Advies Headset tot ongeveer 150 euro

Pagina: 1
Acties:

• jerrot
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-01 08:10
Hallo mensen,

Ik wil weer eens iets nieuws hebben en dus wil ik mijn Siberia 840 headset verkopen. Echter nu ben ik uiteraard ook op zoek naar een nieuwe headset voor op de PC. Aangezien de reviews van headsets op internet elkaar ook wel tegen spreken wil ik graag jullie advies.

De headset wordt voor 80% gebruikt voor gamen en 20% muziek luisteren. De games die ik met name speel zijn PUBG en Ring of Elysium dus is het belangrijk dat ik voetstappen en schoten etc duidelijk kan horen. Qua muziek luister ik met name de hardere muziekstijlen.

De wensen die ik heb zijn:

Liever een lichtere headset dan ik nu heb.
Draadloos of bedraad maakt me niet uit.
Bouwkwaliteit en comfort is ook belangrijk voor me.
Over-Ear model
Volumeregeling in de kabel of op de headset zelf.

Een aantal modellen die ik naar heb zitten kijken zijn:

Sennheiser G4me Zero of G4me One, deze zijn alleen geen surround headsets maar wel met goede reviews, maar wellicht minder geschikt voor mijn wensen.

Kingston Hyper X cloud
Steelseries Arctis 7 2019
Logitech G933

Beyerdynamics MMX 300 (2e hands uit V&A)

De bling bling factor is voor mij niet belangrijk, het gaat mij echt om de geluidskwaliteit die goed moet zijn in games qua positionering/schoten/voetstappen en een stuk draagcomfort.

Andere modellen en suggesties zijn uiteraard ook welkom.

PS mocht je interesse hebben in mijn Siberia 840 headset, stuur me gerust een berichtje :-)

• Datastream
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Geluidskwaliteit in overpriced G4M3R X G eXtr3m3 headset meuk is matig. Je kan beter een veel goedkoper headphone kopen en een losse microfoon. Heb je betere geluidskwaliteit en betere opneemkwaliteit.

• jerrot
Datastream schreef op donderdag 11 april 2019 @ 12:06:
Geluidskwaliteit in overpriced G4M3R X G eXtr3m3 headset meuk is matig. Je kan beter een veel goedkoper headphone kopen en een losse microfoon. Heb je betere geluidskwaliteit en betere opneemkwaliteit.
Dat had inderdaad een optie geweest. Alleen vanwege ruimte op mijn bureau heb ik het t liefste toch in 1 apparaat

• rain2reign
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-01 14:07
I persoonlijk heb een hekel aan vele headsets. De kwaliteit van de microfoons alleen al. Vaker raad ik net zoals @Datastream een headphone met een losse microfoon aan. Dan heb je gewoon een goede kwaliteits microfoon waar je trots op kan zijn. Als je geen bureau ruimte hebt, kan je misschien naar een Modmic Antlion kijken. Is wel ruim €70 euro, maar die kan je dan monteren op je headphone zelf en meenemen naar het volgende erna.

Bijvoorbeeld het volgende:
#ProductPrijsSubtotaal
1Sennheiser HD 559 (Zwart)€ 80,51€ 80,51
1AntLion Audio ModMic 5 uni+omni-directional (met mute-knop)€ 74,-€ 74,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 154,51

Wil je een headset hebben, ken ik wel een aantal vrienden die de pricewatch: HyperX Cloud II Gun metal hebben en heel tevreden zijn. Zelf ben ik alleen meer van de losse microfoon.

• jerrot
rain2reign schreef op donderdag 11 april 2019 @ 14:43:
I persoonlijk heb een hekel aan vele headsets. De kwaliteit van de microfoons alleen al. Vaker raad ik net zoals @Datastream een headphone met een losse microfoon aan. Dan heb je gewoon een goede kwaliteits microfoon waar je trots op kan zijn. Als je geen bureau ruimte hebt, kan je misschien naar een Modmic Antlion kijken. Is wel ruim €70 euro, maar die kan je dan monteren op je headphone zelf en meenemen naar het volgende erna.

Bijvoorbeeld het volgende:
#ProductPrijsSubtotaal
1Sennheiser HD 559 (Zwart)€ 80,51€ 80,51
1AntLion Audio ModMic 5 uni+omni-directional (met mute-knop)€ 74,-€ 74,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 154,51

Wil je een headset hebben, ken ik wel een aantal vrienden de pricewatch: HyperX Cloud II Gun metal heel tevreden zijn. Zelf ben ik alleen meer van de losse microfoon.
Hmm misschien dat ik het dan toch nog overweeg zolang het geen al te grote microfoon is qua hoogte, anders staat hij voor mijn scherm of hij moet ook van wat meer afstand het goed op kunnen pikken.

