Toon posts:

Voeding 300w k*t en 235w werkt beter !!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey gasten,

het zit zo : Ik heb al een geruime tijd problemen met PSU's voor me pc. Deze pc bestaat uit het volgende :
Abit KT7, AMD 1200, 128mb, Geforce SDR, 100Nic, sblive, firewire kaart, 13gb hd, lg dvd.
Wat nu het probleem is :
In het begin had ik een 235watt voeding. Deze is op een gegeven moment letterlijk 'leeggelopen'. Ik hoorde echt de 'kracht' van de PSU verdwijnen......
Toen heb ik een nieuwe gekocht (300w uiteraard want ik weet ook wel dat 235w eigenlijk te weinig is ;) ). Na drie weken perfect gewerkt te hebben gaat me pc opeens niet meer aan !! Is die 300w voeding naar de knoppen :( Dus ik terug naar de winkel en een nieuwe gevraagd, geen probleem, nieuwe meegekregen, ik in me pc hangen dat ding en wat blijkt......ziet ie me harde schijf niet meer !!! Ik me oude voeding van 235w erin gehangen (van een andere pc, die andere was immers al stuk) doet ie het perfect ! Denk ik toch bij me zelf....WTF???
Iemand suggesties ? Laat het even weten !

grtz ITANIUM

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-08 11:28

IvoB

Prutst er rustig op los

Merk en type van de voedingen?? :?

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 13:42
Neem eens een 300W voeding van een In-Win, A-Open of Enermax ofzo. (beetje beter merk dus) want het wil nog wel eens gebeuren dat een bepaalde voeding niet genoeg ampere kan leveren over bvb de 3V lijn.. en dan heb je kans dat je computer niet start..

Verwijderd

Topicstarter
oooh ja, het merk van de 300w voeding is : MACRON POWER MPT-300. Gekocht bij MEMO computers voor 69 piekies...

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-08 11:28

IvoB

Prutst er rustig op los

dat verklaart alles :r. Neem ff een Enermax.

Verwijderd

Bij Paradigit Computers zijn 300 Watt voedingen te koop van helegoeie kwaliteit. :)
Dit zijn zware systeem voedingen (lettelijk en figuurlijk) voor +/- fl 150,-. Deze kunnen meer aan dan de 400 Watt voedingen die ze bij Comp. land of Funprice verkopen.
Ik ook op bijna het zelfde systeem als jou met dan die 300Watt i.p.v. de standaard 250Watt zie sig. (maar dan heb ik misschien nog wat meer HD's en Fanetje >:)

Verwijderd

Topicstarter
Enig idee waar ik een In-Win, A-Open of Enermax kan krijgen ? en wat kosten die krengen dan ? Maar dan zit ik nog wel met die 300w voeding van de MEMO....daar kan ik vast wel me geld terugvragen, hoop ik :?

Verwijderd

Kijk hier maar ff http://www.ocshop.nl

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 13:59

heuveltje

KoelkastFilosoof

em is het niet veel waarschijnlijker dat of je vergeten bent de stekker van de hardeschijf, danwel dat er een kabelbreuk in de kabel zit. dan dat je met een bescheiden systeem dat ding kompleet over zijn toeren zou trekken, en dan nog gaat er meestal wel meer fout dan alleen de hd

tweakers denken altijd meteen het duurste nodig te hebben, maar das vaak compleet overbodig..

< let the flamez begin >

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Topicstarter
Nee nee, de stekkertjes zaten toch echt wel goed vast ;)

Verwijderd

[herhaling]
Het aantal watt van een voeding zegt helemaal niets over de kwaliteit van de geleverde spanning... Een goede 250W voeding kan jouw systeem makkelijk trekken, maar een slechte 300W niet (zoals je gemerkt hebt ;) )
[/herhaling]

Verwijderd

Heb hier ook nog zo'n ongeloofelijk klote 250w voeding liggen, heeft m'n ouders een MSI K7T pro2 en een Maxtor 20gb(inc. maand administratie) gekost, hardware is niet zo heel erg, was allemaal nog in garantie maar die maand administratie is zwaar klote.

Heb er nou een 300watt L&S voeding inzitten, zelfde merk zit ook in deze pc(maar dan 250w) en die werkt perfect.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:03
Heb ik wel es gehad:

230W: trekt mijn systeem in Sig niet toen er een K6/3 in zat
250W: Ook niet
samen: wel, ene voor het mobo, andere voor de rest
250W Fortron: kon het alleen af

Verwijderd

Tja ik werk bij een compuzaakje en Aopen voedingen zijn gewoon los te leveren als je een dealer boven je hebt die Aopen kasten heeft (dus lijkt me niet moeilijk te vinden op internet waar je zo'n voeding kan halen).

Ik bevestig nog eens wat eerder werd gezegd: een goede 250W heb je meer aan dan een slechte 300W.

Tijdje terug hadden we als test een paar low-budget kasten gekocht (normaal Aopen), met 300W (Aopen = 250 in miditowers). Ik denk dat de 300W voeding ongeveer 1/6 van de Aopen voeding weegt (gewicht)! Wat we soms zagen is dat gewoon een Celeron-systeempje spontaan ging rebooten.. :( 250W Aopen erin en draait als een trein. (Kun je nagaan als je op een voeding van die kwaliteit een Tbird > 1 GHz wilt laten lopen)

Dus koop een goede voeding!

• powerman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-08 09:11
heb ik ook gehad ,ik had een 300 watt voeding goedkoopste van het goedkoopste en heet dat ie werd.
toen hing ik een 200 watt voeding in van muh oude compaq en deze blijft lekker koel.

ASUS P4C-E deluxe, Pentium 4 3 ghz, 2x Corsair 512 mb DDR PC3700, Hercules ati radeon 9800xt, 4x Western Digital S-ATA 250Gb 7200rpm (raid 5), 2x IBM 30 gb

Pagina: 1