Sonos + Vinyl

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B. Badpak
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23-08-2024
Hi Allen,

Ik heb een 5.0 Sonos setup (Beam + 2x Play:1)

Graag zou ik mijn platenspeler (die momenteel op zolder staat) hier op aansluiten. Volgens mij zou dit op twee manieren kunnen: een Play 5 aanschaffen en ook in de woonkamer neerzetten of een connect kopen en daar mijn platenspeler op aansluiten.

Beide zijn nogal prijzige opties, zie ik nog mogelijkheden over het hoofd?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-10 12:21
Is eigenlijk voor een Squeezebox/server geschreven, maar kan ook voor Sonos werken:
https://iotsblog.wordpres...ming-vinyl-to-squeezebox/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René H
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-09 16:29
Ik heb een tweedehands connect op marktplaats gekocht, wellicht is dat ook iets voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordiv30
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 05-05 11:53
Een andere optie is om een omvormer van HDMI naar tulp te kopen. Zelf heb ik er hier een die van HDMI naar composiet gaat (niet voor een platenspeler, maar voor de computer), maar als je dan de video-ingang niet gebruikt heb je in principe hetzelfde idee. Je hebt dan nog een HDMI-switch nodig om TV te kunnen blijven kijken, maar uiteindelijk ben je denk ik wel onder de 100 euro uit.

Nadeel is wel dat je achterspeakers dan niet volledig kunnen meespelen, omdat de Beam denkt dat er een TV signaal binnen komt. Of het geluidstechnisch allemaal goed werkt (qua volume), durf ik ook niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richfield
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-01-2024

Richfield

Punge-Core Punk =:-)

Ik heb dit vandaag gedaan met een pi zerow en mijn teac TN-300 rechtstreeks via USB, werkt perfect

https://www.instructables...Sonos-Using-Raspberry-Pi/

Wanted to give it up... Never never could I stop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit was ook precies mijn vraag. Hoe dan ook, best wat gedoe om het allemaal aan te sluiten (of duur). Zou toch allemaal veel makkelijker moeten kunnen, jammer dat het nog niet gemaakt is.

Zelf zou ik graag een platenspeler en een cassettedeck willen aansluiten. Ik blijf nog even zoeken.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2019 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macdushi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:10
Uiteindelijk is de aanschaf van een connect de beste en gemakkelijkste oplossing, niet de goedkoopste maar als je op marktplaats kijkt en wat onderhandeld dan valt het nog wel mee. Ik heb zelf ook mijn platenspeler via een connect aangesloten op mijn sonos beam, sub en 2x play1 en ik moet zeggen het klinkt fantastisch!
Pagina: 1