Youtube desktop programma in c# onthoud waar gebleven

Pagina: 1
Acties:
  • 1.348 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak een desktop youtube programma in c# met behulp van een webbrowser.
Mijn programma start op als je de pc aanzet. Dan navigate hij naar de navigate link
code:
1
webBrowser2.Navigate(@"https://www.youtube.com/watch?v=xQDZogqP4P8&list=PLGonWGLZdZJmvgpBTJDzlMqadJkr6LJ1H&loop=1");

Wat ik nu nog wil is dat als je je pc opnieuw opstart dat hij dan verder gaat kijken op het aantal minuten dat je gebleven bent. Dus kort voorbeeldje: ik zet mijn computer uit als de 2e video op de eerste minuut is van me afspeellijst dat die dan daar gaat verder kijken als ik me computer opnieuw heb opgestart.

Dit is mijn code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
    public partial class Form1 : Form
    {
        WebBrowser webBrowser1;
        public Form1()
        {
            InitializeComponent();
        }
        private void Form1_Load(object sender, EventArgs e)
        {
            // code die ervoor zorgt dat het programma opstart bij het opstarten van pc
            RegistryKey key = Registry.CurrentUser.OpenSubKey("SOFTWARE\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\Run", true);
            key.SetValue("youtube", Application.ExecutablePath.ToString());
            //de webbrowser die navigate naar youtube
            webBrowser2 = new WebBrowser();
            webBrowser2.Size = new System.Drawing.Size(78, 446);
            webBrowser2.Dock = System.Windows.Forms.DockStyle.Top;
            this.Controls.Add(webBrowser2);
            webBrowser2.Navigate(@"https://www.youtube.com/watch?v=xQDZogqP4P8&list=PLGonWGLZdZJmvgpBTJDzlMqadJkr6LJ1H&loop=1");
        }
    }
}

alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:50
YouTube heeft zijn eigen API. Kijk eens naar getCurrentTime() en getDuration(). Daarmee gaat het zeker lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Ryan_ welke youtube api moet ik daarvoor gaan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Verwijderd Waarom Google je daar zelf niet naar? :? Even zoeken bij google naar 'YouTube API getCurrentTime() getDuration()' geeft toch op zijn minst een hint naar de documentatie van Google zelf...

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:48

heuveltje

KoelkastFilosoof

of quick and dirty voor als dat al te lastig is, houd zelf bij hoe lang je al kijkt, en zet achter de url t="aantal seconden" :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Room42 ik heb zojuist gekeken voor getCurrentTime() en getDuration() maar kom daar niks tegen om mee te werken binnen c#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@heuveltje De bedoeling is juist dat als ik me programma opnieuw opstart dat die verder speelt vanuit waar ik gebleven ben met kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2019 @ 13:14:
@heuveltje De bedoeling is juist dat als ik me programma opnieuw opstart dat die verder speelt vanuit waar ik gebleven ben met kijken.
Ja, en wat doet het als je '&t=9999' achter de URL zet? Dat is wat @heuveltje zegt. Zelf de seconden bijhouden en dat aantal achter de URL plaatsen.

offtopic:
Je mag je posts gewoon in 1 combineren, 2x kicken is niet nodig. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Room42 op 11-04-2019 13:18 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Room42 Dat is niet wat ik zoek die '&t=9999' begint met het afspelen van mijn video vanaf dat huidige tijdstip die je in de link meegeeft. Wat ik wil is dat je dus als je je programma restart dat die dan nog is onthouden waar je bent gebleven. Die tijden kunnen dus verschillend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilltris
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06-2023
Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2019 @ 13:21:
@Room42 Dat is niet wat ik zoek die '&t=9999' begint met het afspelen van mijn video vanaf dat huidige tijdstip die je in de link meegeeft. Wat ik wil is dat je dus als je je programma restart dat die dan nog is onthouden waar je bent gebleven. Die tijden kunnen dus verschillend zijn.
Je moet dus 'ergens' bijhouden hoeveel seconden. 'Ergens' dat ook bereikbaar is nadat je software is afgesloten.

Stel je voor dat jij zelf iets een langere tijd wilt onthouden. Dan maak je waarschijnlijk ergens een notitie?
Als je vervolgens nieuwe informatie hebt, gooi je de notitie weg of kras je het huidige weg en schrijf je de nieuwe informatie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2019 @ 13:21:
Dat is toch precies wat er gezegd wordt?

Bij het afsluiten van je programma sla je de variable op waar het filmpje is gebleven. Bij het starten geef je die variable weer mee met &t<variable> achter de url.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Ryan_ zal je een voorbeeldje kunnen geven aan de hand van code?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Kun je bij het aflsuiten de 'copy video url at current time' op een of andere manier gebruiken?

