proxyprut in winroute pro

Pagina: 1
Acties:

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Ben ik weer. Deze keer is het Winroute. Alles behalve de proxy werkt prima, mail etc pas de probleme, alleen kan ik om de ene of andere vage reden niet via de proxy internetten!! Ik kan wel internet op, maar dan spec ik geen proxy, geen inbel, alleen de default gateway en de dns-nummers. En dat zijn de nummers van de pc waar dus de internetverbinding op binnenkomt. Wie kan mij helpen om de verbinding via de proxy aan de praat te krijgen?

BTW: hij (=winroute) logt ook niks in de httplog, dus hij gaat daar echt omheen nu. En dat wil ik niet. :(

• bart1234
Iemand?

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:45

dijkmane

biertje ?

en wat is dan de reden dat je speciaal via de proxy wil internetten ??
Winroute gebruikt NAT dus heb je geen proxy nodig.
gaat het om de http log ??
die heb ik snel uitgezet, ga maar eens een dagje heftig surfen, moet je eens kijken wat een zooi tekst je dan krijgt, wat moet je daarmee, na een paar maanden is je schijf vol.

specs : wil je niet weten

Verwijderd

Vooral security log moet je uitzetten, ik had aangezet dat hij elk tcp en udp packet logt, maar het is ook wel s leuk om een logfile van 649 mb te zien :)

• bart1234
ok, als dat zo is (en daar ga ik vanuit) dan is het inderdaad raadzaam om het niet te doen. Maar dan rijst er toch nóg een vraag: als het niet handig is, waarom zit ie er dan in? Ik bedoel de proxy en de log..... |:(

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 10:24

MnM

er zitten in windows ook dingen die niet handig zijn voor de meeste gebruikers..... dat wil niet zeggen dat het voor andere mensen niet handig is.

• bart1234
k, da's waar.... :( helaas....

Verwijderd

|:(
Waar slaat dat proxy prut op, blijkbaar ben je zelf gewoon te dom om te begrijpen hoe jou ROUTER programma werkt, het is een ROUTER programma, het is geen PROXY, dat ding dat ken NAT en PAT, dus gaat jou request gewoon direct naar buiten sturen ZONDER hem zelf te verwerken zoals een TRAGER proxy programma zou doen, en je ken dus ook port mapping doen zodat je van buitenaf op 1 van je servers ken komen via je router proggie.
Geloof trouwens ook dat er gewoon winROUTE staat en geen winPROXY, dus dat proxy gelul van je had je zelf toch ook wel kennen bedenken dat dit gelul is, dat je het dus gewoonweg zelf niet snapt?!?!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Wat bedoel jij dan weer?

Er zit toch zeker ook een proxy in man.

Verwijderd

Er zit zeker een stukje proxy software in Winroute. In de handleiding staat gegarandeerd wat je daarvoor moet instellen.

Dat je het niet hoeft te gebruiken ivm NAT, is natuurlijk een ander verhaal.

Verwijderd

Ik zeg toch ook niet dat er GEEN Proxy in zit, maar benadruk alleen ff dat het standaart al gewoon werkt omdat het NAT en dat je ook een proxy aan ken zetten is een bij zaak dacht ik zo.
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.
Waarom iets extra's aan zetten wat je Windows MEEE Server alleen maar trager maakt en zeker ook je internet trager maakt, opvragen van een pagina gaat een stuk sneller dan met de proxy ge-enabled. ( ging het vroeger met de oudere versies tenminste, draai nu zelf al een jaar met een hardware router en dat schopt pas echt kont).
Pagina: 1