Is een stereo headset of virtual surround eigenlijk beter voor positiebepaling/schotenbepaling ? Want dat is voor mij echt een belangrijk punt. Misschien dat ik zelfs een noise cancelling hoofdtelefoon zou willen.

En ik hoef geen mega luxe microfoon, zolang ze me verstaan is het goed want ik speel ook vaak alleen in de games.

Voordeel met een stereo headset is uiteraard wel dat eventueel muziek luisteren beter klinkt over het algemeen.

• Datastream
  • Niet online
jerrot schreef op donderdag 11 april 2019 @ 14:56:
[...]

Hmm misschien dat ik het dan toch nog overweeg zolang het geen al te grote microfoon is qua hoogte, anders staat hij voor mijn scherm of hij moet ook van wat meer afstand het goed op kunnen pikken.

Is een stereo headset of virtual surround eigenlijk beter voor positiebepaling/schotenbepaling ? Want dat is voor mij echt een belangrijk punt. Misschien dat ik zelfs een noise cancelling hoofdtelefoon zou willen.

En ik hoef geen mega luxe microfoon, zolang ze me verstaan is het goed want ik speel ook vaak alleen in de games.

Voordeel met een stereo headset is uiteraard wel dat eventueel muziek luisteren beter klinkt over het algemeen.
Virtual surround is een marketing truc. Of je heb meerdere drivers in je earcups of het is geen surround.

Zelf gebruik ik een Superlux HD668 met velour ear cups van AKG erop. Top geluid voor de prijs.

Maar als je noise cancelling overweegt kan je beter closed ear cup headphone nemen. Goede noise cancelling is al gauw 300 euro.

Zelf ben ik geen fan van closed ear cups. Headroom veel te benauwd zeker met spellen waar geluid belangrijk is.

• jerrot
Datastream schreef op donderdag 11 april 2019 @ 16:29:
[...]

Virtual surround is een marketing truc. Of je heb meerdere drivers in je earcups of het is geen surround.

Zelf gebruik ik een Superlux HD668 met velour ear cups van AKG erop. Top geluid voor de prijs.

Maar als je noise cancelling overweegt kan je beter closed ear cup headphone nemen. Goede noise cancelling is al gauw 300 euro.

Zelf ben ik geen fan van closed ear cups. Headroom veel te benauwd zeker met spellen waar geluid belangrijk is.
Dan is de kans goed aanwezig dat het een losse headset wordt. Heb al zitten kijken ook naar BeyerDynamic 2ehands of JBL modellen. Sennheiser ook zeker een optie. Voor mij is een over ear headset het fijnste vanwege t verminderen van buitenaf geluiden.

Voor de rest zal ik me eerst verder moeten verdiepen nog in een goede headset

Alleen een microfoon voor niet teveel geld heb ik me al lange tijd niet in verdiept.

Maar zijn normale headsets ook goed voor gaming of meer op muziek gericht?

• Datastream
  • Niet online
Normale headsets met stevige midrange frequenties en wat bas zijn goed voor gaming. Voor meeste EDM is dat ook. Je kan ook nog een equalizer gebruiken, wat vaak ook zo is bij de gaming headsets. Bassboost enzo. Uiteindelijk gaat het allemaal om de kwaliteit van de drivers en cups en dezelfde kwaliteit kan je ook krijgen voor veel minder. Een groot deel van prijs van de gaming headsets is marketing en design opzich. Geluid niet.

Wilt niet zeggen dat het geluid per sé slecht is. Maar voor de prijs zijn ze dat wel. Kan je inderdaad beter een sennheiser of beyerdynamic halen. Al zijn de drivers in zo'n superlux belachelijk goed voor de prijs (30 eu). Maaar de standaard pads zijn dat nep plastic/leer waarvan je na 5 minuten al gaat zweten in je oren. Daarom heb ik ze vervangen met AKG K210 velour pads. Werd het geluid ook beter van. Het ding is trouwens ook makkelijk te modificeren.

Normale headsets zijn net zo goed of vaak veel beter. Ligt alleen beetje aan wat voor kleur je wilt op het geluid. Kleur als in waar de nadruk ligt op geluid in een headphone. Te zien aan de frequency response grafiek. Ziet er zo uit: https://www.rtings.com/im...quency-response-graph.png

• Nemm
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-01 15:54
De Steelseries Arctis 7 kan ik zeker aanraden. Ik gebruik hem zelf met veel plezier. Draadloos, comfortabel, volume controle op de headset zelf, en de batterij gaat serieus lang mee!

