Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[W10] Your machine is busy installing another program

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als ik iets probeer te installeren, is mijn Windows 10 computer altijd bezig met een andere installatie. Ook bij afsluiten blijft ie hangen op een programma zonder naam / titel.

Als ik met task manager msiexec (system) kill kan ik verder, maar dat kan toch niet de bedoeling zijn. Hoe vind ik welk programma dit veroorzaakt?

Ik vind een boel meldingen van dit probleem, wat work arounds maar nergens een oplossing.

Alle reacties

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Ipv msiexec te killen zou ik proberen de commandline te achterhalen.
Dat zou in ieder geval een aanwijzing moeten geven welk geïnstalleerd programma het process in werking heeft gezet

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 14:07
Probeer eens deze programmatje (is van microsoft)
https://docs.microsoft.co...ownloads/process-explorer

Daarin kan je zien welke programma, welke proces aanspreekt.
Misschien een screenshot plaatsen zodat we mee kunnen kijken :)

En anders de volgende dingen uitsluiten:

1. Welke software loopt er op de achtergrond ? (misschien adobe update/ google updater etc?
2. Windows updates ? deze kun je makkelijk uitzetten via services.msc en/of commandline openen en stop de processen zoals bij extra info staat beschreven
3. Maak ook even een screenshot van je opstart menu (win 10 = taakbeheer > Opstarten)

(extra info, start CMD en voor dit in regel voor regel *niet alles tegelijkertijd)
net stop wuauserv.
net stop bits.
net stop dosvc)

Succes :)

[ Voor 3% gewijzigd door Soundstorm2010 op 11-04-2019 12:21 ]

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Soundstorm2010 in veel Task Manager kan je tegenwoordig ook de kolom "commandline" erbij toveren en dan zie je ook, in dit geval, wat msiexec probeert te doen ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 14:07
MAX3400 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 13:12:
@Soundstorm2010 in veel Task Manager kan je tegenwoordig ook de kolom "commandline" erbij toveren en dan zie je ook, in dit geval, wat msiexec probeert te doen ;)
Oww ja duhhh |:( |:(

Zo gewend aan windows 7, daar kon je namelijk niet altijd achter halen welke proces door een ander proces werd gebruikt
Hopelijk komt TS er op uit O-)

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //