Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lama83
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-03 19:53
Ik heb hier een Dell 7490 (lijkt op de 3xxx 5xxx 7xxx series qua model), een zakelijke laptop, met de batterij/accu intern. Is het mogelijk om de laptop te starten zonder de batterij (of loskoppelen) of verniel ik daar iets mee? Dus dat ik hem openschroef en losmaak/eruit haal zodat ie alleen nog maar op AC adapter kan?

Bijvoorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Heb zelf een 5450, die kan je niet aanzetten zonder accu.. weet niet hoe het bij de andere modellen is.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:07
Laat ik toch maar de vraag stellen:
Wat denk je hiermee te bereiken?

Als hij altijd aan de stroom zit wordt de accu toch niet geladen, dus het zal bijzonder weinig uitmaken qua levensduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

lama83 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 22:13:
Ik heb hier een Dell 7490 (lijkt op de 3xxx 5xxx 7xxx series qua model), een zakelijke laptop, met de batterij/accu intern. Is het mogelijk om de laptop te starten zonder de batterij (of loskoppelen) of verniel ik daar iets mee? Dus dat ik hem openschroef en losmaak/eruit haal zodat ie alleen nog maar op AC adapter kan?

Bijvoorbaat dank
Wat heb je zoal gevonden op oa Google, bij zoekopdrachten ?
Kijk eerst eens welke laptop je hebt, en zoek dan het typenummer op in je zoekmachine. Je kunt het altijd op
Dockstation of aan adapter gebruiken, daar hoef je de accu niet voor te verwijderen

[ Voor 8% gewijzigd door Hackus op 11-04-2019 18:50 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lama83
Hackus schreef op donderdag 11 april 2019 @ 18:43:
[...]

Wat heb je zoal gevonden op oa Google, bij zoekopdrachten ?
Kijk eerst eens welke laptop je hebt, en zoek dan het typenummer op in je zoekmachine. Je kunt het altijd op
Dockstation of aan adapter gebruiken, daar hoef je de accu niet voor te verwijderen
Niet wat ik zoek, anders had ik t hier niet geplaatst

https://www.consumentenbond.nl/laptop/accuduur-verlengen spreekt over 40% opbergen. Bij normaal gebruik ik de verwachten 1,5-2 jaar voordat ie helemaal kapot is, maar als ik dan kan verlengen omdat ik hem toch niet gebruik.
Heb al contact gezocht met Dell maar die reageren niet. Youtube filmpjes gaan over vervangen van batterijen.
etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lama83
White Feather schreef op donderdag 11 april 2019 @ 18:39:
Laat ik toch maar de vraag stellen:
Wat denk je hiermee te bereiken?

Als hij altijd aan de stroom zit wordt de accu toch niet geladen, dus het zal bijzonder weinig uitmaken qua levensduur.
hij verliest steeds wel wat, als ik hem uit t stopcontact haal, geen idee of dat meeteelt in oplaadcycli maar echt gezond lijkt me dat ook niet. o.a. nog wat meer info:
https://www.quora.com/Doe...ge-your-laptop-in-any-way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@lama83 'veel' nieuwe(re) laptops werken niet zonder batterij. de oudere types waar je in 10 sec de batterij er uit kon klikken nog wel, maar ook daar was het niet bij alle types.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:07
Ik kon gewoon in mijn Dell- software instellen wat ik wilde:
Maximaal opladen naar 100% voor maximale capaciteit, of opladen tot 80% voor het langer meegaan van de accu (in laad cycli dus). Ik zou lekker het 2e doen, dan zit je aan 600-1000 laad cycli (uit jouw link)

En een laadcycli is dan dus van leeg (niet 0% natuurlijk, dat is slecht, maar zeg 20%) naar 80%. Als je dan 10% verliest, kun je dat 6x volhouden per laad cycli, dus 3600-6000 keer. Lijkt me wel voldoende. Je accu gaat dan eerder stuk door het natuurlijke afbraak proces van accu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lama83
White Feather schreef op donderdag 11 april 2019 @ 23:33:
Ik kon gewoon in mijn Dell- software instellen wat ik wilde:
Maximaal opladen naar 100% voor maximale capaciteit, of opladen tot 80% voor het langer meegaan van de accu (in laad cycli dus). Ik zou lekker het 2e doen, dan zit je aan 600-1000 laad cycli (uit jouw link)

En een laadcycli is dan dus van leeg (niet 0% natuurlijk, dat is slecht, maar zeg 20%) naar 80%. Als je dan 10% verliest, kun je dat 6x volhouden per laad cycli, dus 3600-6000 keer. Lijkt me wel voldoende. Je accu gaat dan eerder stuk door het natuurlijke afbraak proces van accu's.
bedankt! ik kijk er even naar; heb al iets gevonden qua instellingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flaat
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-12-2024
Op mijn 7280 kan ik in het bios de batterij config zetten op primarily AC use, en dan een custom charge start & charge stop instellen. Wetende dat lithium batterijen het liefst tussen de 40 en 60% vol zitten zou ik dat ook als ratio aanhouden, als je hem echt alleen op AC gaat gebruiken is er geen reden om de laptop meer dan 60% op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvdag
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-04 18:05
Als je de Dell Command Power manager installeert, kan je deze settings ook vanuit Windows aanpassen. Er is zelf een speciale preset voor laptops die altijd aan de netspanning hangen.
Pagina: 1