Systeem voor 4K video

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• frin
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-12-2024
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een? componenten voor nieuw systeem
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
Dacht aan Intel core i5 en Nvidia GTX1050 ti
Prestatie moet voldoende zijn voor UHD 4K video (film & series, Netflix etc...), voldoende frames/sec.
Huidige monitor DP 1.2 HDMI 1.4
Ook een goede sound kwaliteit

Wat is je budget? 1000 €
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren? Intel, Nvidia
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons. dat kan

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.? Home
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Alle reacties

• JelleGouds
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13-01-2022
Wil je het systeem voornamelijk voor 4k video gaan gebruiken?

Ik gebruik namelijk een Xbox one X deze kan met gemak 4k en atmos aan. Is ook eventueel met een harmony te besturen.

Je houd dan nog een leuk bedrag over om eventueel andere dingen mee te doen.

• frin
4K video is de maximale prestatie die hij moet aankunnen.
Verder doe ik er de boekhouding mee voor een paar families, in office, excel, access.
Daarom moet ik 5 oudere SATA schijven kunnen aansluiten op het MB

• JelleGouds
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13-01-2022
Als je er niet uitgebreid mee wilt gamen op een 4k resolutie of 4k video op wilt kijken. Kan je voor nog geen 400 euro een desktop kopen die de aangegeven taken makkelijk kan. Dan zou zo een Xbox one X een prima uitkomst bieden. Kan eventueel nog mee gegamed worden. Deze is ook in staat om ultra HD 4K bluerays af te spelen. Ondersteunt ook Atmos in Netflix als een van de weinige apparaten en HDR.

• Patientzero
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-12-2025
En welk systeem heb je nu, omdat je aangeeft minimaal 5 sata poorten nodig te hebben.
Wat heb je zelf reeds gevonden ?
Heb je de best buy gids van tweakers al eens doorgenomen ?

Afkorting voor moederbord is MoBo, niet MB

• noobynater
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik gebruik zelf op dit moment een Core i3-8100 als HTPC, verder geen GPU. Hele geavanceerde features icm iets als MadVR gaan niet, maar simpele scaling met Jinc is ie zelf al krachtig genoeg voor en simpel 4k video kijken stelt niks voor dankzij hardware decoding. Met een 1050ti kun je dit soort zaken wel, maar lijkt me anders al overkill.

• frin
Patientzero schreef op donderdag 11 april 2019 @ 15:59:
En welk systeem heb je nu, omdat je aangeeft minimaal 5 sata poorten nodig te hebben.
Wat heb je zelf reeds gevonden ?
Heb je de best buy gids van tweakers al eens doorgenomen ?

Afkorting voor moederbord is MoBo, niet MB
https://www.alternate.be/...7df352d9fd8675ac7fa8fc7d0
Pagina: 1