Na veel wikken en wegen toch besloten om informatie in te winnen voor zonnepanelen.
Ik heb eind 2017 mijn huidige huis aangeschaft en overwoog toen al zonnepanelen te nemen.
Heb dit toen niet gedaan omdat we verwachten binnen 10 jaar weer te verhuizen en ging er vanuit dat het dan te duur zou zijn.
Nu besloten om toch te gaan kijken.
Inmiddels een serieuze offerte binnen en ben benieuwd naar jullie mening.
De offerte gaat om Canadian solar panelen, Als ik hier op zoek zie ik dat ze redelijk goed uit de testen komen echter kom ik ze niet vaak tegen in de topics.
Eerst mijn huis.
3 verdiepingen met een stuk platdak (geschikt voor de panelen) en een stuk schuindak welk niet geschikt is (ivm asbest in de platen).
Het dak ligt flauw op het zuiden en zou goed geschikt zijn. Er zijn 2 schoorstenen 1 van mijn huidige ketel en 1 van de buren welke schaduw geven (op de foto staat er nog 1 van mijn open haard maar deze is verwijderd).

De afmetingen zijn 515cm bij 640cm.
Er zijn 2 offertes gemaakt 1 van 9 panelen (8 grote en 1 kleine) op normale afstanden
en 1 met 12 panelen met een afwekende hellingshoek. De grote setup ga ik even vanuit.
Huidige verbruik 5000 kwh per jaar ongeveer gelijk verdeeld over dag en nachtstroom.
Panelen
11 CanadianSolar Poly Kumax 355WP Half Cell
1 CanadianSolar Poly KuPower 290WP Half Cell
Omvormer
SolarEdge SE 3500 HD Wave
SolarEdge P370
Verwachte opbrengst 3781 KWh
Terug verdientijd 5,4 jaar
Kosten excl: € 4615,76 incl. € 5585,07
Dit is inclusief alles.
Dit lijkt mij een redelijk bedrag, zover ik het kan vergelijk op internet.
Ik heb eind 2017 mijn huidige huis aangeschaft en overwoog toen al zonnepanelen te nemen.
Heb dit toen niet gedaan omdat we verwachten binnen 10 jaar weer te verhuizen en ging er vanuit dat het dan te duur zou zijn.
Nu besloten om toch te gaan kijken.
Inmiddels een serieuze offerte binnen en ben benieuwd naar jullie mening.
De offerte gaat om Canadian solar panelen, Als ik hier op zoek zie ik dat ze redelijk goed uit de testen komen echter kom ik ze niet vaak tegen in de topics.
Eerst mijn huis.
3 verdiepingen met een stuk platdak (geschikt voor de panelen) en een stuk schuindak welk niet geschikt is (ivm asbest in de platen).
Het dak ligt flauw op het zuiden en zou goed geschikt zijn. Er zijn 2 schoorstenen 1 van mijn huidige ketel en 1 van de buren welke schaduw geven (op de foto staat er nog 1 van mijn open haard maar deze is verwijderd).
De afmetingen zijn 515cm bij 640cm.
Er zijn 2 offertes gemaakt 1 van 9 panelen (8 grote en 1 kleine) op normale afstanden
en 1 met 12 panelen met een afwekende hellingshoek. De grote setup ga ik even vanuit.
Huidige verbruik 5000 kwh per jaar ongeveer gelijk verdeeld over dag en nachtstroom.
Panelen
11 CanadianSolar Poly Kumax 355WP Half Cell
1 CanadianSolar Poly KuPower 290WP Half Cell
Omvormer
SolarEdge SE 3500 HD Wave
SolarEdge P370
Verwachte opbrengst 3781 KWh
Terug verdientijd 5,4 jaar
Kosten excl: € 4615,76 incl. € 5585,07
Dit is inclusief alles.
Dit lijkt mij een redelijk bedrag, zover ik het kan vergelijk op internet.
Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein