Vraag

• trixie24
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-04 13:34
Goedemorgen,

Een vriend van mij kijkt naar een nieuwe pc + scherm. Hij heeft de combi gezien:

Monitor:
pricewatch: BenQ Zowie XL2411P (met Color Vibrance) Zwart
DisplayPort, DVI-D, HDMI

GPU:
pricewatch: MSI GeForce GTX 1660 Ti Ventus XS 6G OC
3x DisplayPort, HDMI

In een review van @harmjanfl staat: kan alleen 144hz over DVI.
Dit ben ik gaan googelen en het is me niet helemaal duidelijk hoe dit nu juist op elkaar aan te sluiten om er zeker van te zijn 1080p 144hz ondersteuning te hebben.

Op basis van wat fora heb ik gevonden dat dit op volgende manier moet aansluiten:
Monitor DVI-D <-----> DP GPU

Nu vraag ik mij af wat voor soort kabel hiervoor nodig is. Er wordt geschreven dat dit een DisplayPort to DVI Active Adapter dient te zijn. Met de nadruk op Active!

Kan iemand hierin duidelijk geven? Thanks!

@Hackus : In een vergelijkbaar topic zie ik jouw reactie over DP 1.2... Kun jij wellicht helpen mbt bovenstaande?

(Een ander scherm advies rond deze prijs is uiteraard ook goed... Als het maar geen rode accenten in het zicht heeft zoals de meeste AOC schermen. Ook liever geen Asus. Die schijnen met een aantal schermen 144hz te faken door frames te skippen)

[Voor 4% gewijzigd door trixie24 op 11-04-2019 11:01]

Beste antwoord (via trixie24 op 11-04-2019 15:28)

• harmjanfl
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-10-2020
Ik had m'n review destijds geplaatst bij de 2411 en blijkbaar staat hij nu ook bij de 2411p.
De 2411 had geen displaypoort maar vga, dus dan blijft enkel de dvi poort over voor 1080p 144hz.
Als het mogelijk is(om 1080p 144hz te draaien) zou ik het zeker aanraden om een displaypoort kabel te gebruiken.

Alle reacties

• daanwth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 00:11
Kan toch gewoon met displayport naar displayport?

Harmjanfl had het er volgens mij over dat 144hz niet over HDMI kan.

[Voor 42% gewijzigd door daanwth op 11-04-2019 12:28]

iPhone 14 Pro Deep Purple // R5 3600 - X63 - MSI RTX2070S - 16GB-3200 - 2TB SSD - H510 Elite

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@trixie24 DP => DP

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• harmjanfl
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-10-2020
Ik had m'n review destijds geplaatst bij de 2411 en blijkbaar staat hij nu ook bij de 2411p.
De 2411 had geen displaypoort maar vga, dus dan blijft enkel de dvi poort over voor 1080p 144hz.
Als het mogelijk is(om 1080p 144hz te draaien) zou ik het zeker aanraden om een displaypoort kabel te gebruiken.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:04
https://benqesupport.blob...erManual/XL2411/RF_NL.pdf

Resolutie-tabel die je krijgt als je op 2411P zoekt bij BenQ via https://zowie.benq.com/en/support.html

Dus prima 144hz mogelijk via Displayport.

[Voor 10% gewijzigd door White Feather op 11-04-2019 13:59]

• trixie24
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-04 13:34
Thanks! :)

Ik kan maar 1 beste antwoord geven, dus bij deze terugkomer Harmanjanfl...
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee