Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearZeaL
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-08 18:39
Mijn vraag
Ik heb last van fps drops in PUBG. Hij gaat van 60 regelmatig naar 53-57. Dit is zeer merkbaar tijdens het spelen, ook lijkt er een soort van mini lag te zijn af en toe. Dit heeft me al meerdere keren de das om gedaan.

Mijn PC:
Moederbord MSI X470 Gaming Plus
CPU: Ryzen 5 2600 @4,1 ghz
Videokaart: GTX 1070
RAM: 16 GB DDR 4 3000 (2x8)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Met de settings gespeeld
Overclock op CPU eraf

Hoe krijg ik een stabielere fps? mijn pc is opzich toch wel in staat om 60 vast te houden.

edit: typo

[ Voor 10% gewijzigd door PearZeaL op 11-04-2019 16:45 ]

TheBase.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Drivers bijgewerkt (Chipset, video, geluid etc).
Wat voor harde schijf heb je? SSD of HDD?
Wat draait er op de achtergrond allemaal mee?

Dus te veel vragen nog en te weinig info.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:37

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Dit is meer een PUBG issue.. De engine is vrij brak en fps drops zijn bijna standaard...

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearZeaL
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-08 18:39
Wylana schreef op maandag 15 april 2019 @ 12:39:
Drivers bijgewerkt (Chipset, video, geluid etc).
Wat voor harde schijf heb je? SSD of HDD?
Wat draait er op de achtergrond allemaal mee?

Dus te veel vragen nog en te weinig info.
Drivers zijn allemaal bijgewerkt. Video/audio/chipset
Het draait op een SSD van kingston.
Op de achtergrond draait Discord, rainmeter, greenshot, windows defender en ICUE(toetsenbord software)

Het lijkt mij erop dat het gewoon allemaal vele malen soepeler zou moeten draaien. .

TheBase.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heyman
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-09 13:57
Op wat voor resolutie speel je en met welke instellingen verder? heb je ook gekeken of er een eventuele bottleneck kan zitten qua hardware?

Ik zou verwachten dat het namelijk prima op de 90+ fps moet kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-09 10:51
Hi,

Wat mij heeft geholpen is 'emptystandbylist' en dat als automatische taak toe te voegen deze gooit ieder keer je cache leeg. Hoeveelheid frame freezes aanzienlijk minder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickvdwaal
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 24-09 08:51
Angeloonie schreef op maandag 15 april 2019 @ 12:42:
Dit is meer een PUBG issue.. De engine is vrij brak en fps drops zijn bijna standaard...
PUBG heeft afgelopen maanden ontzettend veel gewerkt aan optimalisatie, heb je je ram gecontroleerd en word deze ook weergegeven als 16 GB. het kan ook liggen aan een programma op de achtergrond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Angeloonie schreef op maandag 15 april 2019 @ 12:42:
Dit inderdaad.
Ik speel met een 1080TI 11gb de FPS uit de lucht bij de meeste games op mijn ultra-wide. PUBG werkt meestal mooi, en soms is het een drama. Paar keer rebooten, nieuwe driver, soms helpt het, soms niet. Soms verify van de gamefiles. Soms hoe ik naar het scherm kijk.

Vrienden ervaren hetzelfde sommige met flinke en sommige met wat minder flinke setups. Zo had iemand met een 1060ti superstrak beeld en ik niet, of andersom. Het helpt ook niet altijd dat de servers ineens niet meer geregiolocked zijn waardoor je soms gewoon simpelweg een slechte ping krijgt.

Probeer eens een benchmark in een ander spel (GTA o.i.d.) om te kijken of het aan je setup ligt, de kans is groot dat het namelijk aan PUBG ligt. Advies blijft: blijf patchen van de laatste firmware voor alles in je systeem (incl. Steam en PUBG natuurlijk)

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Pagina: 1