computer start ineens niet meer op?

Pagina: 1
Acties:

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
Ik heb een nieuwe comp:
athlon 1,2 met een asus a7V133 en wat oem geheugen en een gf2 pro van leadtek

in een best case miditower 250 watt

hij starte gisteren en vandaag nog gewoon op. maar toen ik net trug kwam van het werk stond ie ineens uit terwijl ik em aan wou laten :? en hij ging niet meer aan :(

en nu had ik de ledjes er opnieuw heel voorzichtig en goed nagedrukt erop gedaan.

als ik de voeding aanzet zie je dat de standby lampje van de mobo brand. dus er is stroom. maar nu wil ik em aanzetten en dat doet ie niet???!?

ik heb in het mobo boekje gekeken maar kan nix vinden? ik weet me geen raad meer. plz help

• oVRoM
  • Niet online
Hoor je ook piepjes oid? Is vaak een code die in de handleiding terug te vinden is.

Verwijderd

Mmm, lijkt alsof je voeding geen signaal krijgt om 'door te starten'. Probeer eens of je je voeding uberhaupt aan de praat krijgt door hem 'kort te sluiten' (gebruik search om te kijken hoe je dat kan doen dmv kortsluiten van 2 draadjes in je moboconnector geloof ik).

Doet je voeding het dan wel dan vrees ik het ergste voor je mobo.... of je on/off schakelaartje is gaar.... kortom, kan nog alle kanten uit :) , let us know

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Kickstart !

Moet je even de connector van de powerknop van je mobo afhalen, en de 2 pinnentjes met een schroevedraaier verbinden... als ie dan niet aangaat... dan weet ik het niet :)

Mother, will they like this song?

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
nee geen piepjes
maar nogmaals: als ik de voedingstroom aanzet zie je een ledje op de mobo branden
die geeft aan dat de mobo stroom heeft, maar op standby staat

en als de mobo,proc,vidkaart of geheugen kapot is dan gaat ie wel aan maar hoor je biepjes en bij mij gaat ie nog neit eens aan. ik krijg em niet uit stand by. dus ik denk dat het aan de power switch ligt

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
Op woensdag 25 juli 2001 21:18 schreef TheLunatic het volgende:
Kickstart !

Moet je even de connector van de powerknop van je mobo afhalen, en de 2 pinnentjes met een schroevedraaier verbinden... als ie dan niet aangaat... dan weet ik het niet :)
uuh het lukt niet

ik probeer er met een schroevendraaier te verbinden maar hij doet nix. volgensmij doe ik het verkeerd ofzo

Verwijderd

Truukje is stroom van de computer en de connector op het mobo van de voeding loshalen. Aarde maken met je kast, connector er weer in, stroom op de voeding en starten. Dat werkt heel vaak (dat vertel ik uit ervaring met minimaal 10 computers met niet al te beste voedingen). Vraag me niet waarom, maar soms werkt het.

Vreemd genoeg had ik laatst een Chieftec voeding (300W) die de computer niet meer wilde opstarten. Andere voeding erin (ook 300W (Powerman of zo) en de boel doet het weer. Vreemd genoeg deed de voeding het in een andere computer het weer wel. Wil hem nog terug zetten en kijken of hij het in deze computer ook weer doet. Maar hij deed hetzelfde. Dus lichte van het mobo lichtte wel op maar deed verder niets.

Verwijderd

De 2 pinnetjes waarop je powerconnecter aangesloten zit op je mobo kortsluiten met een schroevendraaier is voldoende (doet je power-switch in principe ook). Lijkt me dat het niet zo moeilijk is om een schroevendraaier te vinden waarmee je een verbinding kunt leggen tussen de twee pinnetjes ;)

Probeer het anders eens door je mobo-connector van je voeding op de juiste manier kort te sluiten...

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
Op woensdag 25 juli 2001 21:28 schreef Stoned-cow het volgende:
De 2 pinnetjes waarop je powerconnecter aangesloten zit op je mobo kortsluiten met een schroevendraaier is voldoende (doet je power-switch in principe ook). Lijkt me dat het niet zo moeilijk is om een schroevendraaier te vinden waarmee je een verbinding kunt leggen tussen de twee pinnetjes ;)

ik had dat al geprobeerd... lukte niet :(

Probeer het anders eens door je mobo-connector van je voeding op de juiste manier kort te sluiten...

Verwijderd

had ik jaartje terug ook met minn 2de systeem
toen bleek mijn p2-b kaduuk te zijn..
nu een vh6 erin :7

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
ik denk dat ik het al weet wat er mis is. mijn voeding (250 watt) want toen ie het nog WEL deed maakte ie soms wat rare geluidjes die die eerst nooit maakte.

en ik zag ook op de connector voor op de mobo stroom te geven bij 1 zon pinnetje het plastic een beetje bruin aangebrand is

dus ik koop vandaag een nieuwe voeding (300 watt) en dan hoopelijk doet ie het anders gaat ie trug naar de winkel

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
kick !

is dit mogelijk? dat de voeding het niet meer trekt?

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
ja het lag dus aan de voeding. kortsluiting d8 ik

maar alles werkt goed nu met een nieuwe 300 watt :)

toch bedankt voor de adviezen
Pagina: 1