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@MrMonkE dat is niet de bedoeling van wat ik wil. De bedoeling is dat die dat automatisch doet als je bijvoorbeeld het programma afsluit op 2u afspelen dat die dan verder gaat op de 2u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jveldijk
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-09 14:50
Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2019 @ 13:32:
@MrMonkE dat is niet de bedoeling van wat ik wil. De bedoeling is dat die dat automatisch doet als je bijvoorbeeld het programma afsluit op 2u afspelen dat die dan verder gaat op de 2u.
Lees wat ze zeggen en probeer het, na 2 uur kijken YouTube: Rain Forest Thunder & Rain Sleep Sounds | White Noise 10 Hours kun je op deze manier verder kijken naar de video. Onthoud de tijd waar je bent als de applicatie afsluit, zet dat om naar seconden en sla die op. Vervolgens open je de video met een parameter t= waar je het aantal seconden achter plakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2019 @ 13:32:
Ja, maar die informatie zit daar wel. Als jij die javascript functie kunt aanroepen heb je gewoon die URL bij het afsluiten en moet je hem ergens opslaan en bij het opnieuw opstarten weer laden.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:33

RayNbow

Kirika <3

Ik weet niet of je vanuit een pagina op YouTube.com gemakkelijk bij de player kan komen. Het is waarschijnlijk meer de moeite waard om zelf de YouTube IFrame Player API te gebruiken in een eigen geschreven HTML pagina. Je kunt dan ook via window.external een object in je C# programma benaderen. Zie o.a. WebBrowser.ObjectForScripting.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knetterhard
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 20:37

Knetterhard

Dedicated

Ik snap wel wat de poster bedoeld. Het aantal gekeken seconden staat niet gelijk aan waar de video gestopt is.
MrMonkE schreef op donderdag 11 april 2019 @ 13:31:
Kun je bij het aflsuiten de 'copy video url at current time' op een of andere manier gebruiken?
Ik denk dat je inderdaad richting deze oplossing moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Knetterhard dat is precies wat ik bedoel te zeggen
Alleen hoe ik het moet toepassen in c# en met welke api heb ik nog hulp bij nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knetterhard

Knetterhard

Dedicated

Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2019 @ 13:50:
@Knetterhard dat is precies wat ik bedoel te zeggen
Alleen hoe ik het moet toepassen in c# en met welke api heb ik nog hulp bij nodig
Wat je zou kunnen proberen is via de WebBrowser een eigen HTML in laden waarin de video staat. Vervolgens kun je d.m.v. WebBrowser.Document.InvokeScript JavaScript acties uitvoeren (dus ook het ophalen van de huidige timestamp van de video).

Edit; zoiets

Normaliter gaat dat via JS (op YouTube zelf):
code:
1
2
ytplayer = document.getElementById("movie_player");
ytplayer.getCurrentTime();

Wil je dat doen in c#, zul je eerst een eigen functie moeten injecteren op de pagina die de bovenstaande code inject.

Bijvoorbeeld;
code:
1
2
3
4
5
HtmlElement head = webBrowser1.Document.GetElementsByTagName("head")[0];
HtmlElement scriptEl = webBrowser1.Document.CreateElement("script");
IHTMLScriptElement element = (IHTMLScriptElement)scriptEl.DomElement;
element.text = "function getCurrentTime() { ytplayer = document.getElementById("movie_player"); return ytplayer.getCurrentTime(); }";
head.AppendChild(scriptEl);

Vervolgens sla je de output op met
code:
1
String currentTime = webBrowser1.Document.InvokeScript("getCurrentTime").toString();

Succes!

[ Voor 46% gewijzigd door Knetterhard op 11-04-2019 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Knetterhard Dit is nu me code hij geeft IHTMLScriptElement als error aan en hoe stop ik hier mijn video in?

Dit is mijn code tot nu toe zal je me een voorbeeld hiervan kunnen geven:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
        {
            RegistryKey key = Registry.CurrentUser.OpenSubKey("SOFTWARE\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\Run", true);
            HtmlElement head = webBrowser1.Document.GetElementsByTagName("head")[0];
            HtmlElement scriptEl = webBrowser1.Document.CreateElement("script");
            element.text = "function getCurrentTime() { ytplayer = document.getElementById(""); return ytplayer.getCurrentTime(); }";
            String currentTime = webBrowser1.Document.InvokeScript("getCurrentTime").ToString();
        }
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knetterhard

Knetterhard

Dedicated

Je mist een groot deel van je code, voorheen was het;
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
        {
        }

Daar moest je mijn code aan toe voegen, dus in totaal heb je dan ongeveer;
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
        {
            // Inject eigen code 
            HtmlElement head = webBrowser2.Document.GetElementsByTagName("head")[0];
            HtmlElement scriptEl = webBrowser2.Document.CreateElement("script");
            element.text = "function getCurrentTime() { ytplayer = document.getElementById("movie_player"); return ytplayer.getCurrentTime(); }";
            // Append eigen DOMnode in huidige context
            // Lees huidige tijd uit en sla die op als string
           String currentTime = webBrowser2.Document.InvokeScript("getCurrentTime").toString();
        }

Als je een error krijgt omdat IHTLMScriptElement niet is gedefineerd/geladen moet je even Microsoft.mshtml toevoegen (en vervolgens
code:
1
using mshtml
) gebruiken.

Verder denk ik dat ik je zo aardig op weg geholpen heb, het lijkt me handig dat ik niet alles voorkauw, maar dat je zelf ook nog wat leert(en doet) :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Knetterhard ik krijg alleen nog een error vanaf ("movie_player") op deze regel hoe los ik dit op?
code:
1

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2019 14:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2019 @ 14:32:
ik krijg alleen nog een error vanaf ("movie_player") op deze regel hoe los ik dit op?
code:
1
Wat denk je zelf? Je geeft de error niet (waarom niet? :? 8)7) maar kijk eens naar je quotes.
Sorry, ik word hier een beetje ongeduldig van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Room42 @Knetterhard ik heb helaas nog steeds dat die een error hij geeft 2 maal "; expected" aan een x "The name 'movie_player' does not exist in the current context" en de error "Only assigment, call, increment, decrement, await, and new object expressions can be used as a statement"

dit is mijn volledige code
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
        {
            // Inject eigen code 
            element.text = "function getCurrentTime() { ytplayer = document.getElementById("movie_player"); " + "return ytplayer.getCurrentTime(); }";
            // Lees huidige tijd op en sla die op als string
            String currentTime = webBrowser2.Document.InvokeScript("getCurrentTime").ToString();
        }
    }
}

+ als ik het programma opstart krijg ik alsvolgt op deze regel code de melding "System.NullReferenceException: 'De objectverwijzing is niet op een exemplaar van een object ingesteld.'"
code:
1
tmlElement head = webBrowser2.Document.GetElementsByTagName("head")[0];

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2019 14:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryan_
Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2019 @ 14:39:
ik heb helaas nog steeds dat die een error aan geeft dit is mijn volledige code
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
        {
            // Inject eigen code 
            element.text = "function getCurrentTime() { ytplayer = document.getElementById("movie_player"); " + "return ytplayer.getCurrentTime(); }";
            // Lees huidige tijd op en sla die op als string
            String currentTime = webBrowser2.Document.InvokeScript("getCurrentTime").ToString();
        }
    }
}
Debug. Debug. Debug. Lees de error! Voorkauwen heeft geen zin aangezien je daar niets van leert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Wat voor editor gebruik jij? Heb je geen syntax highlighting? Zet de code maar eens tussen [code=c]-tags.
C:
1
Als je het nu nog niet ziet, moet je toch even de basiscursus over strings en quotes er weer bij pakken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Is het op dit punt niet veel gemakkelijker om een aparte html pagina te maken en daar de embedded youtube player + javascript in te steken? Dan steek je de currenttime iedere seconde in een cookie ofzo, die je bij opstarten weer uitleest.

Als je dan nog eens instelt dat je browser fullscreen (of kiosk mode, afhankelijk van het doel) moet starten op je eigen url bij het opstarten van je PC is er geen letter .NET meer nodig ;)

[ Voor 21% gewijzigd door boe2 op 11-04-2019 15:06 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knetterhard

Knetterhard

Dedicated

boe2 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 15:04:
Is het op dit punt niet veel gemakkelijker om een aparte html pagina te maken en daar de embedded youtube player + javascript in te steken?

Als je dan nog eens instelt dat je browser fullscreen moet starten op je eigen url bij het opstarten is er geen letter .NET meer nodig ;)
Het is helemaal niet lastig ;-p. Ik verwacht dat Teun een school opdrachtje heeft gekregen die hij hier op probeert te lossen. Geen probleem natuurlijk, maar een klein beetje zelf prielen is dan wel noodzakelijk.

Maar omdat ik er een beetje moe van wordt hierbij de 'werkende' code;

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
        {
            // Als pagina geladen is, injecteer dan onze eigen functie
            webBrowser2.DocumentCompleted += new WebBrowserDocumentCompletedEventHandler(this.webBrowser_DocumentCompleted);
            webBrowser2.Navigate("https://www.youtube.com/watch?v=xQDZogqP4P8&t=999");
        }

// Injecteert een eigen functie, namelijk de getCurrentTime() die we later (onExit) uitlezen
        void webBrowser_DocumentCompleted(object sender, WebBrowserDocumentCompletedEventArgs e)
        {
            element.text = "function getCurrentTime() { ytplayer = document.getElementById(\"movie_player\"); " + "return ytplayer.getCurrentTime(); }";
        }

private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            Console.WriteLine( webBrowser2.Document.InvokeScript("getCurrentTime").ToString() );
        }

Wel even een button plaatsen waar je button1_Click op bind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:46

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

En daarme gaat het topic ook gelijk dicht. Zeggen wat je wil + code dump zonder dat het erop lijkt dat je zelf echt met een oplosing bezig bent geweest is al niet de bedoeling, en je krijgt nog kant en klaar werkende code ook..

We verwachten van je dat je zelf probeerd dit soort foutmeldingen op te lossen en als dat niet lukt dat je op z'n minst aangeeft wat je dan alemaal al geprobeerd hebt. Dat laatste heb je in elk geval niet gedaan. Het is hier nu eenmaal geen helpdesk om ff snel wat werkende code vandaan te krijgen. En dat is echt niet de eerste keer dat we je dit melden. De volgende keer een topic in deze vorm gaat een ban tot gevolg hebben

[ Voor 10% gewijzigd door Creepy op 11-04-2019 15:10 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.