[XS4all] Problemen met Reggefiber

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 28-08 08:46
Beste,

Na een lange tijd bellen en discussies voeren met Reggefiber en XS4ALL weet ik niet meer wat te doen.

Het zit namelijk zo, Ik heb per 28 februari de sleutel gehad van een nieuwbouwwoning. Begin februari heb ik dus ook XS4ALL gebeld en gevraagd begin maart aangesloten te worden. Volgens XS4ALL geen probleem alleen moest Reggefiber nog het een en ander regelen.

Wat is er nu precies aan de hand.
Aangezien het een nieuwbouw wijk betreft moest er nog het een en ander gebeuren logisch. Toen ik midden februari nog niks had gehoord over het leggen van de kabel ben ik gaan bellen met Reggefiber, Ik heb hun netjes gevraagd wanneer ze verwachten de kabel te komen leggen. Krijg je als antwoord meneer we weten niet wanneer de uitvoerende dienst komt, Sterker nog we weten niet eens wie de uitvoerende dienst is.
Nu was ik aan het klussen en zag ik tot mijn grote vreugde midden maart een bedrijf oranje kabels trekken. Het moment dat ik dat signaleerde heb ik de beste medewerkers gevraagd de kabel ook meteen naar mijn meterkast te trekken en jawel inruil voor een bak koffie hebben ze dit ook netjes gedaan. Nu zou je denken dat het allemaal snel geregeld zou moeten zijn helaas blijkt dit anders. Ik ben al sinds midden maart aan het wachten tot ze de kabel komen afmonteren etc etc. De eerste plan datum voor het afmonteren etc. was 2 april helaas is deze niet doorgegaan en werd verzet naar 19 april, Helaas gaat ook deze niet door en wordt het nu 3 mei. Iedere keer wordt zonder reden de datum verschoven en kan niemand mij iets vertellen. Ik heb ook de tussen aannemer proberen te bereiken om te vragen wie de hoofd aannemer is, zodat ik kan vragen wanneer ze alle kabels in de buurt naar binnen halen ook dit is niet gelukt.

Ik weet niet meer wat ik kan doen om ervoor te zorgen dat ze langskomen om het te regelen. Wie heeft er ervaringen en misschien daardoor ook nog tips.

Ik hoor graag van jullie,

Met vriendelijke groet,

Tim Laros

PS : mocht er iets niet goed zijn aan dit topic hoor ik het graag. Ik maak namelijk nooit topics aan dus ook hier alle tips en tricks etc welkom.

In the end we only regret the chances we didn't take

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Hebben ze het aanleggen van de kabel ook administratief verwerkt? Anders heb je volgens de computer gewoon nog geen aansluiting en zit je daar op te wachten. Mooiste zou zijn als je Reggefiber medewerker hier op het forum treft die wat meer inzicht heeft want via de normale kanalen is dit zoals je merk erg lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
Nielson schreef op donderdag 11 april 2019 @ 14:24:
Hebben ze het aanleggen van de kabel ook administratief verwerkt? Anders heb je volgens de computer gewoon nog geen aansluiting en zit je daar op te wachten. Mooiste zou zijn als je Reggefiber medewerker hier op het forum treft die wat meer inzicht heeft want via de normale kanalen is dit zoals je merk erg lastig.
Bij reggefiber is bekend dat er een kabel in mijn meterkast ligt. Nu is dat alleen bij mij het geval. Omdat ze dat normaal als tussen aannemer niet doen. Met andere woorden in de rest van de buurt moet het nog naar binnen worden gelegd. Reggefiber doet dit project matig maar kan mij verder niks vertellen. Bij XS4ALL is het nog niet verwerkt in het systeem, Want Reffefiber reageert niet op hun ticket met de vraag hoe het zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:42

JdM

Humbled

Als je zakelijke klant bent, of kunt zijn dan is een tijdelijk abbo bij Ziggo wellicht een optie ( https://www.ziggo.nl/zakelijk/alles-in-1/ ) . Ik heb dat hier ook gedaan na ongeveer dezelfde perikelen met Reggefiber en XS4All. Bij mij duurde het drie maanden langer dan was afgesproken en ook ik heb zowel via Reggefiber als XS4all geprobeerd de zaak rond te krijgen. Reggefiber werkt veelal met onderaannemers die hun eigen planning hebben en waarover zij geen zeggenschap (lijken) te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
JdM schreef op donderdag 11 april 2019 @ 14:41:
Als je zakelijke klant bent, of kunt zijn dan is een tijdelijk abbo bij Ziggo wellicht een optie ( https://www.ziggo.nl/zakelijk/alles-in-1/ ) . Ik heb dat hier ook gedaan na ongeveer dezelfde perikelen met Reggefiber en XS4All. Bij mij duurde het drie maanden langer dan was afgesproken en ook ik heb zowel via Reggefiber als XS4all geprobeerd de zaak rond te krijgen. Reggefiber werkt veelal met onderaannemers die hun eigen planning hebben en waarover zij geen zeggenschap (lijken) te hebben.
Zakelijk heb ik 0 opties. Ik ben in het dagelijks leven ook maar gewoon ambtenaar :P. Ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben die deze problemen ervaart. Hopelijk komt er toch iemand met de juiste tip of trick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Misschien dat @Barre73 wat voor je kan doen en/of informeren?

En Xs4all kent ook de mogelijkheid van een tijdelijk (draadloos) abonnement:
https://www.xs4all.nl/internet/

Morgen al online?
Dat kan alleen bij XS4ALL. U krijgt van ons een 4G Internet Hotspot met 10 GB data in bruikleen.
Binnen 1 werkdag heeft de monteur u online.
Deze tijdelijke overbrugging werkt totdat wij uw vaste internetverbinding opleveren.

