Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Kart
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 04-04 16:21
Beste tweakers

Ik heb een probleem met mijn Sony Xperia xa ultra. Ik wilde namelijk graag een (aantal) app('s) updaten, maar wat bleek: De telefoon blijft maar door downloaden zonder daadwerkelijk de telefoon te updaten, voorbeeld: Ik update een app, de betreffende app moet 26mb downloaden en dit vervolgens installeren, echter gebeurt het volgende: De downloads blijven gewoon doorgaan tot rond de 100mb. Wat dus zou betekenen dat de telefoon 100 van de 26 mb gedownload heeft wat naar mijn idee niet mogelijk zou moeten zijn. Vervolgens begint het downloaden weer overnieuw, de "download meter" begint weer overnieuw en stijgt weer opnieuw richting de 100. Dit stopt niet wat uiteindelijk resulteert in een app die nogsteeds niet geüpdatet is.

Voor zover ik weet draai ik de nieuwste Android versie die beschikbaar is voor mijn apparaat heb heb ik ook genoeg ruimte vrij op het apparaat.

Heb al verschillende dingen geprobeerd, opnieuw opstarten, cash/data verwijderen is etc. Maar het mocht niet baten

Weet iemand hoe ik dit gwn oplossen? Ik hoor het graag!

Mvg.
Captain Kart

Beste antwoord (via rens-br op 12-04-2019 14:14)

• Captain Kart
rens-br schreef op donderdag 11 april 2019 @ 14:31:
[...]

Heb je dit met alle apps of specifiek met die app? Wellicht was het gewoon een bug en is die door het herinstalleren opgelost.

Verder kan je natuurlijk ook nog een factory reset uitvoeren, wellicht dat dat ook al helpt.
Nee, het is met elke app het geval. Verwijderen en opnieuw installeren helpt idd maar is wel veel werk.

Denk dat ik het probleem inmiddels gevonden heb, tot nu toe staan namelijk alle apps die ik heb geprobeerd te updaten op de SD kaart, apps die niet op de SD kaart staan lukken wel regelmatig met updaten.

Bedankt voor al jullie advies allen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 23:47
Cache van de Play Store eens leeg gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Kart
Audiowaste schreef op donderdag 11 april 2019 @ 07:31:
Cache van de Play Store eens leeg gooien.
Al meerdere malen geprobeerd, ook zoveel mogelijk data van de Play Store verwijderd, dit hielp helaas niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 23:47
De app verwijderen en opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Kart
Audiowaste schreef op donderdag 11 april 2019 @ 13:40:
De app verwijderen en opnieuw installeren.
Bedankt voor de tip, dit betekent echter wel dat ik dan telkens als ik een app wil updaten eerst alles moet verwijderen en vervolgens weer moet herinstalleren 8)7
Toch maar eens een nieuwe telefoon overwegen.
in iedere geval bedankt voor uw hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Captain Kart schreef op donderdag 11 april 2019 @ 14:27:
Bedankt voor de tip, dit betekent echter wel dat ik dan telkens als ik een app wil updaten eerst alles moet verwijderen en vervolgens weer moet herinstalleren 8)7
Heb je dit met alle apps of specifiek met die app? Wellicht was het gewoon een bug en is die door het herinstalleren opgelost.

Verder kan je natuurlijk ook nog een factory reset uitvoeren, wellicht dat dat ook al helpt.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Captain Kart
rens-br schreef op donderdag 11 april 2019 @ 14:31:
[...]

Nee, het is met elke app het geval. Verwijderen en opnieuw installeren helpt idd maar is wel veel werk.

Denk dat ik het probleem inmiddels gevonden heb, tot nu toe staan namelijk alle apps die ik heb geprobeerd te updaten op de SD kaart, apps die niet op de SD kaart staan lukken wel regelmatig met updaten.

Bedankt voor al jullie advies allen.
Pagina: 1