• Looney1984
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 31-01 16:19
Zelf de kingston hyper cloud x 2 gekocht, erg tevreden over voor de prijs!

• jerrot
Hallo mensen,

Bedankt voor de adviezen. Zoals t er nu naar uit ziet wordt het een MMX 300 2e hands of een custom game van Beyer Dynamics.

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik bezit zelf de Steelseries Arctis 7 2019 snow edition en ben er super blij mee. Batterij gaan ook mega lang mee, best wel absurd lang! En zitten heerlijk.

Geluidskwaliteit vind ik meer dan perfect vooral voor gamen.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• ronny1090
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-01 00:09
Mocht je nieuwe headset een 3,5mm ingang hebben op de earcup kan je altijd nog de V Moda Boom Pro proberen.

Heb er zelf 1 icm een V Moda M100 en werkt voor gaming echt perfect.

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-01 23:27

WCA

Datastream schreef op donderdag 11 april 2019 @ 16:29:
[...]

Je hebt het verkeerd, de enige manier om echt surround in een headset te krijgen is met twee drivers. Meerdere drivers heeft geen enkele zin voor surround, want positiebepaling werkt niet in een gesloten earcup.

Je kan perfecte positiebepaling bereiken met 2 drivers, meer is niet nodig. Het eeuwenoude voorbeeld:
YouTube: Virtual Barber Shop (Audio...use headphones, close ur eyes)
Werkt prima op een stereo headset.

Share and Enjoy!

• Datastream
  • Niet online
GreNade schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 15:43:
[...]

Je hebt het verkeerd, de enige manier om echt surround in een headset te krijgen is met twee drivers. Meerdere drivers heeft geen enkele zin voor surround, want positiebepaling werkt niet in een gesloten earcup.

Je kan perfecte positiebepaling bereiken met 2 drivers, meer is niet nodig. Het eeuwenoude voorbeeld:
YouTube: Virtual Barber Shop (Audio...use headphones, close ur eyes)
Werkt prima op een stereo headset.
Wat een warrige post :?

Meerdere drivers is wel nodig (2 is ook meerdere) maar het ligt aan hoe het allemaal met elkaar is afgesteld. Wat heel moeilijk is om goed te doen. 2 is te doen. Meer is gewoon niet rendabel. Word vaak geprobeerd maar resultaat is alleen maar nadelig (geluidskwaliteit gaat er alleen maar hard achteruit van)

En binaural opnames ken ik allang. Is nog steeds geen surround sound maar een illusie op de juiste manier toegepast vanwege het gebruik van twee microfoons, 1 op elk "oor". Het geluid komt nog steeds vanuit het midden.

• jerrot
Xtr3me4me schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 14:35:
Ik bezit zelf de Steelseries Arctis 7 2019 snow edition en ben er super blij mee. Batterij gaan ook mega lang mee, best wel absurd lang! En zitten heerlijk.

Geluidskwaliteit vind ik meer dan perfect vooral voor gamen.
De Arctis 7 2019 zit ik inderdaad ook nog te overwegen, echter gekeken naar het frequentiebereik qua hz gaat de beyerdynamic volgens de specificaties wel verder.

Ik wil sowieso ook een duidelijke upgrade van mijn Siberia 840 headset anders is het uiteraard het geld niet waard :-)

• D4NG3R
  • Laatst online: 15:09

D4NG3R

kiwi

:)

Datastream schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 16:11:
En binaural opnames ken ik allang. Is nog steeds geen surround sound maar een illusie op de juiste manier toegepast vanwege het gebruik van twee microfoons, 1 op elk "oor". Het geluid komt nog steeds vanuit het midden.
Nouwja, definieer 'illusie' het geluid komt op een realistische wijze van alle kanten - iets waar zelfs een mooie surround sound setup niet tegenop kan qua accuratesse. ;)

Maar goed, we zijn het er allemaal in ieder geval over eens dat meer dan 2 drivers niet handig is, de voornaamste reden waarom 5.1 en 7.1 headsets niet op kunnen tegen een goede 2.0 headset is omdat de drivers veel kleiner moeten worden gemaakt.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Xtr3me4me
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

jerrot schreef op woensdag 17 april 2019 @ 15:37:
[...]

