Alternatief voor beamer...welk scherm of TV in praktijk?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1200690

Topicstarter
Hoi.
Voor mijn praktijkruimte wil ik een TV of 4K scherm om presentaties te kunnen geven voor maximaal een groep van 8 mensen.

- Ik wil het scherm of de TV aan een IMac koppelen (iMac (21.5-inch, Late 2012)).
- Het scherm of TV moet op een TVmeubel kunnen staan en kan niet permanent aan de muur bevestigd worden.

De praktijkruimte is ongeveer 3m80 x 5m.

Wie kan er advies geven wat ik best koop?
Ik heb een budget van ongeveer 500 à 600 euro.

Een 4K scherm of een TV?
Hoeveel inch?
Welk soort type panel?
Kosten voor bekabeling voor aansluiting?
Aankooptips?

Ikzelf dacht aan een 4K scherm, omdat ik dan het scherm ook kan gebruiken voor mijn Imac wanneer ik geen presentaties in de praktijkruimte geef.
Bv. Samsung LU32H850UMUXEN voor 500,00 euro (= 4K-SCHERM van 32 inch)
Bv. Samsung UE55NU7100 Voor 543,00 euro (= 4K-TV van 55 inch)

Met dank,
Mathieu

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:26
Een 32'' is imo te klein om presentaties op weer te geven, afhankelijk van soort presentatie en de tijdsduur natuurlijk. Ik denk dat je het beste een 55'' tv kunt kopen, als het alleen voor presentatie is dan volstaat zelfs de goedkoopste uit de pricewatch.
Denk dat een type paneel in jouw situatie niet relevant is, tenzij de groep in een grote hoek (>35 graden) voor de tv gaat zitten, dan is een IPS paneel de beste keus.
Mocht je later de tv nog voor andere doeleinden willen gebruiken, dan is het verstandig om qua type paneel of budget daar ook rekening mee te houden.

Qua bekabeling heb je een minidisplay port > HDMI nodig.

https://www.amazon.de/Dis...s%2C144&sr=8-2-spons&th=1

Deze kabel ondersteunt Full HD als ik het goed heb, er zijn ook kabels op de markt die 4K ondersteunen.