Geheugen uitbreiden naar 32 GB. Wat is slim?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:33
Ik heb de volgende setup:

Asus eATX Moederbord ROG Rampage V Extreme Edition 10 WiFi, Bluetooth
1 Corsair 4x4GB, DDR4, 3200MHz, CL15, Dominator

Het moederbord heeft 8 sloten voor geheugen. Ik wil van 16 GB naar 32 GB. Wat is slim? Het draait nu in Quad modus, ik kan volgens mij niet zomaar 4x4 16 GB erbij kopen omdat het dan niet Quad loopt (en omdat ik wss niet exact hetzelfde geheugen kan kopen)...

Daarom beter 32 GB ram los kopen 4x8? Welk type raden jullie aan? Rond de 200 euro vind ik prima. Dan maar die oude dimmetjes verkopen (alhoewel ik betwijfel of dat nog wat oplevert)

Het moederbord ondersteunt 3333 OC geheugen maar volgens mij is het verschil zo klein dat 3000 ook prima is.

Alle reacties

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:58
Je kunt er gewoon 4x4 of 4x8 bij plaatsen en in quad channel draaien, check de handleiding.

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:33
Nielson schreef op donderdag 11 april 2019 @ 15:04:
Je kunt er gewoon 4x4 of 4x8 bij plaatsen en in quad channel draaien, check de handleiding.
maar als ik 4x4 erbij gaat dat geen problemen opleveren met snelheid oid? Draaien ze dan alle 8 hetzelfde of wordt de 2e 4x4 echt als apart geheugen gezien en kan je zelfs wisselende kloksnelheden hebben?

Moet er wel bijzeggen dat mijn 6800K overclockt is naar 4 GHZ op alle cores. Weet niet of dat problemen oplevert bij mixen? of nieuwe set? (moet ik dan nog ergens op letten)?

Net deze bron even doorgelezen: https://rog.asus.com/foru...eat-and-potatoes-overview en combineren ga ik niet doen.

Dus wordt 32 gb kopen en de oude verkopen. Vraag is alleen welke set? liefst dus 4x8 GB ivm Quad voordeel.

[ Voor 36% gewijzigd door TweakerVincent op 11-04-2019 16:33 ]