De Arctis 7 2019 zit ik inderdaad ook nog te overwegen, echter gekeken naar het frequentiebereik qua hz gaat de beyerdynamic volgens de specificaties wel verder.

Ik wil sowieso ook een duidelijke upgrade van mijn Siberia 840 headset anders is het uiteraard het geld niet waard :-)
Ik kom zelf van de Steelserie Siberia 840. Bij mij ging helaas dat blok stuk die erbij zat. Ik had mijn headset RMA opgestuurd. Helaas bleek inderdaad dat de tranciever kapot te zijn.
Kreeg van steelseries de keuze een nieuwe te krijgen of tegoed waarde. Uiteindelijk heb ik gekozen voor de tegoed waarde en de Steelseries Arctic 2019 gekozen en kan je zeggen, meer dan joy joy ervan!

De headset zit amazing licht op je hoofd en geluid vind ik gewoon subliem en daar ging het mij om. Dat ik het geluid perfect vond klinken en de headset langdurig op kon houden, daarbij moest ie BT zijn en langdurig meegaan.

Ik nam de gok maar kreeg wel de jackpot ervoor terug. Absoluut geen spijt van.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• jerrot
Xtr3me4me schreef op woensdag 17 april 2019 @ 16:32:
[...]

Ik kom zelf van de Steelserie Siberia 840. Bij mij ging helaas dat blok stuk die erbij zat. Ik had mijn headset RMA opgestuurd. Helaas bleek inderdaad dat de tranciever kapot te zijn.
Kreeg van steelseries de keuze een nieuwe te krijgen of tegoed waarde. Uiteindelijk heb ik gekozen voor de tegoed waarde en de Steelseries Arctic 2019 gekozen en kan je zeggen, meer dan joy joy ervan!

De headset zit amazing licht op je hoofd en geluid vind ik gewoon subliem en daar ging het mij om. Dat ik het geluid perfect vond klinken en de headset langdurig op kon houden, daarbij moest ie BT zijn en langdurig meegaan.

Ik nam de gok maar kreeg wel de jackpot ervoor terug. Absoluut geen spijt van.
Hey,

Vind je het geluid van de Arctis echt veel beter dan de Siberia 840? Ben zeker niet ontevreden over het geluid maar denk dat de nieuwe headsets weer een stap omhoog zijn. En voor mij is het belangrijk dat de bass niet te heftig aanwezig is, dat vinden mijn oren minder prettig.

Want anders ga ik twijfelen tussen een MMX300 en de Arctis 7.

• Datastream
  • Niet online
D4NG3R schreef op woensdag 17 april 2019 @ 15:45:
[...]

Nouwja, definieer 'illusie' het geluid komt op een realistische wijze van alle kanten - iets waar zelfs een mooie surround sound setup niet tegenop kan qua accuratesse. ;)

Maar goed, we zijn het er allemaal in ieder geval over eens dat meer dan 2 drivers niet handig is, de voornaamste reden waarom 5.1 en 7.1 headsets niet op kunnen tegen een goede 2.0 headset is omdat de drivers veel kleiner moeten worden gemaakt.
De sources van geluiden bewegen niet mee met het geluid. ;) Het is niet alsof de drivers mee bewegen om je hoofd heen.

En ja echte surround sound headphones zijn useless. Kwaliteit gaat er keihard omlaag van. Doet mij maar goede semi open backed of full open backed headphones voor een goede prijs.

• jerrot
Datastream schreef op donderdag 18 april 2019 @ 10:26:
[...]

De sources van geluiden bewegen niet mee met het geluid. ;) Het is niet alsof de drivers mee bewegen om je hoofd heen.

En ja echte surround sound headphones zijn useless. Kwaliteit gaat er keihard omlaag van. Doet mij maar goede semi open backed of full open backed headphones voor een goede prijs.
Ik snap niet helemaal het verhaal van open back of closed back headset. Bij closed backs dan hoor je het geluid om je heen en in de kamer niet meer. Maar dat lijkt me toch juist de bedoeling van een headset, zeker bij shootergames?

Of denk ik nu helemaal verkeerd. Bij gamen wil ik namelijk zo min mogelijk last hebben van rondom geluid

• Datastream
  • Niet online
jerrot schreef op donderdag 18 april 2019 @ 11:00:
[...]

Ik snap niet helemaal het verhaal van open back of closed back headset. Bij closed backs dan hoor je het geluid om je heen en in de kamer niet meer. Maar dat lijkt me toch juist de bedoeling van een headset, zeker bij shootergames?

