Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Graag jullie advies. Ben een kleingebruiker als het gaat om belminuten én MB's. Op het moment een BEN abo van 1GB(3G), 100min/sms voor 8 euro per maand.

Ik heb vrijwel overal waar ik kom WIFI. De laatste maanden mijn verbruik in de gaten gehouden, maar vaak is dat niet meer dan 100MB 😅 100 minuten is ook prima. Dus eigenlijk zoek ik een abo met rond de 250MB data, 100 belminuten en het liefst 4G.

Ik kom zelf uit op Simpel, het kleinste abo voor 4,50. Zijn jullie dit met mij eens of raden jullie een andere provider/abo aan? Poosje geleden was dit abo van Simpel nog flink goedkoper maar ik verwacht niet dat dit de komende weken nog staat te gebeuren?

Huidige abonnement loopt 29 mei aanstaande af.

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:43

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd ik heb je bericht afgesplitst van: [Simpel] Ervaringen & Discussie - Deel 2. Aankoopadviezen horen niet thuis in ervaringen topics.

Dat gezegd hebbende. Ben maakt gebruikt van het KPN netwerk en Simpel van T-mobile netwerk, je zou dus even zeker moeten weten dat je thuis en op de plekken waar je vaak komt hetzelfde bereik hebt.

Betreft de prijs van het abonnement. Simpel heeft recentelijk de prijzen gewijzigd en verwacht niet dat ze dat binnenkort weer gaan doen, maar ze doen dat wel altijd per de 1e van de maand, dus je zou nog even kunnen wachten tot 1 mei met beslissen.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:57
rens-br schreef op donderdag 11 april 2019 @ 13:51:
Dat gezegd hebbende. Ben maakt gebruikt van het KPN netwerk en Simpel van T-mobile netwerk, je zou dus even zeker moeten weten dat je thuis en op de plekken waar je vaak komt hetzelfde bereik hebt.
Je vergist je Ben gebruikt ook het T-Mobile Netwerk zie ook Over Ben - Netwerkdekking:
https://www.ben.nl/service
Van welk netwerk maakt Ben gebruik?

Ben maakt gebruik van het T-Mobile netwerk. Dat staat bekend als het best geteste netwerk. Ben maakt hierbij gebruik van 4 verschillende netwerken (GPRS, UMTS, HSDPA/HSUPA en LTE), zodat jij altijd overal in Nederland kunt bellen, sms’en en internetten.

De mogelijkheden voor het gebruik van het netwerk hangen samen met jouw type mobiele telefoon en internetbundel. Wil je weten welke netwerken jij kunt gebruiken? Bekijk dan de specificaties van jouw mobiele telefoon.
Simpel lijkt inderdaad de goedkoopste wat betreft je abonnement, maar:
Zijn er voordelen om dit te combineren met je thuis internet/TV leverancier en of huisgenoten?
Zijn er aansluitkosten bij het overstappen ( bijvoorbeeld stel bij Ben verlengen kost 5,00 euro per maand of overstappen naar Simpel kost 4,50 per maand en 20 Euro aansluitkosten, dan is overstappen pas break even over 40 maanden)?
Als je Ben belt, krijg je korting om te verlengen?
Is gebruik, bijbehorende kosten en dekking buiten Nederland iets om rekening mee te houden?
Wat als je je gebruik over het hele afgelopen jaar bekijkt (neem aan dat je inzicht in facturen daarvoor hebt op de website van Ben)?

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-11 17:14

MsG

Forumzwerver

Simpel is een prima optie voor goedkoop en toch prima abbo-specs. Zeker als je nu op 100 minuten + 1GB zat voor 8 euro zat je anno 2019 wel erg aan de dure kant.

Of je zou eventueel voor prepaid kunnen gaan, daar kun je vaak nog goedkoper uit zijn dan 4,50 als je echt bijna niks gebruikt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!

Er zijn voor zover ik weet geen voordelen mogelijk tussen mijn tv/internet van NLE en een aanbieder van mobiele telefonie.

Ik heb geen idee wat de kosten voor verlenging zijn. Wel weet ik dat het aanbod dat Ben mij doet, nog steeds niet onder de 7 euro p.m komt. Ergens op het Tweakers forum heb ik gelezen dat het mogelijk is om de aansluitkosten terug te krijgen via een website. Ik ben hier nog niet verder ingedoken.

