Reparatie binnendeur of nieuwe deur?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Ik heb een vraag. Door een ongelukkig ongeval bij een goede vriendin van mij is een binnendeur in haar huis beschadigd geraakt. Zie foto. Het slot was kapot en de deur geblokkeerd en daarom is de schade veroorzaakt. Zie foto.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lO4eWetPMgO4n6RoTGOoHrbP/thumb.jpg

Het is een stompe deur met honingraat erin (dus niet massief), buitenkant een kleine laag hout en afgelakt met witte verf. Vervangen van de deur is niet zo makkelijk gezien de afmetingen van de deur niet standaard zijn. Deze deur lijkt op maat te zijn gemaakt en er zit een klein glazen venster in met facetglas. De kosten voor het geheel, de deur, op maat maken, lakken, inhangen zijn best nog fors (ik denk aan 400 euro minstens voor de deur en het werk van de timmerman).

Is het mogelijk om deze schade met Alabastine/plamuur weer dicht te werken/maken en de deur opnieuw te verven? De vraag is wat complexer omdat het een zijkant betreft van een deur en niet een gat in het midden o.i.d.

De werkzaamheden met de Alabastine optie kan zij of haar vriend wellicht zelf doen.

Ik hoor heel graag. Alvast dank!

[ Voor 7% gewijzigd door LucyLG op 10-04-2019 20:48 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:13
De maat moet wel heel raar zijn, als er geen standaarddeur op maat te zagen is.. Wat zijn de maten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-05 10:24
Zal niet heel mooi worden maar dat moet wel lukken met houtvuller. Dan goed schuren en een groter renovatie schild in plaats van het huidige deurbeslag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Vuller gaat nooit netjes worden.

Ik zou het hardboard aan de beschadigde kant er in zn geheel afhalen en in de bouwmarkt een nieuwe plaat op maat laten zagen. Is goedkoper en netter dan vullen. Vastnieten of schroeven en rollen in juiste kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Opvullen gaat er niet erg net uitzien.
Netter is het om een nieuw stuk hout erin te zetten en dan af te werken.

Verder zal alleen opvullen zo dicht bij het slot waar elke keer wat beweging/kracht op komt niet heel geslaagd werken.

[ Voor 34% gewijzigd door YakuzA op 10-04-2019 20:57 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
nachtnet schreef op woensdag 10 april 2019 @ 20:52:
De maat moet wel heel raar zijn, als er geen standaarddeur op maat te zagen is.. Wat zijn de maten?
199,5 x 73 x 4. Ik vrees ook dat de deuropening niet recht is en wellicht deur volledig op maat moet worden gemaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
https://www.gamma.nl/asso...omp-73x201-5-cm/p/B596711

Die 2 cm is wel te zagen, met wat zoeken ook wel met glas te vinden. (marktplaats bijvoorbeeld)

https://www.marktplaats.n...0014&startDateFrom=always

[ Voor 30% gewijzigd door nachtnet op 10-04-2019 21:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-05 09:37
Dit..
Een paar cm eraf halen is redelijk standaard. En behalve bij nieuwbouw loopt een kozijn zelden precies recht.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
RocketKoen schreef op woensdag 10 april 2019 @ 21:07:
[...]

Dit..
Een paar cm eraf halen is redelijk standaard. En behalve bij nieuwbouw loopt een kozijn zelden precies recht.
We hebben al op marktplaats gezocht. Het vervelende is dat de deur hetzelfde moet worden (huurhuis). Het lijkt op deze deur, alleen zit er bij haar nog een onluchtingsrooster in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sygQPF8sHbg1bvGZ5keQfnpj/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Ventilatierooster is ook voor paar euro te kopen bij iedere bouwmarkt, en met 2 linker handen te plaatsen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
LucyLG schreef op woensdag 10 april 2019 @ 21:16:
[...]

We hebben al op marktplaats gezocht. Het vervelende is dat de deur hetzelfde moet worden (huurhuis). Het lijkt op deze deur, alleen zit er bij haar nog een onluchtingsrooster in.

[Afbeelding]
Zo'n rooster is een kwestie van een gat op maat zagen en het rooster erin zetten.

Je kan natuurlijk ook contact opnemen met de verhuurder en vragen wat het kost om de schade te laten herstellen. Als het een coöperatie is heb je een goede kans dat ze precies die deur ergens op voorraad hebben liggen. Je bent vast niet de eerste die er een sloopt. Of dat ze het niet zo belangrijk vinden dat er precies dezelfde deur in zit.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
https://www.marktplaats.n...6db858f31&previousPage=lr
1 minuut zoeken, + rooster kopen.

@LucyLG Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ybWSHEoD88CMKimK2AHGyzHP/full.jpg @RocketKoen

[ Voor 21% gewijzigd door nachtnet op 10-04-2019 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Thanks! Ik heb bericht gestuurd of ik ze allemaal moet kopen of 1 ook mag ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-04 21:36

-36-

Trust me. I'm an amateur

als je een beetje handig bent kom je met beitel, schuurpapier, plaatje hout, vuller en lakplamuur een heel eind denk ik.

[ Voor 32% gewijzigd door -36- op 10-04-2019 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Kan zijn dat ik 't mis heb maar dat deurtje op de foto ziet er, gezien de schade, uit als een goedkope (stompe) deur welke je bij de gemiddelde bouwmarkt voor een paar tientjes NIEUW mee mag nemen in de kleur "grijs" :9

De kosten voor het herstellen van 't kozijn..... Die kunnen wel eens wat hoger uit gaan vallen.