Of denk ik nu helemaal verkeerd. Bij gamen wil ik namelijk zo min mogelijk last hebben van rondom geluid
Ligt aan in welke omgeving je gaat spelen. Als je alleen zit in je kamer is open backed het beste want dat is beter geluid. Maar het sluit je niet af van je omgeving en andersom ook niet (anderen kunnen goed jouw geluid horen). Closed sluit je beter af voor meer focus maar maakt de headroom van je geluid stuk kleiner. (afstanden tussen geluiden zijn kleiner dus moeilijker detail horen/verschillen horen tussen afstanden van geluiden).

Semi open backed is een middenweg ofc

• jerrot
Datastream schreef op donderdag 18 april 2019 @ 12:05:
[...]

Ligt aan in welke omgeving je gaat spelen. Als je alleen zit in je kamer is open backed het beste want dat is beter geluid. Maar het sluit je niet af van je omgeving en andersom ook niet (anderen kunnen goed jouw geluid horen). Closed sluit je beter af voor meer focus maar maakt de headroom van je geluid stuk kleiner. (afstanden tussen geluiden zijn kleiner dus moeilijker detail horen/verschillen horen tussen afstanden van geluiden).

Semi open backed is een middenweg ofc
Ik speel eigenlijk altijd in de woonkamer, hier zit regelmatig mijn vriendin televisie te kijken dus dat geluid wil ik liever niet horen aangezien mijn tv ongeveer anderhalve meter van mijn bureau af staat. Maar details horen is ook wel weer erg fijn.

Keuze wordt weer lastig gemaakt, zeker aangezien de Beyerdynamics MMX300 een closed back model is. Een gelijkwaardig alternatief heb ik nog niet gevonden helaas.

• Datastream
  • Niet online
jerrot schreef op donderdag 18 april 2019 @ 12:16:
[...]

Ik speel eigenlijk altijd in de woonkamer, hier zit regelmatig mijn vriendin televisie te kijken dus dat geluid wil ik liever niet horen aangezien mijn tv ongeveer anderhalve meter van mijn bureau af staat. Maar details horen is ook wel weer erg fijn.

Keuze wordt weer lastig gemaakt, zeker aangezien de Beyerdynamics MMX300 een closed back model is. Een gelijkwaardig alternatief heb ik nog niet gevonden helaas.
Dan zou ik zeker voor een goede closed backed gaan. 100%
Het materiaal van de cup maakt dan ook een groot verschil (dun plastic of stevig ABS? Of zelfs aluminium). Metalen cups resoneren ook minder mee dan plastieken.

Ik heb geen ervaring met de MMX300 maar reviews zitten vol lof en het merk is stevig al word er niet veel gesproken over hoe goed de cups geluid afschermen.

Ik heb goede ervaringen met beyer, probleem is alleen dat hun spul nogal aan de dure kant is maar als dat geen probleem is voor je. ;)

• jerrot
Datastream schreef op donderdag 18 april 2019 @ 12:27:
[...]

Dan zou ik zeker voor een goede closed backed gaan. 100%
Het materiaal van de cup maakt dan ook een groot verschil (dun plastic of stevig ABS? Of zelfs aluminium). Metalen cups resoneren ook minder mee dan plastieken.

Ik heb geen ervaring met de MMX300 maar reviews zitten vol lof en het merk is stevig al word er niet veel gesproken over hoe goed de cups geluid afschermen.

Ik heb goede ervaringen met beyer, probleem is alleen dat hun spul nogal aan de dure kant is maar als dat geen probleem is voor je. ;)
Closed back zat ik inderdaad zelf ook aan te denken ja. Spullen zijn inderdaad wel stevig aan de prijs, 300 euro vind ik ook net wat teveel dus misschien dat ik er eentje uit V&A op wil pikken voor 200 euro van een jaar oud.

K zou zo ook niet direct een waardig alternatief voor een MMX300 weten die vergelijkbare kwaliteit bied voor minder. Beyerdynamics heeft wel een gebalanceerd geluid afgaande op een korte test met een Custom One Pro headset van ze.

Mijn vriendin zal alleen gaan mopperen dat ik haar helemaal niet meer versta als ze wat tegen me zegt tijdens het gamen >:) :9

• jerrot
Toch nog maar eens nadenken over een goede losse headset en een losse microfoon. Zoek alleen geen mega dure microfoon, steek het geld liever in de kwaliteit van de headset.

Heb zelf al de Custom One Pro van beyer of een Sennheiser model aan zitten denken.

