Hulp/tips gevraagd voor PVB

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Binnenkort heb ik mijn Proeve van Bekwaamheid (PVB).
Helaas heb ik er weinig vertrouwen in of ik dit ga halen. Mijn kennis van de programmeertalen PHP en JS zijn niet voldoende denk ik. Graag zou ik mijn kennis willen verbeteren/oefenen.

Wat heb ik tot nu toe zelf gedaan?
Verschillende video’s op YouTube over PHP en JS bekeken, Codeacademy en op internet gezocht.

Nu mijn vraag aan jullie is heeft er iemand goede tips voor mij? of ben ik zelf al goed bezig?
Bijvoorbeeld een goede website waar ik van scratch kan beginnen of eventueel een uitgebreide video tutorial?

*snip* Devschuurder werven? Gebruik Vraag & Aanbod!

Alvast bedankt! _/-\o_

EDIT: Ik doe een MBO niveau 4 opleiding. Ik weet niet wat de opdracht gaat worden dat hoor ik pas in die week. We hebben wel een ander examen mogen inzien van een aantal jaar terug en daar moest je een login systeem maken met een urenregistratie. We mogen het internet gebruiken wanneer we de PVB hebben dus kan daar eventueel ook wat vandaan vissen, maar wil graag wel wat extra kennis op willen doen.

[ Voor 33% gewijzigd door RobIII op 10-04-2019 21:44 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02:07

g0tanks

Moderator CSA
Wat wordt van je verwacht in de PVB en wat is je huidige niveau? Zonder die informatie zegt je post niet heel veel.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
g0tanks schreef op woensdag 10 april 2019 @ 20:49:
Wat wordt van je verwacht in de PVB en wat is je huidige niveau? Zonder die informatie zegt je post niet heel veel.
Ik heb de post aangepast met antwoorden op je vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-07 21:55

Salmon

.NET developer

Verwijderd schreef op woensdag 10 april 2019 @ 20:46:

EDIT: Ik doe een MBO niveau 4 opleiding. Ik weet niet wat de opdracht gaat worden dat hoor ik pas in die week. We hebben wel een ander examen mogen inzien van een aantal jaar terug en daar moest je een login systeem maken met een urenregistratie. We mogen het internet gebruiken wanneer we de PVB hebben dus kan daar eventueel ook wat vandaan vissen, maar wil graag wel wat extra kennis op willen doen.
Altijd spannend! Ik zou aanraden om dan te beginnen met nu als test/leermoment dat examen van vorig jaar na te doen. Maak een website met een login portaal en urenregistratiesysteem.

Laat dat controleren door je klasgenootjes en bespreek het samen. Denk ook zeker samen aan een oplossing, bij je PvB kan je uiteindelijk ook enigzins data en tips van Stackoverflow/Google gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik zou zeggen praat eens met wat hogere klassen en vraag wat hun PVB was.

Ik zou opzich geen/weinig tijd steken in youtube / codeacademy etc. Omdat dat soort dingen totaal afhankelijk is van hun en jouw niveau, terwijl je in dit geval enkel geïnteresseerd bent in het niveau van de PVB.

En ik zou het gewoon met je docent overleggen, hij moet toch wel 5 voorbeelden kunnen geven in de trant van urensysteem + login zodat je die zelf kan proberen te maken en aan je medestudenten kan overleggen.