Buiten NL is niet iets om rekening mee te houden. Vakantie buiten NL zit er - helaas - voorlopig niet in. En mijn werk is hier.

Ik kan inderdaad mijn gebruik over het hele jaar terugzien. Dit is stabiel en komt overeen met wat ik in mijn openingspost omschrijf.

Huidige abbo is afgesloten in 2017. Ik heb slechts kort onderzoek gedaan naar de mogelijkheden destijds. Ik durf dus niet te zeggen of Ben op dat moment werkelijk de beste deal was.

Het - voor mij dan - nadeel van Ben vind ik het gebrek aan een goedkoop abonnement met weinig data. Simpel biedt dit wel. Op vergelijkingssites komt hij ook als goedkoopst uit de bus.

Het aansluitkosten-verhaal is wel iets om nog even in te duiken.

Edit: zie nu dat het huidige aanbod van Simpel niet heel gunstig is aangezien het kleinste abonnement nu maar 50 belminuten heeft. 1 abbo groter is dan meteen weer 6 euro en biedt weer veel meer dan nodig.

Hoe werkt het met overstappen? Wordt mijn huidige abonnement automatisch met een jaar verlengd of kan ik die straks per maand opzeggen?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2019 19:43 ]

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2019 @ 19:35:
Bedankt voor de reacties!

Er zijn voor zover ik weet geen voordelen mogelijk tussen mijn tv/internet van NLE en een aanbieder van mobiele telefonie.

Ik heb geen idee wat de kosten voor verlenging zijn. Wel weet ik dat het aanbod dat Ben mij doet, nog steeds niet onder de 7 euro p.m komt. Ergens op het Tweakers forum heb ik gelezen dat het mogelijk is om de aansluitkosten terug te krijgen via een website. Ik ben hier nog niet verder ingedoken.

Buiten NL is niet iets om rekening mee te houden. Vakantie buiten NL zit er - helaas - voorlopig niet in. En mijn werk is hier.

Ik kan inderdaad mijn gebruik over het hele jaar terugzien. Dit is stabiel en komt overeen met wat ik in mijn openingspost omschrijf.

Huidige abbo is afgesloten in 2017. Ik heb slechts kort onderzoek gedaan naar de mogelijkheden destijds. Ik durf dus niet te zeggen of Ben op dat moment werkelijk de beste deal was.

Het - voor mij dan - nadeel van Ben vind ik het gebrek aan een goedkoop abonnement met weinig data. Simpel biedt dit wel. Op vergelijkingssites komt hij ook als goedkoopst uit de bus.

Het aansluitkosten-verhaal is wel iets om nog even in te duiken.

Edit: zie nu dat het huidige aanbod van Simpel niet heel gunstig is aangezien het kleinste abonnement nu maar 50 belminuten heeft. 1 abbo groter is dan meteen weer 6 euro en biedt weer veel meer dan nodig.

Hoe werkt het met overstappen? Wordt mijn huidige abonnement automatisch met een jaar verlengd of kan ik die straks per maand opzeggen?
Denk dat de kleinste Hollands Nieuwe het meest gunstig voor je is.
3,50 per maand, 500 MB of 500 belminuten of 500 SMS. Alles gaat uit 1 bundel. En gezien je 100 MB en 100 minuten red je dat makkelijk.
https://www.hollandsnieuw...df4c&promoId=100_AFF_ZAN_
Als je huidige contract afgelopen is, is hij maandelijks opzegbaar. Op het moment dat je de nieuwe afsluit, gaat je oude nummer in overleg mee naar de nieuwe.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

ChinaGeek schreef op donderdag 18 april 2019 @ 20:11:
Denk dat de kleinste Hollands Nieuwe het meest gunstig voor je is. 3,50 per maand.
Dat is slechts de eerste drie maanden :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
CLB schreef op donderdag 18 april 2019 @ 20:15:
[...]

Dat is slechts de eerste drie maanden :)
Oh ja, zie het nu, dan is het helemaal niet de gunstigste :)
Pagina: 1