/nl-...m-opheffen-ongedaan-maken

Pagina: 1