[ Voor 19% gewijzigd door Will_M op 10-04-2019 21:32 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
-36- schreef op woensdag 10 april 2019 @ 21:28:
als je een beetje handig bent kom je met beitel, schuurpapier, plaatje hout, vuller en lakplamuur een heel eind denk ik
We hebben de klus ook maar op Werkspot gezet. Even kijken wat het beste is. Die deuren op Marktplaats zien er ook goed uit. Maar dat op maat maken kan wel eens een dure grap worden wellicht.
wimmel_1 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 21:29:
Kan zijn dat ik 't is heb maar dat deurtje op de foto ziet er, gezien de schade, uit als een goedkope (stompe) deur welke je bij de gemiddelde bouwmarkt voor een paar tientjes mee mag nemen in de kleur "grijs" :9
Inderdaad een goedkope stompe deur...maar er komt wellicht wat meer bij kijken dan die deur alleen zoals gezegd. Dankjewel voor de tips.

[ Voor 35% gewijzigd door LucyLG op 10-04-2019 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kringloop winkel heeft ook vaak goede binnedeuren

dus ,,, door het ongeval is het slot van de deur stuk gegaan :?

@wimmel_1

dikke sluitkom er in en afwerken
https://www.google.com/se...587#imgrc=9g2fE2P391v8sM:

[ Voor 77% gewijzigd door Fish op 10-04-2019 21:40 ]

Iperf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@LucyLG 't Kozijn is waarschijnlijk een duurdere (her)-stelpost.

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 10-04-2019 21:37 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
LucyLG schreef op woensdag 10 april 2019 @ 21:30:
[...]

We hebben de klus ook maar op Werkspot gezet. Even kijken wat het beste is. Die deuren op Marktplaats zien er ook goed uit. Maar dat op maat maken kan wel eens een dure grap worden wellicht.

[...]

Inderdaad een goedkope stompe deur...maar er komt wellicht wat meer bij kijken dan die deur alleen zoals gezegd. Dankjewel voor de tips.
Op maat maken = een circelzaag of decoupeerzaag. En daarna een beetje bijwerken met een schaaf.
Handig zelf te doen als je de tools hebt en er mee om kan gaan. Uurtje arbeidsloon + voorrijkosten als je het laat doen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-05 13:25
RocketKoen schreef op woensdag 10 april 2019 @ 21:33:
[...]
Op maat maken = een circelzaag of decoupeerzaag. En daarna een beetje bijwerken met een schaaf.
Handig zelf te doen als je de tools hebt en er mee om kan gaan. Uurtje arbeidsloon + voorrijkosten als je het laat doen.
Nee, woningbouwverenigingen (aanname ivm huur) gaan voor een honingraatdeur lijkt mij, en geen massieve deur.
DWZ dat er een randhout in zit van ca. 4/5 cm, aan beide kanten. Als je aan de slotkant gaat afzagen zal je je slot dieper moeten inhakken/boren/frezen.
De hangzijde moet je het dus in zoeken, en ook nog voldoende hout over houden om je scharnieren in te bevestigen.

Advies mijner zijds: koop een deur 73x201,5 stomp. Die 2 cm aan de onderzijde gaat makelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
Ik zou ook voor een nieuwe deur via MP gaan.
Dat terzijde, uiteraard valt dit met een hoop geduld ook wel met albastine op te lossen. Laagje voor laagje, heel rustig aan opbouwen. Vooral heel tijdrovend dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:08
[...]
Ik heb eens een deur ingekort met een festool invalzaag op lineaal. 5 minuten werk, en zo strak dat je er niet eens een schuurpapiertje langs hoeft te halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@Meester_J Je denkt toch zeker niet, dat er iets van Festool bij de TS rondslingert? Jasgrap. :)

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:08
Lip schreef op donderdag 11 april 2019 @ 12:38:
@Meester_J Je denkt toch zeker niet, dat er iets van Festool bij de TS rondslingert? Jasgrap. :)
Natuurlijk niet. Maar er wordt nog gezocht naar de oplosrichting. Zelf een deur inkorten zonder de juiste spullen wordt lelijk en duurt lang. Of de tools regelen (peerby?), of iemand met tools die ze even bedient dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Lip schreef op donderdag 11 april 2019 @ 12:38:
Geen woningbouwvereniging. Ook liberale markt gebruiken ze goedkope troep. Festool zagen, geen idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:25
Hopelijk hebben ze maar heel even zo tegen de muur gestaan, deuren zijn echt bizar snel krom.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

[...]
Dit verzin je nu waar je bijstaat denk ik? Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand een deur inkort met een decoupeerzaag; ik kan me trouwens ook niet voorstellen dat dat er fatsoenlijk uitziet.

Zoals hierboven ook is aangegeven door @Meester_J; met een invalzaag (of een cirkelzaag tegen een lange lat aan). Vooraf even een wikkel tape eromheen je kunt 'm in feite zo terug in het kozijn hangen (nadat je de kantjes gebroken hebt ;))

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Harrie_ schreef op donderdag 11 april 2019 @ 14:30:
[...]

Dit verzin je nu waar je bijstaat denk ik? Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand een deur inkort met een decoupeerzaag; ik kan me trouwens ook niet voorstellen dat dat er fatsoenlijk uitziet.

Zoals hierboven ook is aangegeven door @Meester_J; met een invalzaag (of een cirkelzaag tegen een lange lat aan). Vooraf even een wikkel tape eromheen je kunt 'm in feite zo terug in het kozijn hangen (nadat je de kantjes gebroken hebt ;))
Met een geleide voetje is dat prima te doen. Uit de losse pols wat lastiger.

TheS4ndm4n#1919

Pagina: 1