Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Sata II ssd vervangen voor een nieuwe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij adviseren,
Ik mijn 6 jaar oude desktop die samengesteld is, is de SSD schijf defect. Deze wil ik vervangen voor een nieuwe.
De oude is een 32Gb OZC vertex SSD sata II
Kan ik deze zomaar vervangen voor bijvoorbeeld een Crucial MX500, 500 GB SSD, Interface 1x SATA/600.

Zitten er addertjes onder het gras of is het plug and play. Is het een grote ingreep?

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-11 12:46
Vertel nog even voor de duidelijkheid welk merk en type mainboard je hebt.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Iedere SATA SSD moet gewoon werken op iedere SATA poort, of dat nou SATA 1, 2 of 3 is. Bij een SATA 3 SSD op een SATA 2 poort mis je wel wat snelheid, maar bij normaal gebruik zal je dat niet echt merken.

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-11 16:07
Gewoon vervangen door de MX500, dat kan gewoon: stekkers uit de oude en in de nieuwe SSD steken, klaar.
Kijk welke Windows 10 versie je hebt en herinstalleer die op de nieuwe SSD. Sla het licentiecode-venster over en je krijgt je oude Windows 10 legaal terug (als die daarvoor al legaal was).
Heb je nog geen Windows 10, clone dan je oude Windows naar de nieuwe SSD (die kan je tijdelijk in plaats van de DVD-speler aansluiten) met de clone-software (kies voor "automatische smart clone" in de clonesoftware) die je gratis kunt downloaden van de Crucial-website (zoek daar op "clone").
Op de nieuwe SSD heb je daarna genoeg ruimte om je legale Windows 7 of Windows 8 gratis te upgraden naar Windows 10. Doe dat via https://computertotaal.nl...PI_COOKIE_REDIRECTED=True