jeroen vrij schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 22:27:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| void Layer(int range,int state, int Number)
{
******* doe iets ********
}
}
void loop()
{
Layer(1,0,100} |
Bij layer(1,0,100) =
Int 1 de layer 1-3
Int 0 of 1 aan of uit
Int 3 delay
Ik wil eigenlijk in de case de 0 en 1 al omdraaien
Zodat ik in de loop bij layer 1 invul als o en andersom.
Maar dat mag dan alleen bij layer.
En niet bij de ander cases.
range , state en Number zijn de parameters van de functie Layer.
Op regel 8 roep je die aan en geeft de argumenten 1 en 0 en 100 mee.
Dan wordt range = 1 en state = 0 en Number = 100.
Die volgorde kan je niet wijzigen, het eerste argument hoort bij de eerste parameter etc.
Je kan wel op regel 3 **doe iets** iets schrijven zoals 'if state == 0 >>> then state =1.
Maar eigenlijk heeft het aanroepen van een functie meer zin als je vantevoren weet welke waarden je erin wil gooien om te laten bewerken.
Neem bijvoorbeeld een functie die een oppervlakte uitrekent.
f =(int l , int b)
return l x b
dan kan je iedere waarde voor l of b erin stoppen die je wil en je hoeft de opp. niet zelf te berekenen, maar als je breedte of lengte niet vantevoren hebt opgemeten , of een negatief getal meegeeft wat dus niet bestaat voor lengte of breedte, dan heeft geen enkele functie zin.
Met andere woorden, maak gewoon nog een 'call' maar nu met bijvoorbeeld Layer(1,1,100)
Meer over functies
http://www.cplusplus.com/doc/tutorial/functions/De code is heel netjes geschreven en bewonder je geduld en doorzettingsvermogen. Heb de code opgeladen in het zelfde transistor schema als in een paar postjes terug en dit zijn mijn bevindingen. De rij-transistors aan de rechterkant blijven constant aan en in het begin levert dat een vrij lang durende blink alles op en dat is misschien niet zo best voor de uno. Verderop in het programma zakt de simulatie-snelheid helemaal terug tot 1%, dat betekent volgens mij dat het programma zich helemaal suf rekent en het te snel gaat, misschien door ontbrekende delays ? En ik schrijf misschien want heb de code niet goed doorgenomen. Ik kan je wel advies geven maar ieder heeft zn eigen stijl. Mijn advies is om bij één onderdeel tegelijk te blijven en die in stappen op te delen. Dus bijv. eerst de 3D transistor kubus goed laten draaien, dan de kubus zonder transistors, dan de 4D en daarna pas de 6D. En dat niet alleen bij de soorten kubussen maar ook met de codes, deze opdelen in blokjes en stuk voor stuk testen en dan uitbreiden.
Aan de andere kant, ik heb jouw video gezien en dat ziet er gewoon helemaal goed uit.
Toch zou ik me iets meer focussen op één schakeling of één code tegelijk.
.
[
Voor 32% gewijzigd door
kitao op 13-04-2019 03:24
]