• jerrot
Heeft iemand van jullie nog suggesties voor een losse headset met losse microfoon tot grofweg 175 euro inclusief de microfoon ?

Zit zelf te denken aan de volgende:

Beyerdynamic Custom one Pro. Of 2e hands een MMX300 voor toch een gaming headset.
Sennheiser 5xx serie
V-moda M100, mits ergens in de aanbieding te vinden anders boven budget.
Beyerdynamic DT 770, maar is deze goed voor gaming ? Ziet er wel wat oubolliger uit ook.

Voor de rest geen idee. Belangrijkste vind ik gebalanceerd geluid, dus geen bass zodat de hoofdtelefoon ongeveer van je hoofd af trilt.

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-01 23:27

WCA

jerrot schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 14:36:
Heeft iemand van jullie nog suggesties voor een losse headset met losse microfoon tot grofweg 175 euro inclusief de microfoon ?

Zit zelf te denken aan de volgende:

Beyerdynamic Custom one Pro. Of 2e hands een MMX300 voor toch een gaming headset.
Sennheiser 5xx serie
V-moda M100, mits ergens in de aanbieding te vinden anders boven budget.
Beyerdynamic DT 770, maar is deze goed voor gaming ? Ziet er wel wat oubolliger uit ook.

Voor de rest geen idee. Belangrijkste vind ik gebalanceerd geluid, dus geen bass zodat de hoofdtelefoon ongeveer van je hoofd af trilt.
Voor de microfoon zou ik in ieder geval voor een V-Moda Boompro gaan (heb je dan wel een headset met verwijderbare kabel voor nodig)

Share and Enjoy!

• jerrot
GreNade schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 14:58:
[...]

Voor de microfoon zou ik in ieder geval voor een V-Moda Boompro gaan (heb je dan wel een headset met verwijderbare kabel voor nodig)
Dat is idd een optie, ik denk zelf aan een Beyer DT 770 Pro, die schijnt nog wat beter te zijn dan de Custom One Pro.

Lastige keuze.

• jerrot
Zoals het er nu naar uit ziet gaat het tussen de volgende headsets:

Beyerdynamics DT770 Pro 32 of 80 Ohm versie
V-moda M100
Beyer Dynamics MMX 300 (2e hands)

Welke headset kunnen jullie het beste aanbevelen voor de games zoals PUBG en Ring of Elysium, qua geluidskwaliteit en comfort ?

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-01 23:19
Beyerdynamics DT770 is prima :)

• jerrot
Heb jij deze headphones ook toevallig ? En zo ja hoe zijn ze voor de positionele audio ? En de hoeveel Ohm versie heb jij ? Ik zou hem gebruiken zonder versterker.

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-01 23:19
Heb de 990 250ohm versie, subliem geluid en positie bepaling is top. Gebruik zelf een losse geluidskaart die wat meer vermogen levert omdat ik de 250ohm versie heb.

80 ohm is prima aan te sturen met onboard. Headset heeft een prima bouwkwaliteit en zit ook heerlijk. (Hele dag op is geen probleem)

Edit: deze heb ik pricewatch: Beyerdynamic DT 990 (250 Ohm) (Zilver, Zwart)

[ Voor 23% gewijzigd door kever678 op 26-04-2019 16:43 ]

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
jerrot schreef op woensdag 17 april 2019 @ 15:37:
[...]

Oude post, maar het frequentie bereik wat je hoort gaat van 20Hz tot 20kHz. Eigenlijk haalt zo goed als elke headset dat, en geven genoeg fabrikanten dat automatisch op. Het is alleen verder behoorlijk nietszeggend. De Beyerdynamic gaat verder, volgens hun specs. Maar dat hoor je niet. Het zou kunnen dat hij vlakker is in het hoorbare gebied ook, maar dat hoeft niet.

Oftewel er zijn vast redenen om voor de Beyerdynamic te gaan, maar dat hij volgens specs onhoorbaar lage en onhoorbaar hoge tonen kan maken is daar niet één van.

Overigens dat gehaat op gaming headsets is idioot. Er zijn er best met meer dan prima geluid.

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-12-2025
jerrot schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 16:23:
[...]

Heb jij deze headphones ook toevallig ? En zo ja hoe zijn ze voor de positionele audio ? En de hoeveel Ohm versie heb jij ? Ik zou hem gebruiken zonder versterker.
Ik heb de 80ohm versie van de DT-770 en gebruik deze zonder versterker. Zit prima, heb er nadat ik hem uren draag geen last van. Positionele audio is goed.
Pagina: 1