Heb je dat al nagevraagd bij Xs4all?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
ehtweak schreef op donderdag 11 april 2019 @ 15:20:
Misschien dat @Barre73 wat voor je kan doen en/of informeren?

En Xs4all kent ook de mogelijkheid van een tijdelijk (draadloos) abonnement:
https://www.xs4all.nl/internet/

Morgen al online?
Dat kan alleen bij XS4ALL. U krijgt van ons een 4G Internet Hotspot met 10 GB data in bruikleen.
Binnen 1 werkdag heeft de monteur u online.
Deze tijdelijke overbrugging werkt totdat wij uw vaste internetverbinding opleveren.

Heb je dat al nagevraagd bij Xs4all?
Ik heb inderdaad ter compensatie zo'n 4g hotspot gekregen. Ook heb ik een stickje gevonden zodat mijn desktop wi-fi kan ontvangen. Maar de vraag is hoelang doet men met 10GB, Wanneer er twitch en netflix wordt gestreamd etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:10
Die 10GB is voor de tijdelijke overbrugging. Ik zou even rustig aan doen met streamen, voor simpel browsen kan je wel even vooruit met 10GB. Je kan per streamingdienst via Google makkelijk vinden hoeveel MB/GB het per uur gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:36
AdmiraalTimbo schreef op donderdag 11 april 2019 @ 14:05:
Beste,

Na een lange tijd bellen en discussies voeren met Reggefiber en XS4ALL weet ik niet meer wat te doen.

Het zit namelijk zo, Ik heb per 28 februari de sleutel gehad van een nieuwbouwwoning. Begin februari heb ik dus ook XS4ALL gebeld en gevraagd begin maart aangesloten te worden. Volgens XS4ALL geen probleem alleen moest Reggefiber nog het een en ander regelen.

Wat is er nu precies aan de hand.
Aangezien het een nieuwbouw wijk betreft moest er nog het een en ander gebeuren logisch. Toen ik midden februari nog niks had gehoord over het leggen van de kabel ben ik gaan bellen met Reggefiber, Ik heb hun netjes gevraagd wanneer ze verwachten de kabel te komen leggen. Krijg je als antwoord meneer we weten niet wanneer de uitvoerende dienst komt, Sterker nog we weten niet eens wie de uitvoerende dienst is.
Nu was ik aan het klussen en zag ik tot mijn grote vreugde midden maart een bedrijf oranje kabels trekken. Het moment dat ik dat signaleerde heb ik de beste medewerkers gevraagd de kabel ook meteen naar mijn meterkast te trekken en jawel inruil voor een bak koffie hebben ze dit ook netjes gedaan. Nu zou je denken dat het allemaal snel geregeld zou moeten zijn helaas blijkt dit anders. Ik ben al sinds midden maart aan het wachten tot ze de kabel komen afmonteren etc etc. De eerste plan datum voor het afmonteren etc. was 2 april helaas is deze niet doorgegaan en werd verzet naar 19 april, Helaas gaat ook deze niet door en wordt het nu 3 mei. Iedere keer wordt zonder reden de datum verschoven en kan niemand mij iets vertellen. Ik heb ook de tussen aannemer proberen te bereiken om te vragen wie de hoofd aannemer is, zodat ik kan vragen wanneer ze alle kabels in de buurt naar binnen halen ook dit is niet gelukt.

Ik weet niet meer wat ik kan doen om ervoor te zorgen dat ze langskomen om het te regelen. Wie heeft er ervaringen en misschien daardoor ook nog tips.

Ik hoor graag van jullie,

Met vriendelijke groet,

Tim Laros

PS : mocht er iets niet goed zijn aan dit topic hoor ik het graag. Ik maak namelijk nooit topics aan dus ook hier alle tips en tricks etc welkom.
Kun je postcode en huisnummer ff DM'en? Dan kan ik morgenmiddag even kijken wat hier speelt en ruggespraak houden met de orderdesk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
mad-dog schreef op donderdag 11 april 2019 @ 16:37:
[...]

Kun je postcode en huisnummer ff DM'en? Dan kan ik morgenmiddag even kijken wat hier speelt en ruggespraak houden met de orderdesk.
@AdmiraalTimbo stuur mij ook maar een DM. Ik kan in alle Reggefiber systemen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
Op het moment heb ik contact met de aannemer, Voor nu lijkt het probleem redelijk uit de lucht.
Iedereen bedankt voor het helpen. Wanneer er weer een update is laat ik het zeker horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• divvid
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08 13:36
hier zelfde probleem met nieuwbouw. Reggefiber hield mij letterlijk aan het lijntje, dus nu Ziggo. KPN deed niet eens moeilijk om het abo op te zeggen.
Ironisch genoeg ligt er nu een fiber van e-fiber voor de deur....die pas in het najaar actief schijnt te worden.
Hoezo klant vriendelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:46
divvid schreef op zondag 14 april 2019 @ 23:56:
Reggefiber hield mij letterlijk aan het lijntje
Hoe ziet dat er uit, als je letterlijk aan het lijntje gehouden wordt? >:)

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 20:50

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Freeaqingme schreef op maandag 15 april 2019 @ 00:01:
[...]
Hoe ziet dat er uit, als je letterlijk aan het lijntje gehouden wordt? >:)
Kijk maar gewoon naar de eerste de beste foto van een visser, die net een vis uit het water trekt. Zo'n haak in de mond lijkt me trouwens best pijnlijk.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
Laatste update!

Na weer wat lang wachten heeft de aannemer vandaag gebeld en ze komen 30 April langs en 1 mei komt Guidion. Al met al heeft het lang geduurd maar op het moment van contact met de aannemer is eigenlijk alles goed gegaan.

Groet,

Tim

Pagina: 1