tweedehands topreceiver vs nieuwe budgetreceiver

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:20
Ik zoek een?
Ik heb nu een HK AVR430 receiver waarvan het analoge circuit defect is. Tevens mist deze receiver HDMI poorten. Ik zoek dus een vervangende receiver. Nu twijfel ik tussen een gebruikte topreceiver, of een nieuwe instapper. Heel concreet: Een Pioneer SC-LX73 / SC-LX56 vs een Denon AVR-X550BT
Het gaat dus om bouw, uitstraling, vermogen, klank, aansluitmogelijkheden vs nieuwste codecs en technieken zoals spotify aan boord,

Wat is je budget?
Maximaal 300 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het volgende gaat er op aangesloten worden:
- Dune D1
- Apple TV
- TV
- 4x Infinity reference 81 MkII
- 1x Infinity reference Center
- Eventueel een beamer (nu aanwezig, maar ga verhuizen en weet nog niet of deze gebruikt gaat worden)
- Pick up
- BR/DVD speler

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik ben erg geinteresseerd in de Pioneer SC-LX serie. Ook is NAD mijn merk, maar NAD icm HDMI is buiten mijn budget. De Pioneers hebben wel Bluetooth connectivity en zijn te bedienen met smartphones, maar qua codecs, functionaliteit zoals spotify mist er wel wat.

Welke vragen heb je hier nog over?
Kan iemand zwaarwegende argumenten aanleveren om voor één van beide kampen te gaan.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:56
De Pricewatch:Pioneer SC LC73 is van voor het Spotify tijdperk en heeft geen phono ingang zo te zien, de Pricewatch:Denon ook niet, maar heeft wel HEOS voor streaming services. Ik denkt dat de Pioneer veel beter is als versterker, deze heeft meer vermogen, als je geen actieve subwoofer hebt scheelt dat

[ Voor 15% gewijzigd door martyw op 11-04-2019 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:50
Ik ben zelf erg fan van de SC-LX serie puur vanwege geluids- en bouwkwaliteit. De UI van de nieuwste modellen is wel slicker en de integratie met webservices is nog vrij zwak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:20
martyw schreef op donderdag 11 april 2019 @ 12:44:
De Pricewatch:Pioneer SC LC73 is van voor het Spotify tijdperk en heeft geen phono ingang zo te zien, de Pricewatch:Denon ook niet, maar heeft wel HEOS voor streaming services. Ik denkt dat de Pioneer veel beter is als versterker, deze heeft meer vermogen, als je geen actieve subwoofer hebt scheelt dat
ik heb een Phono pre-amp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

martyw schreef op donderdag 11 april 2019 @ 12:44:
vermogen maakt geen drol uit, akoestiek is wat de klok slaat.
de puinhoop van knopen, staande golven, reflecties en echo's, en ik kan je prima vervelen met metingen mocht de TS geïnteresseerd daarin zijn...
Kan iemand zwaarwegende argumenten aanleveren om voor één van beide kampen te gaan.
Tuurlijk, kijk naar de gebruiksvriendelijkheid van de afstandbediening, de indeling van de menu's in de receiver t.b.v instellingen, DSP mogelijkheden (xt32 is het gene wat je wilt hebben, indien Audyssey), kijk of de voorkant niet in de kleur paars is, maar in de kleur is die je wilt (en of je 'm te pruimen vind). :+

[ Voor 26% gewijzigd door Lip op 11-04-2019 14:25 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity